ناشناس

آیا اجازه والدین پسر در امر ازدواج ضروریه؟

باعرض سلام بنده یه پسر28ساله هستم که دختری را ازهفت سال پیش مدنظرداشتم که همکلاسی بنده بوده ویک سال هست موفق شدم به ایشون بگم،ازنظرفرهنگ وتحصیلات ورفتارواخلاقیات وهمکار بودن وتمام فاکتورهای مدنظرم برای ازدواج خیلی زیاد به هم نزدیک هستیم، به نظربنده خیلی دختر فهمیده،مهربان وازخودگذشته هست.اما متأسفانه یکی دوسالی هست که پدورمادرشون راازدست دادن وازفامیلای دورهم محسوب میشن. بنده موضوع رو باخانواده مطرح کردم،اما میگن باید باکسی ازدواج کنی که پدورمادرش اسم ورسم دارباشن،واز کارمندای رده بالا باشن ،توقع دارن من بادخترای همکارشون ازدواج کنم.چون خودشون رییس نهادی هستن بنده هرچی به خانواده ازکمالات دخترمیگم،میگن دخترمهم نیست،خانوادشن که مهم هستن... بنده هم توی این چندسال فقط باایشون فک کردم،اصلا هم نمیتونم زندگی روبدون ایشون تحمل کنم اگرنذارن این موضوع اتفاق بیفته من نابودمیشم وهرگز هم ازدواج نمیکنم وزندگیم پوچ میشه. برای بنده مهمه که پدرومادرمو ناراحت نکنم اماازدخترهم نمیتونم دست بکشم.. آیا بااین نارضایتی پدرومادر دراین موضوع ،ازنظرشرعی مشکلی هست که من باایشون ازدواج کنم، چکاربایدکنم؟
پنجشنبه، 24 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا اجازه والدین پسر در امر ازدواج ضروریه؟

ناشناس ( تحصیلات : دکترا ، 28 ساله )

باعرض سلام
بنده یه پسر28ساله هستم که دختری را ازهفت سال پیش مدنظرداشتم که همکلاسی بنده بوده ویک سال هست موفق شدم به ایشون بگم،ازنظرفرهنگ وتحصیلات ورفتارواخلاقیات وهمکار بودن وتمام فاکتورهای مدنظرم برای ازدواج خیلی زیاد به هم نزدیک هستیم، به نظربنده خیلی دختر فهمیده،مهربان وازخودگذشته هست.اما متأسفانه یکی دوسالی هست که پدورمادرشون راازدست دادن وازفامیلای دورهم محسوب میشن.
بنده موضوع رو باخانواده مطرح کردم،اما میگن باید باکسی ازدواج کنی که پدورمادرش اسم ورسم دارباشن،واز کارمندای رده بالا باشن ،توقع دارن من بادخترای همکارشون ازدواج کنم.چون خودشون رییس نهادی هستن
بنده هرچی به خانواده ازکمالات دخترمیگم،میگن دخترمهم نیست،خانوادشن که مهم هستن...
بنده هم توی این چندسال فقط باایشون فک کردم،اصلا هم نمیتونم زندگی روبدون ایشون تحمل کنم
اگرنذارن این موضوع اتفاق بیفته من نابودمیشم وهرگز هم ازدواج نمیکنم وزندگیم پوچ میشه.
برای بنده مهمه که پدرومادرمو ناراحت نکنم اماازدخترهم نمیتونم دست بکشم..
آیا بااین نارضایتی پدرومادر دراین موضوع ،ازنظرشرعی مشکلی هست که من باایشون ازدواج کنم،
چکاربایدکنم؟


مشاور: خانم امانی

با سلام خدمت شما ، 1. در صورت مخالفت خانواده در مورد دختری که شما برای ازدواج انتخاب کرده اید، ابتدا دلایل آنها را بشنوید و بعد ببینید دلایل آن ها چقدر قانع کننده است  و شما سعی کنید با احترام دلایل خود و اهمیت ازدواج با آن خانم برای شما را بگویید و یا می توانید فردی امین و مورد اعتماد که می دانید حرف آن ها بیشتر از شما برش دارد را واسطه قرار دهید و دلایل شما برای انتخاب فرد مقابل را توضیح دهد .2. بسیاری از مسایلی که برای شخص شما مهم هستند شاید والدینتان در نظر ندارند و یا برعکس چیزهایی هستند که برای شما اهمیت آنچنانی ندارد اما برای والدینتان اهمیت دارد، باید توجه کنید معیارهای افراد با یکدیگر متفاوت است اما معیارهای اصلی باید مطابق نظر دو طرف ازدواج باشد زیرا در پایان دو نفر هستند که با هم زیر یک سقف می روند مثلا تا چه حد برای شما مهم است که والدین همسرتان از کارمندان رده بالا باشند؟ 3. دلیل والدینتان را برای داشتن همسری با والدین مثلا در رده های بالا و یا اسم و رسم دار چیست؟ مثلا فکر می کنند خانواده شما و آن ها از نظر مثلا اقتصادی هم کفو نیستند اگر اینگونه باشد باید فاصله دو خانواده در ابعاد مختلف مثلا جایگاه اجتماعی و اقتصادی خیلی فاحش نباشد. و دیگر اینکه دلایلشان برای ازدواج با دختر همکارشان چیست؟ چه تضمینی وجود دارد شما با آن ها خوشبخت شوید؟4.آیا والدین آن خانم زمانی که در قید حیات بودند اسم و رسم دار نبودند؟ این مسئله چقدر در زندگی مشترک می تواند اهمیت داشته باشد؟ 5. برای ازدواج معیارهای بسیار مهم تری از اینکه والدین همسر از رده های بالا باشند وجود دارد آیا والدین آن خانم در تربیت فرزند خود موفق بوده اند ؟ آیا افراد خوبی بودند؟ 6.  البته توجه داشته باشید که نظر والدینتان هم باید توجه شود و مواظب باشید در هر صورت کار به لج و لجبازی و بگو و مگو نکشد زیرا شما به حمایت و پشتبانی آن ها مخصوصا در امر ازدواج نیاز دارید.7.  در هر صورت به هر دلیلی احتمال دارد یک ازدواج تا نزدیکی مرحله عقد هم پیش بروند اما این ازدواج صورت نگیرد و نباید با مسئله احساسی برخورد کرد می دانم که خیلی سخت است به کسی که دلبسته هستید و آینده خود را با آن فرد ترسیم کردید اما بنا به دلایلی آینده شما دو نفر با هم یکی نشود و بهتر است منظقی برخورد شود و زندگی در جریان است و به پایان نرسیده است و درست نیست که بگوییم یا این و یا تا آخر عمر ازدواج نمی کنم؟ و 8. در پایان شناخت خود را نسبت به آن دختر خانم بیشتر کنید زیرا در مواردی که نارضایتی از طرف خانواده بوده است اگر مشکلی بعد از ازدواج پیش بیاید احتمال سرزنش که خودت خواستی ما به تو گففته بودیم؛ زیاد است و بهتر است  پیش از ازدواج مشاوره بروید. موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
رضایت خانواده ها در ازدواج



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.