ناشناس

همسرم ازدواج دومشه، خیلی دهان بین پرخاشگر و بی اعتماده"چطور باهاش کنار بیام؟

همسرم ازدواج دومش یک فرزند ۹ ساله دارد خیلی دهان بین پرخاشگر و بی اعتماد است ارتباط منو خانواده ام را محدود کرده مرا باز خواست میکند توهین میکنددر زندگی مشترک هر روز دعوا به پاکرده هر دفعه گفته از یکدیگر جداشویم
پنجشنبه، 9 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

همسرم ازدواج دومشه، خیلی دهان بین پرخاشگر و بی اعتماده"چطور باهاش کنار بیام؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

همسرم ازدواج دومش یک فرزند ۹ ساله دارد خیلی دهان بین پرخاشگر و بی اعتماد است ارتباط منو خانواده ام را محدود کرده مرا باز خواست میکند توهین میکنددر زندگی مشترک هر روز دعوا به پاکرده هر دفعه گفته از یکدیگر جداشویم


مشاور: علی محمد صالحی

با عرض سلام و احترام خدمت شما.
ببینید زندگی مشترک مخلوطی از سختیها، دلخوریها، لذت بردنها، ناراحت شدنها، شادیها، و...، است. برخی افراد انتظار دارند که در زندگی مشترک هیچ مشکل خاصی نداشته باشند و احساس رضایت اونها خیلی زیاد باشه، یعنی درک و انتظارشون از زندگی مشترک درست نیست، منظور من این نیست که شما اینجوری هستید، بلکه میخوام بگم زندگی مشترک همراه با سختیهای زیادیه، و دوام زندگی مشترک مستلزم تحمل سختیها و استقامته، زندگی مشترک هر کسی مسائل و مشکلاتش یه جوریه، یکی خدای ناکرده شوهرش معتاده، یکی دیگه همسرش دست بزن داره، یکی دیگه ارتباط نامشروع داره، یکی دیگه بداخلاقه و...، بهرحال دوام زندگی مشترک، نیازمند سخت­کوشی و پشت سرنهادن دشواری­های زیادیه و لازمه رسیدن به سعادت و خوشبختی اینه که زن و شوهر یکدیگه رو با تمام ضعف­ها و قوّت­هاشون بپذیرند و همدیگر را بدون ­قید و شرط، مثل خودشون دوست بدارند و در ناملایمت­ های زندگی با تمام وجود از یکدیگه حمایت کنند.
اما در مورد اینکه گفتید شوهرتون ازدواج دومشه، خود این مسئله از یک جهت نکته مثبتی برای شماست و از جهت دیگه نکته منفی هست. از این جهت مثبته که همسرتون تجربه زندگی قبل رو داره و اگر کمی دقت کنه میتونه از اون تجربه به نفع خودش و بهبود و پیشرفت زندگی مشترکش استفاده کنه، و متوجه بشه که اگر خدای ناکرده قدر زندگی مشترکش رو ندونه چه پیامدهای ناگواری برای خودش و خانوادش خواهد داشت.
و از جهت دیگه، اینکه همسرتون ازدواج دومشه، میتونه برای شما نکته منفی باشه، چون ممکنه شوهرتون شما رو با همسر سابقش مقایسه کنه، و متاسفانه خوبیهای شما رو نبینه و احیانا یک جنبه مثبت همسر سابقش رو ببینه و این باعث بشه که با شما ناراحتی و بداخلاقی کنه. و ممکنه برخی از این رفتارهای نامناسب همسر شما، بخاطر تجربه ناخوشایندش از زندگی قبلیش باشه که فکر کنه شما هم مثل همسر سابقش هستید.
خلاصه اینکه مسائل و مشکلات در زندگی مشترک همه وجود داره و باید با صبر و تحمل و استقامت سعی کنیم بر مسائل غلبه کنیم و تسلیم مشکلات نشیم.
نکته بعد اینکه حتی الامکان باید تلاش کنید علت این رفتارهای همسرتون رو پیدا کنید و اگر از طرف شما کوتاهی یا کمکاری صورت میگیره سعی کنید این اتفاق نیفته، و به تعبیر دیگه سهم خودتون رو نسبت به این مسائل بپذیرید، و بهانه به دست همسرتون ندید، مثلا اگر میدونید که شوهر شما نسبت به فلان مسئله حساسیت داره و مثالا اگر شما بدون اجازه شوهرتون، کاری انجام بدید یا جایی برید خیلی ناراحت میشه، خب باید تلاش کنید این رفتارها رو انجام ندید تا اون هم بهانه پیدا نکته با شما بداخلاقی کنه یا پرخاشگری کنه.
نکته دیگه اینکه اگر مسائل شما واقعا جدی شد و زندگی مشترک شما بخطر افتاد حتما از یک روانشناس یا مشاور خانواده کمک بگیرید تا زندگی مشترکتون رو حفظ کنید و مسائل اونو برطرف کنید.
موفق و شاد و خوشبخت باشید.

بیشتر بخوانید:
طرز برخورد با آدم‌های بدبین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.