ناشناس

آیا اتفاق های گذشته( مربوط به قبل از ازدواج) را باید بعد از ازدواج با همسر در میان گذاشت؟

قبل از ازدواج یه پسری رو که فامیل بود توی دستشویی ویلای عموم بوسیدم قبلش هم باهاش چت کرده بودم.ولی رابطه در حد ۲روز بود و یه بوس شوهرم اینو از یکی از فامیلامون شنیده و اوایل بخاطر این موضوع نمیخواست باهام ازدواج کنه ولی الان ۱ماهه ازدواج کردیم من باید چکار کنم؟براش توضیح بدم یا نه؟
جمعه، 25 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا اتفاق های گذشته( مربوط به قبل از ازدواج) را باید بعد از ازدواج با همسر در میان گذاشت؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 21 ساله )

قبل از ازدواج یه پسری رو که فامیل بود توی دستشویی ویلای عموم بوسیدم
قبلش هم باهاش چت کرده بودم.ولی رابطه در حد ۲روز بود و یه بوس
شوهرم اینو از یکی از فامیلامون شنیده و اوایل بخاطر این موضوع نمیخواست باهام ازدواج کنه ولی الان ۱ماهه ازدواج کردیم
من باید چکار کنم؟براش توضیح بدم یا نه؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
همانطور که می‌دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث زندگی است و نقش بسیار مهمی در همه ابعاد زندگی انسان دارد و به هر حال یک جایی هر دو طرف به گذشته باز خواهند گشت و در مورد آن مطالبی را برای کدیگر بیان می نمایند. هر یک از طرفین زوجین این حق را دارد که در مورد گذشته طرف دیگر، مطالبی را جویا شود هرچند متّه به خشخاش گذاشتن و دقت وسواس گونه و شکاکانه را نهی می‌کنیم.  لذا به شما خواهر محترم نیز توصیه می کنیم در مورد این ماجرا اگر همسرتان چیزی پرسید یا جویا شد کلی بیان کنید و ریز مسائل را نگویید. زیرا اگر چه صداقت و درستی مایه ثبات یک ازدواج می باشد اما در برخی موارد بازگو نکردن مسایل واقعی، دروغ به شمار نمی آید مثلا در صورتی که فردی در گذشته رفتاری غیر شرعی داشته و از طرفی از عمل خود به شدت پشیمان می باشد؛ در این صورت می تواند به خواستگار خود پاسخ عدم مشکل را بدهد. اشتباهی که بعضی از دختران و پسران در جلسه خواستگاری مرتکب می‌شوند این است که همه گذشته خود را (که بعضا همراه با اتفاقات، رفتارها، صفات یا ارتباطات غلطی بوده است که اکنون از آنها ناراحت و پشیمانند) به بهانه صداقت یا جلب اعتماد طرف مقابل، مطرح می‌کنند حال آنکه این عمل در بسیاری موارد اثر عکس داشته که نتیجه منفی آن در همان زمان (به صورت طبیعی خواستگاران با شنیدن این گونه مسائل از ازدواج کردن با شخص مورد نظر منصرف می شوند یا شوهر قصد طلاق می کند) یا در زندگی مشترک، دامنگیر طرفین خواهد شد.
خواهر گرامی! بهتر بود شما در مورد گذشته تان چیزی به ایشان نمی گفتید ولی اکنون موضوع را جمع کنید و اجازه ادامه ندهید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

۱۷ راز جالب مردان که زنان باید حتماً بدانند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.