ناشناس

شک دارم نجاست به فرش خورده یا نه چکار کنم؟

سلام متاسفانه بنده مبتلا به عمل خودارضایی بودم و در اون موقع یک دفعه که استمنارو مرتکب شدم منی رو شکمم ریخت سپس با دستمال برطرفش کردم سپس دستمال رو فرش افتاد. سوال اول:ایا بازهم احتمال انتقال نجاست وجود دارد یعنی اگه با پای خیس از انجا رد شویم جاهای دیگر هم نجس میشوند؟ سوال دوم:ایا اگر هنگام دیگر اعضای خانواده با پای خیس از انجا رد شوند و نماز بخوانند در صورتی که ندانند نمازشان باطل است؟ایا باید به انها بگویم؟ سوال سوم:دستمال خیس بود اما احتمال میدهم نجاست انتقال نیافته باشد چون بعدش هرچقدر به فرش دست زدم که خیسی احساس کنم یا بوی ان را حس کنم چیزی حاصل نشد حکمش چیه؟ سوال چهارم:برای شستن ان با توجه به مختصاتی که در سوالات قبل گفتم باید چیکار کنم؟ سوال پنجم:در صورتی که محل دقیق ان را نمیدانیم اگر اعضای خانواده از انجا رد شوند حکمش چیست؟ سوال ششم:وقتی جایی نجس میشود وظیفه دارم ان را به دگر اعضای خانواده بگویم؟ سوال هفتم:در صورتی که ان ها در این مکان نماز بخوانند من باید ان ها را غذا کنم؟
يکشنبه، 19 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شک دارم نجاست به فرش خورده یا نه چکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 15 ساله )

سلام متاسفانه بنده مبتلا به عمل خودارضایی بودم و در اون موقع یک دفعه که استمنارو مرتکب شدم منی رو شکمم ریخت سپس با دستمال برطرفش کردم سپس دستمال رو فرش افتاد.
سوال اول:ایا بازهم احتمال انتقال نجاست وجود دارد یعنی اگه با پای خیس از انجا رد شویم جاهای دیگر هم نجس میشوند؟
سوال دوم:ایا اگر هنگام دیگر اعضای خانواده با پای خیس از انجا رد شوند و نماز بخوانند در صورتی که ندانند نمازشان باطل است؟ایا باید به انها بگویم؟
سوال سوم:دستمال خیس بود اما احتمال میدهم نجاست انتقال نیافته باشد چون بعدش هرچقدر به فرش دست زدم که خیسی احساس کنم یا بوی ان را حس کنم چیزی حاصل نشد حکمش چیه؟
سوال چهارم:برای شستن ان با توجه به مختصاتی که در سوالات قبل گفتم باید چیکار کنم؟
سوال پنجم:در صورتی که محل دقیق ان را نمیدانیم اگر اعضای خانواده از انجا رد شوند حکمش چیست؟
سوال ششم:وقتی جایی نجس میشود وظیفه دارم ان را به دگر اعضای خانواده بگویم؟
سوال هفتم:در صورتی که ان ها در این مکان نماز بخوانند من باید ان ها را غذا کنم؟


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام پرسشگر گرامی: نگران نباشید همین که احتمال می دهید نجاست انتقال نیافته باشد حکم به پاکی و عدم نجاست می شود هرچند شک داشته باشید، از نظر شرع مقدس، اصل بر طهارت اشیاء است. یعنى در هر موردى که کمترین تردیدى در نجس شدن آن براى شما حاصل شد، واجب است حکم به پاکی و عدم نجاست کنید و کسانى که داراى حساسیت نفسانى شدیدى در مورد نجاست هستند (به این افراد در اصطلاح فقهى وسواسى گفته مى‏ شود)، تنها در مواردى که نجس شدن یک شى‏ء را با چشمان خود ببینند، به‌طورى که اگر فرد دیگرى هم آن را ببیند، یقین به سرایت نجاست پیدا کند، فقط در این موارد باید حکم به نجاست کنند. استمرار اجراى این حکم در مورد افراد مزبور تا زمانى است که این حساسیت به‌طور کلى از بین برود. موفق و پیروز باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.