ناشناس

رفتار خانوادم با خودم و نامزدم پسندیده نیست،لطفا کمکم کنین"

سلام من هجده سالمه شش ماهه نامزد کردم نامزدمو خیلی دوس دارم و اونم واقعا عاشقمه خانوادم با این وصلت اصلا راضی نبودن به همین دلیلم با نامزدم بد اخلاقن و اینم باعث شده ما هروز باهم دعوا کنیم نامزدمم دیگه با خانوادم خیلی بد اخلاق شده باهاشون دعوا میکنه روبروی بابام به من بی احترامی میکنه و یه اخلاق داره که من به شدت مخالفم و انم اینه اگه با مامان و بابام دعوا میکنه به مامانش میگه و این منو زجر میده به خدا زندیگم داغون شده قبلا به طلاق تهدیدش میکردم ولی الان دیگه نمیتونم تهدیدش کنم چونکه زنشم و اینم کسی نمیدونه همه فک میکنن دخترم تو رو خدا کمکم کننین
چهارشنبه، 8 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

رفتار خانوادم با خودم و نامزدم پسندیده نیست،لطفا کمکم کنین"

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

سلام
من هجده سالمه شش ماهه نامزد کردم نامزدمو خیلی دوس دارم و اونم واقعا عاشقمه خانوادم با این وصلت اصلا راضی نبودن به همین دلیلم با نامزدم بد اخلاقن و اینم باعث شده ما هروز باهم دعوا کنیم
نامزدمم دیگه با خانوادم خیلی بد اخلاق شده باهاشون دعوا میکنه روبروی بابام به من بی احترامی میکنه
و یه اخلاق داره که من به شدت مخالفم و انم اینه اگه با مامان و بابام دعوا میکنه به مامانش میگه و این منو زجر میده به خدا زندیگم داغون شده قبلا به طلاق تهدیدش میکردم ولی الان دیگه نمیتونم تهدیدش کنم چونکه زنشم و اینم کسی نمیدونه همه فک میکنن دخترم تو رو خدا کمکم کننین


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از رخداد این مسئله متأثر شدیم و دعا کردیم انشاالله هر چه سریعتر این مسئله حل شود.
ما معتقدیم هر قدر هم والدین با ازدواج فرزندشان مخالف باشند بعد از ازدواج او بهتر است خصومت ها و مخالفت ها را کنار گذاشته و زندگی ای شاد و سر شار از خوشبختی را برای فرزندشان به ارمغان آورند متاسفانه خانواده شما با ادامه ی مخالفت ها با همسرتان سر ناسازگاری گذاشته و ناراحتی هایی را به وجود آورده اند. به نظر ما هیچ کس به اندازه ی شما در این ماجرا آزار نمی بیند و امیدواریم با صبر و تدبیری که می اندیشید انشاء الله هر چه سریعتر این مسئله حل شود.
خواهر محترم! بهترین کار در این شرایط این است که اگر واقعا به همسرتان علاقه مندید و او را بر اساس معیارهای ازدواج انتخاب کرده اید با او کاملا متحد شوید و اجازه ندهید مخالفت های والدینتان کار را به جدایی بکشاند و فقط در این شرایط برای کسب رضایت ایشان تلاش کنید.
براى جلب رضایت آنها نکات زیر را به شما توصیه می کنیم که رعایت آنها شما را در رسیدن به مقصودتان، یاری خواهد کرد:
1.
ابتدا باید روابط عاطفی خود را با افراد خانواده خصوصا پدرتان گسترش دهید. برای گسترش یا ایجاد صمیمت بین خود و دیگر اعضای خانواده از فردی شروع کنید که فکر می کنید بهتر می توانید با او چنین رابطه صمیمانه ای داشته باشید. مثلا از برادرتان که از نظر روحی و اخلاقی با وی تشابه و قرابت بیشتری دارید آغاز کنید و از او در جلب رضایت پدر و مادر، یاری بگیرید.
2. بدون هیچگونه خجالت سعی نمایید در یک شرایط آرام موضوع را با نزدیکترین و موافقترین فرد از خانواده خودتان (مثلا برادر متاهلتان که کلامش روی والدینتان تاثیر بیشتری دارد) در میان بگذارید و سعی نمایید در این مورد با هماهنگی او اقدام نمایید. خوب است فردی که از او یاری میخواهید هر چند روز یکبار برای کسب رضایت والدینتان ، با ایشان در این مورد گفتگو کند.
3.
انتظار نداشته باشید این موافقت بلافاصله و سریعا شکل گیرد. بلکه نیازمند زمان است و به تدریج به هدف خود خواهید رسید.
4.
ویژگی دلسوزی و عطوفت و شفقت والدین تان نسبت به یکایک فرزندان از جمله نسبت به شما بسیار ارزشمند است. آن را قدر بشناسید و از همین خصوصیت آنها کمک گرفته و با برجسته کردن آن، گفتگوها و ارتباطات بین خودتان را گسترش دهید.
5.
ااگر رفت و آمد همسرتان تنش ایجاد می کند بهتر است در این شرایط رفت و آمدها را کنترل کنید و اجازه ندهید این برخوردها مشکل را شعله ور تر کند.
اما در مورد رفتار همسرتان مبنی بر اینکه او مسائل اختلافی خود را با خانواده شما در میان می گذارد؛ این موضوع نیاز به یادگیری یک سری مهارت های همسرداری دارد که باید آنها را کم کم به همسرتان بیاموزید یا او را به خواندن کتاب هایی دعوت نمایید.
در هر صورت مهم این است که در این وسط شما و همسرتان به یکدیگر علاقه مندید و نمی خواهید زندگیتان به راحتی از دست برود. این قبیل اختلافات در بسیاری از خانواده ها هست و طبیعی است ولی باید صبوری کرد تا حل شود.
حتما میدانید برخی از مشاوران دوران عقد را به برزخ زن و شوهر تشبیه می کنند، چرا که زن و مرد نه به صورت کامل مستقل شده اند تا شرایط و قوانین زندگی مشترک بر روابط آنان حاکم باشد و نه اینکه مجرد هستند تا احساس رهایی و بی مسئولیتی دوران مجردی را داشته باشند، از اینرو برخی از رفتارهای زن و مرد مقتضای این دوران است و پس از سپری شدن این دوران و تشکیل زندگی مشترک خود به خود حل می شود. در ضمن از آنجا که دختر و پسر در ابتدای راه تشکیل زندگی مشترک هستند، هنوز در فضای دوران مجردی هستند و با بسیاری از وظایف یک فرد متاهل آشنا نیستند و به همین دلیل ممکن است در برخی مواقع رفتارهایی از زن و مرد سر بزند که موجب آزردگی شریک زندگی آنان شود.
پس صبور باشید تا انشاء الله کم کم خانواده تان با این وضعیت کنار آیند.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
پشیمانی قبل از عروسی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.