ناشناس

نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارم،لطفا راهنمایی کنید.

با عرض سلام و خداقوت من دختر خانمی 35 ساله هستم که خواستگاری دارم 40 ساله ایشون قبلا یه ازدواج ناموفق داشتن و یه پسر 5ساله دارن خانواده من با ازدواج من که مجرد هستم و سابقه هیچگونه نامزدی و عقدی ندارم با این آقا مخالف هستن و میگن با پسر این آقا به مشکل برمیخورم و ممکنه بچه با من ناسازگاری کنه وشرطی برای تضمین ازدواج من با این آقا گذاشتن که مهریه 110سکه و اگر ایشون خونه خریدن نصف خانه به نام من باشه و آقا هم نه مهریه رو قبول دارن نه اینکه در زندگی مشترک چیزی به نام من بشه و منطقشون اینه که چون همسر قبلیشون مهریه 110سکه داشتن و همه رو گرفتن و حتی ماشینی به نام ایشون بوده که اونم موقع طلاق خواستن و الان این آقا میگن دیگه نمیتونم به کسی اعتماد کنم و مهریه 110تا بدم یا چیزی به نام همسرم بزنم میگن مهریه14سکه و دیگه هیچی ، خانواده من هم میگن تو داری به عنوان یک دختر وارد زندگی این مرد میشی و باید تضمینی باشه که ایشون راحت نتونه طلاقت بده و اینکه این آقا اجازه هیچگونه تحقیقی از همسر سابقشون رو نمیدن و این کمی منو نگران میکنه که دلیل طلاق واقعا چی بوده فقط میگن فساد مالی و اخلاقی دلیل طلاق بوده و من هم حرفشون رو قبول کردم ولی ایشون در مورد مهریه اصلا کوتاه نمیان و خانواده من هم راضی نیستن میخوام بدونم با توجه به ترس این آقا از مهریه و چیزی به نام همسر کردن و اینکه اصلا اجازه تحقیق در مورد طلاقشون به من نمیدن و اینکه سن من برای ازدواج داره بالا میره و موقعیتهای کمتری برای ازدواج دارم ونگرانی من از زندگی با این آقا و پسرشون و گذشته ای که من هیچگونه شناختی ازش ندارم ازدواج ما درست و به صلاح هست یانه ممنون میشم راهنمایی کنید.
چهارشنبه، 15 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نیاز به مشاوره قبل از ازدواج دارم،لطفا راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 35 ساله )

با عرض سلام و خداقوت
من دختر خانمی 35 ساله هستم که خواستگاری دارم 40 ساله ایشون قبلا یه ازدواج ناموفق داشتن و یه پسر 5ساله دارن خانواده من با ازدواج من که مجرد هستم و سابقه هیچگونه نامزدی و عقدی ندارم با این آقا مخالف هستن و میگن با پسر این آقا به مشکل برمیخورم و ممکنه بچه با من ناسازگاری کنه وشرطی برای تضمین ازدواج من با این آقا گذاشتن که مهریه 110سکه و اگر ایشون خونه خریدن نصف خانه به نام من باشه و آقا هم نه مهریه رو قبول دارن نه اینکه در زندگی مشترک چیزی به نام من بشه و منطقشون اینه که چون همسر قبلیشون مهریه 110سکه داشتن و همه رو گرفتن و حتی ماشینی به نام ایشون بوده که اونم موقع طلاق خواستن و الان این آقا میگن دیگه نمیتونم به کسی اعتماد کنم و مهریه 110تا بدم یا چیزی به نام همسرم بزنم میگن مهریه14سکه و دیگه هیچی ، خانواده من هم میگن تو داری به عنوان یک دختر وارد زندگی این مرد میشی و باید تضمینی باشه که ایشون راحت نتونه طلاقت بده و اینکه این آقا اجازه هیچگونه تحقیقی از همسر سابقشون رو نمیدن و این کمی منو نگران میکنه که دلیل طلاق واقعا چی بوده فقط میگن فساد مالی و اخلاقی دلیل طلاق بوده و من هم حرفشون رو قبول کردم ولی ایشون در مورد مهریه اصلا کوتاه نمیان و خانواده من هم راضی نیستن میخوام بدونم با توجه به ترس این آقا از مهریه و چیزی به نام همسر کردن و اینکه اصلا اجازه تحقیق در مورد طلاقشون به من نمیدن و اینکه سن من برای ازدواج داره بالا میره و موقعیتهای کمتری برای ازدواج دارم ونگرانی من از زندگی با این آقا و پسرشون و گذشته ای که من هیچگونه شناختی ازش ندارم ازدواج ما درست و به صلاح هست یانه ممنون میشم راهنمایی کنید.


