ناشناس

مشاوره ازدواج: خانواده م از خواستگارم راضی نیستن" چطور راضی شون کنم؟

سلام یه خواستگار دارم ک خانوادم راضی نمیشن ازهرکی میپرسن میگن خانوادش خوب نی ولی ازپسربدنمیگن بنظرخودم پسرخوبی میاد حالا موندم چطور خانوادمو راضی کنم
پنجشنبه، 9 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره ازدواج: خانواده م از خواستگارم راضی نیستن" چطور راضی شون کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 19 ساله )

سلام
یه خواستگار دارم ک خانوادم راضی نمیشن ازهرکی میپرسن میگن خانوادش خوب نی ولی ازپسربدنمیگن بنظرخودم پسرخوبی میاد حالا موندم چطور خانوادمو راضی کنم


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.ازدواج و انتخاب همسر یکی از مهمترین انتخاب‌های زندگی است و نمی توان با آن برخورد احساسی کرد. قطعا موافقت یا مخالفت والدین با مورد ازدواج بسیار مهم و حیاتی است زیرا ازدواج فقط پیوند دو فرد نیست بلکه پیوند دو خانواده است. بنابراین خانواده ها نیز باید از همه لحاظ با یکدیگر تناسب داشته باشند تا در آینده مشکلی برای زوجین به وجود نیاید.در مورد مخالفت خانوادة شما باید توجه داشت که عمدتاً دو نوع دلیل برای مخالفت‌ها وجود دارد:
الف- مخالفت بر پایه تعصّب و بدون منطق
گاهی پدر و مادرها بدون در نظر گرفتن خواسته‌های منطقی فرزندانشان و به صرف علاقه، برای کودکان دیروزشان تصمیم می‌گیرند، مثلاً چون از قبل، زوج دیگری را برای جوان ویا مردی را برای دخترخود پیش‌بینی کرده‌اند، نامزد مورد نظر آن ها را نمی‌پذیرند.البته همیشه مخالفت‌ها برای ازدواج به این خاطر نیست که خانواده، شخص دیگری را در نظر دارد؛ بلکه گاهی دلایل دیگری دارند.
ب- مخالفت بر پایه شناخت و منطق
گاهی اوقات، دلیل مخالفت خانواده‌ها، کاملاً اصولی و منطقی است. پدر و مادرها به شناخت دقیقی از روحیات فرزند خود و مقتضیات و تجربیات زمان و زندگی دست یافته‌اند و با تکیه بر دانسته‌های خود، ابراز مخالفت می‌کنند.گاهی مخالفت خانواده، به دلیل شخص منتخب فرد است. هم کُفو بودن، ایمان و داشتن شرایطی که بتوان زوجین را به تفاهم برساند، نکاتی است که مدّ نظر خانواده‌هاست؛ ولی جوانان به آن، دقّت کافی ندارند. سطح تحصیلات طرفین، فرهنگ خانواده‌ها، اعتقادات شخصی و... معیارهایی است که گاهاً از سوی جوانان، ساده در نظر گرفته می‌شوند، امّا می‌توانند نتایج شگفت‌آوری را در خانواده به همراه داشته باشد.
به هر حال به نظر می رسد موردی که انتخاب نموده اید نیاز به بررسی بیشتری دارد و باید تحقیق کاملتری از او داشته باشید. چون ازدواج امر بسیار مهمی است و شرکای زندگی لازم است یک عمر در کنار هم در شادی‌ها و غم‌های هم باشند دقت در شریک زندگی بسیار مهم است. به همین جهت تحقیق اگر چه طولانی شود ولی دقت در آن لازم و ضروری است تحقیق در کنار گفتگوهای افراد خانواده و دختر و پسر (عروس و داماد) به منظور شناسایی ملاک های مورد نظر و کشف تناسب است. میزان تحقیق، بستگی به فرد مورد نظر از لحاظ دوری و نزدیکی نسبت به تحقیق کننده دارد. یعنی هر قدر آشناتر باشد تحقیق کمتر و هر قدر ناآشنا‌تر باشد تحقیق بیشتری می‌طلبد. در مسأله تحقیق باید راه‌های گوناگونی را پیمود و جزئیات مسئله را بررسی نمود و معلومات مختلفی را بدست آورد و پیرامون آن تفکر و مشورت کرد و همه جوانب امر را سنجید تا کم کم نتیجه به دست آید. راه‌های تحقیق عبارتند از:
1. بررسی اصول و صفات خویشان و نزدیکان.
2. تحقیق از طریق خویشان او.
3. تحقیق از طریق دوستان نزدیک او.
4. تحقیق از طریق معلمان و مربیان او.
5. تحقیق از طریق دشمنان او
پس مراحل بالا را دقیق طی کرده و عجله نکنید. اگر در مورد خانواده فرد به نتیجة مشخصی نرسیدید، توصیه می کنیم در این ازدواج تأمل کنید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

رضایت خانواده ها در ازدواج



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.