ناشناس

با همسرم مشکل دارم،لطفا کمکم کنید"

با سلام و خسته نباشبد خدمت شما من تا به حال بار ها از سایت شما مشاوره گرفتم والان هم مشکلم این است که شوهرم خیلی بد زندگی و اصلا دوست نداره چیزی برای من و بچه بخره حتی 7 سال پیش در زمان خرید عروسی خانواده اش با ما دعوا میکردند که ما برا عروس هیچی نمیخریم ولی داماد باید بهترین وسایل را برداره و تو این چند سال هم شوهرم همیشه سر این موضوعات با من دعوا میکنه اختیار تصمیم گیری هاش دست خواهراش بود و الان هم هست اصلا مردانگی نمیکنه و همیشه دوست داره منو اذیت کنه و از پدر مادر من طلب کاره در صورتی که خودش کوچکترین کاری تا حالا برا اونا نکرده برا زن و بچه اش هم زورش میاد کاری بکنه همیشه به نادر و خواهر من فحش رکیک میده و تهمت میزنه در صورتی کهآنها بسیار مومن و آبرو دار هستند من به خاطر این رفتارهای شوهرم عذاب میکشم و با خودم آرزوی مرگ او را دارم ولی چون زن خانه دار هستم و شغلی ندارم پدپدرمادرپیر هستند
سه‌شنبه، 29 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با همسرم مشکل دارم،لطفا کمکم کنید"

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 33 ساله )

با سلام و خسته نباشبد خدمت شما من تا به حال بار ها از سایت شما مشاوره گرفتم والان هم مشکلم این است که شوهرم خیلی بد زندگی و اصلا دوست نداره چیزی برای من و بچه بخره حتی 7 سال پیش در زمان خرید عروسی خانواده اش با ما دعوا میکردند که ما برا عروس هیچی نمیخریم ولی داماد باید بهترین وسایل را برداره و تو این چند سال هم شوهرم همیشه سر این موضوعات با من دعوا میکنه اختیار تصمیم گیری هاش دست خواهراش بود و الان هم هست اصلا مردانگی نمیکنه و همیشه دوست داره منو اذیت کنه و از پدر مادر من طلب کاره در صورتی که خودش کوچکترین کاری تا حالا برا اونا نکرده برا زن و بچه اش هم زورش میاد کاری بکنه همیشه به نادر و خواهر من فحش رکیک میده و تهمت میزنه در صورتی کهآنها بسیار مومن و آبرو دار هستند من به خاطر این رفتارهای شوهرم عذاب میکشم و با خودم آرزوی مرگ او را دارم ولی چون زن خانه دار هستم و شغلی ندارم پدپدرمادرپیر هستند