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.ازدواج یکی از مهمترین و سرنوشت‏سازترین مسئله گستره زندگى هر انسان است. طبیعى است که اگر این امر مهم با در نظر گرفتن همه جوانب آن و بر اساس تحقیق، آگاهى و شناخت لازم از موقعیت و ویژگی های شخصی, خانوادگی و... خود و طرف مقابل و با رعایت نکات مهمى که در انتخاب همسر باید مدّ نظر قرار گیرد، انجام شود باعث خوشبختى و سعادت در زندگى مى‏ گردد و اگر با این مسئله مهم برخوردی سطحى, ناشیانه و احساسی صورت گیرد, پى‏آمدهاى ناگواری ببار خواهد آمد.
در مورد ازدواج با این فرد دو موضوع اساسی مطرح است:
الف) تحقیق در مورد ازداج قبلی و علت جدایی
اینکه ایشان راضی به دادن آدرس یا تلفن همسر قبلی نمی شود به فرمایش شما کمی مشکوک است و نباید از کنار این موضوع به سادگی عبور نمایید. تمام تلاشتان را بکنید تا با آن خانواده صحبت نموده و شخصا اطلاعات کاملتری را کسب نمایید و در این مورد به گفته های خواستگارتان و خانواده اش اکتفا نکنید. گاهی اتفاق می‌افتد که فرد، تقصیر جدایی قبلی را برای فرار از مشکلات درونی و بیرونی خود به عهده خانواده همسر یا نامزد قبلی خود می‌اندازد. پس با دقت در این مورد عمل کنید و مصرانه از خواستگارتان بخواهید تا امکان ارتباطی (تلفن یا آدرس منزل) آنها را در اختیار شما قرار دهد. در این زمینه، هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.
ب) میزان مهریه
نکته دیگر در مورد مهریه و تأکید ایشان بر 14 سکه است. مهریه یک سنت اسلامی می باشد و شارع مقدس بر اساس حکمت هایی که در این مسئله وجود دارد، آن را وضع فرموده است. روایات زیادی در استحباب کم بودن مهریه وارد شده است که ما را دعوت به این امر می کند و یقینا این مسئله ریشه در سعادت انسانها دارد که احادیث معصومین بر آن اصرار دارند و لکن در شرع مقدس حد خاصی برای مهریه مقرر نشده و زیاد قرار دادن مهریه هم کار حرامی نیست ولی در روایت دارد بهترین زنان آنهایی هستند که مهر آنها کم ولی علاقمند به شوهر و در مقابل نامحرم عبوس بوده و عفت و حجاب خود را رعایت نمایند. ولکن 14 سکه برای مهریه ملاک نیست و بیشتر از 14 سکه هم صدق مهریه بالا نمی کند. ما نمی گوییم 14 سکه یا 114 سکه بلکه این مسئله ای توافقی است و باید به توان پرداخت داماد و سطح عمومی جامعه توجه داشت و نمی توان گفت که این مقدار زیاد است و آن مقدار کم. بلکه مهریه ای که در سطح پرداخت عموم مردم و البته داماد نیست مهریه بالاست.
از نظر ما بهترین کار ین است که در مورد او تحقیق کافی انجام دهید و به مشاورة پیش از ازدواج نیز مراجعه نمایید. در نهایت اگر تصمیم بر ازدواج گرفتید چون به گفتة خانواده تان ممکن است با 14 سکه زود طلاق دهد، به مبلغی بین آنچه می گویید و او می گوید اکتفاء کنید ولی در هر حال باید بسیار در این ازدواج دقت کنید و اشتباه نکنید. البته اینکه میزان پیشنهادی آنها را قبول کنید یا نه دست خودتان است و تحت اختیار خودتان و زندگی شماست و کسی نمی تواند در این زمینه شما را اجبار کند ولکن بحث این است که اگر فکر می کنید که او کفو شماست و این مقدار مهریه هم قابل پذیرش است در اینصورت می توانید کمی کوتاه بیایید و موقعیت خوبی را از دست ندهید. البته از نظر ما بهتر است این موضوع را به بزرگترها مخصوصا پدرتان واگذار کنید و عرف را نیز تا حدودی مد نظر قرار بگیرید تا دچار پشیمانی نشوید.
اگر بعد از تحقیقات همسر قبلی اش به نتیجه ای نرسیدید ارتباط خود را کامل با او قطع کنید و از خداوند متعال همسری بهتر طلب کنید. انشاالله مستجاب خواهد شد و موارد بهتری از راه خواهد رسید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیرید
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.