ناشناس

با بی احترامی که شوهرم جلوی دیگران بهم می کنه چطور کنار بیام؟

با سلام ب مشاوره عزیز من با شوهرم خیلی مشکل دارم اصلا بم احترام نمیزاره همش دوس داره بامن جروبجث کنه دعوا کنه وقتی از سرکار میاد بش سلامی میگم اون بزور جوابمو میده اگه یه چیز اشتباهی بکنم جلو جم ابروی منو میبره بم فوش میده جلو عروسام اصلا احترام نمیزاره همش بد اخلاقه عصبیه فقط فکرخودشه
پنجشنبه، 16 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با بی احترامی که شوهرم جلوی دیگران بهم می کنه چطور کنار بیام؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 48 ساله )

با سلام ب مشاوره عزیز
من با شوهرم خیلی مشکل دارم اصلا بم احترام نمیزاره همش دوس داره بامن جروبجث کنه دعوا کنه وقتی از سرکار میاد بش سلامی میگم اون بزور جوابمو میده اگه یه چیز اشتباهی بکنم جلو جم ابروی منو میبره بم فوش میده جلو عروسام
اصلا احترام نمیزاره همش بد اخلاقه عصبیه فقط فکرخودشه


مشاور: سجاد علیدوست

سلام و عرض ادب و احترام
زندگی مشترک رابطه ای دو طرفه است که بر پایه ی عشق، محبت، وفاداری و احترام متقابل بنا شده است.یکی از عوامل مهم این رابطه شناخت طرف مقابل است. شناخت نسبت به نیاز ها و ساختار و روحیات او.
۱.اگر قبلا چنین برخوردی نبوده و جدیدا ایشون این چنین رفتاری از خود نشان میدهند که باعث رنجش خاطر شما شده است، باید ببینید از چه مساله ای ناراحت هستند.باید قبول کنیم رفتار ما با برخورد دیگران با ما تاثیر مستقیم دارد. اگر ما جایی باعث رنجش خاطر همسر خود شویم شاید ایشون هم در مواردی قصد تلافی داشته باشند.( این تلافی کار بسیار غلطی است)
۲. با همسر خود در این موارد صحبت کنید. نه تنها در این موارد بلکه زن و شوهر در تمام مراحل زندگی باید برای  صحبت کردن با هم وقت داشته باشند. این صحبت ها در بسیاری موارد جلو تنش ها را میگیرد و قلب ها را به هم نزدیک تر میکند.میتوانید برای روابط خود قانون داشته باشید و تنبیه در نظر بگیرید. تنبیه منظورم کتک زدن نیست، تنبیه میتواند مالی باشد، یا انجام کارهای منزل باشد یا موارد این جنینی.  
۳.وقتی بی احترامی صورت گرفت مقابله به مثل نکنید.مقابله به مثل و تلافی کردن باعث سردی رابطه ها و از بین رفتن حریم ها شود، که نه تنها چیزی را حل نمیکند بلکه باعث مشکلات بزرگتری میشود.
۴.در زندگی مشرک قطعا مشکلاتی را خواهید داشت که ریشه ی آن اختلاف فرهنگی، تفاوت های ساختاری زن و مرد، فضای تحصیلات و... باشد که این موارد دلیل بر نبود تفاهم نیست.در مورد بسیاری از مواردی که گقته شد میتوانید توافق کنید. یعنی در مورد مساله مورد نظر صحبت کنید و با هم به یک تصمیم واحد برسید.
۵ .مهارت حل مساله را زمانی که با مشکلات مواجه میشوید یاد بگیرید و از آن استفاده نمایید.در بیشتر موارد چون میخواهیم حرف خودمان شود و بر سر مواضع خود بمانیم با مشکل روبرو میشویم.حل مساله یعنی وقتی در مورد مساله خاصی اختلاف نظر دارید این را یک مسئله در نظر بگیرید و ببینید چطور میتوان آن را حل کرد.
گاهی واقعا از یک کاه، کوه میسازیم.
و من الله توفیق

بیشتر بخوانید:
رازهایی درباره مردان که هر زنی باید آنها را بداند....



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.