مشاور: احسان فدایی

پرسشگر محترم!
با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
اصولاً به مردان اکیداً توصیه شده است که وقتی ازدواج نمودند در همه حال و در همه جا حُسن معاشرت و خوش رفتاری را با همسرانشان داشته باشند و به تکریم آنها بپردازند و هرگز به آنها بی احترامی و بدرفتاری نکنند. این مطلب در قرآن کریم و آموزه های دینی صراحتاً به آن تأکید شده است.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در تفسیر آیه «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»» می فرماید: کلمه «معروف» به معناى هر امرى است که مردم در مجتمع خود آن را بشناسند و آن را انکار نکنند و بدان جاهل نباشند، و چون دستور به معاشرت کردن با زنان را مقید فرمود به قید (معروف) قهراً معناى امر به معاشرت با زنان معاشرتى است که در بین مامورین به این امر یعنى مسلمانان معروف باشد.
به هر حال، با زنان می‌بایست به حکم عرف و هنجارهای پسندیده اجتماعی رفتار و معاشرت و برخورد و رفتار شود و از تندی و پرخاش نسبت به آنها پرهیز گردد.
ما نمی دانیم علت این رفتارهای همسرتان چیست و چرا ایشان بخیل هستند ولی این را می دانیم که این سوء خلق  و یا بخل همسرتان قابل اصلاح است و فقط باید قدم به قدم جلو بروید ما نیز شما را یاری می نماییم.
از نظر شرعی نفقه زن بر مرد واجب است و مرد باید هزینه خورد و خوراک و پوشاک و مسکن زن را به اندازه ای که در شهر و همشان های زن معمول است را تامین کند و اگر چنین نکند در صورتی که توان مالی آن را داشته باشد و زن ناراضی باشد دچار معصیت و گناه شده است ولی اگر توان مالی نداشته باشد گناه نکرده ولی به زن بدهکار است. البته اگر مرد توان مالی اش ضعیف باشد خوب است که زن نیز با او همراه شود و سعی کند با کمبود های زندگی بسازد و این به محبت و سازگاری آنها نزدیک تر است و دلهای آنها را به هم نزدیک می کند به هر حال سختی همیشه پایدار نخواهد بود روز های خوشی هم می آید.
گاهی نیز افراد ویژگی های اخلاقی و شخصیتی خاصی دارند و نگرش های خاصی در ارتباط خرج و مخارج دارند. شاید همسر شما از آندسته افرادی است که تصور می کند لباس تا موقعی که پاره نشود باید پوشید و یک دست لباس کفایت می کند یا باور های دیگری امثال این.
چنانچه احساس می‌کنید همسر شما بیش از اندازه حسابگر است، وقتی که آرام است و با محبت با هم صحبت می کنید، سعی کنید با او بصورت منطقی صحبت کنید و یا اینکه خواسته هایتان را از هم روی یک برگه بنویستید و به هم بدهید. هر گاه متوجه شدید که عصبانی شده است بگویید که این صحبت را بعدا ادامه دهیم و ادامه را به بعد موکول کنید.
سعی کنید وقتی خواسته مالی دارید به او محبت کنید یا در لحظاتی که حالات رمانتیک دارید از او درخواست مالی داشته باشید مثل زمانی که با هم رابطه جنسی دارید.
روایاتی که در مورد روزی رسان بودن خداست را یاد داشت کنید و در گفت‌وگوهای صمیمی به او منتقل کنید.
اما در مورد بدخلقی او یا بی احترامی او به خانواده شما باید عرض کنیم احتمالا مسائل حل نشده ای را همسرتان عقده کرده ودائم آنها را مطرح می کند و حال آنکه اگر یکبار برای همیشه این موضوعات حل شود شاید او نیز از یادآوری آنها دست بردارد. به هر حال مشاوره حضوری نیز مورد توصیه است.
در زیر به بررسی راهکارهایی که می تواند باعث اصلاح رفتار همسرتان شود می پردازیم اما قبل از آن ذکر چند نکته لازم است:
1.از آنجا که مرد از لحاظ عاطفی تحت تاثیر همسر خود می باشد، رفتار های زن در بهبود روابط بین همسران بسیار حیاتی است. پس رفتارهای شما در تداوم زندگی شما نقش زیادی دارد. با دقت راهکارهای زیر را به کار گیرید.
2.آیا تا به حال به تفاوت های بین انسان وحیوان توجه کرده اید؟ چه تفاوتی بین انسان وحیوان وجود دارد، قبل از خواندن جواب لحظه ای با خود تامل کنید!چه جوابی به این سوال می دهید؟درست حدس زدید، یکی از تفاوت های انسان و حیوان امید به آینده است. امید به انسان شور و روشنی می بخشد و در سخترین شرایط به فریاد انسان می رسد. مرگ واقعی انسان زمانی فرا می رسد که امید خود را از دست بدهد. شما هم برای موفقیت در این میدان باید امید خود را از دست ندهید.
3. انتظار نداشته باشید یک شبه شوهر شما تغییر کند، بلکه همانطور که خود شما هم می دانید تغیییر رفتار به صورت تدریجی صورت می پذیرد، پس در این راه بیش از هر چیز صبر می تواند به شما کمک کند.
در زیر به راهکارهایی اشاره می شود که می تواند در حل مشکلتان به شما کمک کند:
1.از دیدگاه اسلام خانواده دارای نقش و جایگاه بالایی می باشد و زن و شوهر و تمام اطرافیان آنان وظیفه دارند با تمام وجود از کیان خانواده حراست کنند. حتی زمانی که زن و شوهر با هم اختلاف دارند اسلام به آنان توصیه می کند تا زمانی که این اختلافات قابل تحمل است از فرو پاشی خانواده جلوگیری کنند. پرسشگر گرامی وجود چنین اختلافاتی در خانواده ها امر طبیعی است، آنچه در این میان اهمیت دارد و باعث جدا شدن خانواده موفق از خانواده نا موفق می شود؛ نحوه برخورد و تعامل زن و شوهر با اینگونه مسائل است،‌ پس به جای نگرانی راه حل های پیش روی خود را با دقت بررسی کنید تا برای مشکل خود چاره بیابید.
2. در گام اول لازم است که علت رفتار همسر خود را شناسایی کنید و زمینه های بوجود آمدن چنین رفتارهایی را از بین ببرید. برای این کار با دقت رفتار های او را زیر نظر بگیرید و ببینید چنین رفتارهایی ریشه در چه چیزی دارد، پس از آن سعی کنید این عوامل را از بین ببرید.
3. خاطرات خوش گذشته را یاد آوری کنید، این امر می تواند این نکته را به شما یاد آور شود که همانطور که در گذشته لحظات خوشی را با همسرتان داشته اید، می توانید الان نیز آن خوشی ها را تکرار کنید.
4. نقاط ضعف خود را یاد داشت کنید وسعی کنید آنان را بر طرف کنید.
5. یکی از عوامل بسیار مهم برای استحکام خانواده و رضایت زن و شوهر از زندگی زناشویی، داشتن نگرش مثبت نسبت به همسر و مثبت‌اندیشی دربارة اوست. مثبت‌اندیشی به مفهوم پذیرفتن توانمندی‌ها، صداقت، قابلیت اعتماد و صمیمیت یک شخص دیگر است. مثبت اندیشی نسبت به همسر به معنای خوب دیدن همسر، علاقه داشتن به او، و داشتن احساس مثبت نسبت به اوست.
6. غم و نگرانی را از چهرة خود بزدایید و با رویی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شوید. هنگام ورود شوهرتان به خانه به استقبال او بروید، به او سلام و خسته نباشید بگویید، از حالش جویا شوید، به او بگویید که از آمدن او خوشحالید و دلتان برای او تنگ شده بود.
7. زمانی که او را بی حال و بی انگیزه می بینید، شما سر صحبت را باز کنید، و با او حرف بزنید؛ با شوهرتان شوخی کنید و او را بخندانید؛ کنارش بنشینید و با او درد دل کنید؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسید، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهید؛ کنار شوهرتان بنشینید و با هم فیلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید.
8. پیش از ورود شوهر، خود را بیارایید، لباس‌های زیبا و اغوا کننده بپوشید، عطر یا ادکلن خوش بو استعمال کنید، و به او نشان دهید که همة این کارها را برای او انجام داده‌اید. سعی کنید در روابط جنسی که با شوهر خود دارید جذاب و متنوع ظاهر شوید. با مهربانی از او بخواهیدتوقعات خود را در زمینه مسائل جنسی برای شما بگوید و شما هم سعی کنید به توقعات او جامه عمل بپوشانید.
9. به این نکتة مهم توجه داشته باشید که، برای مردان نشان دادن عشق خود از طریق معاشقه و آمیزش بسیار راحت‌تر از بیان لفظی آن است، بنابراین تمایل شوهرتان را به معاشقه و آمیزش، نوعی ابراز عشق و علاقه به حساب آورید. البته، مرد نیاز دارد احساس کند دوستش دارند نه آن‌که تحملش می‌کنند؛ و این زمانی حاصل می‌شود که زن با رغبت به این خواستة شوهرش پاسخ دهد. به طور خلاصه، از هر راه و روشی برای باز کردن دریچه‌های قلب شوهرتان به سمت خودتان استفاده کنید. با انجام این کار، حتی اگر لفظ «دوستت دارم» را از او نشنوید رفتار و گفتارش نشان دهندة نهایت عشق و علاقة او به شما خواهد بود.
10. در حق او دعا کنید و از خداوند بخواهید که مهر و محبت شما و همسرتان را افزایش دهد.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

روش ارتباط موثر با شوهر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.