ناشناس

حد و مرزهای دوران نامزدی رو بفرمایین.

با سلام من ۵ ماهه که در دوران نامزدی به سر میبرم جوری که فقط خانوااه دو طرف میدونن اقا ۲۲ سالشونه و الان جدیدا خیلی اصرار به محبت من دارن و بهونه هایه خاصی میگیرن که من محبت نمیکنم ارزش نمیدم و نمیخوامش در صورتس که اینجوری نیست به نظرتون چیکار کنم
دوشنبه، 20 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

حد و مرزهای دوران نامزدی رو بفرمایین.

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

با سلام من ۵ ماهه که در دوران نامزدی به سر میبرم جوری که فقط خانوااه دو طرف میدونن اقا ۲۲ سالشونه
و الان جدیدا خیلی اصرار به محبت من دارن و بهونه هایه خاصی میگیرن که من محبت نمیکنم ارزش نمیدم و نمیخوامش در صورتس که اینجوری نیست به نظرتون چیکار کنم


مشاور: خانم قربانی

نامزدی تون رو تبریک میگم  و باید بگم که اطلاع خانواده ها و مخفی بودن دوران نامزدی از دیگران، کار مطلوبی هستش، پس آفرین برشما.
نامزدی یک ازدواج نیمه تمامه.  لذا توقع محبت داشتن برای هردو طرف امری طبیعی محسوب میشه؛و از طرفی، عمیق تر شدن آشنایی، آمادگی برای ورود به زندگی مشترک، و پذیرفتن نامزد به عنوان همسر و قطعیت در تصمیم گیری، به عنوان فلسفه و کارکردهای عمده دوران نامزدی محسوب میشن و در واقع هنوز قطعیت ازدواج تایید نشده ،بنابراین این محبت و مهربانی نباید به وابستگی عاطفی شما منجر بشه.
به شما پیشنهاد میکنم از نامزدتون درخواست کنید تا دقیقا و با ذکر مثال نوع توقعاتشون رو مشخص کنن تا به فهم مشترک از مفهوم محبت برسید و ضمن بررسی نظریات ایشون، آنچه در راستای روابط غیرآسیب زاست رو برآورده و اجرا کنید، و از آنچه که مخالف این چارچوب و اصول اشنایی قبل از ازدواج رسمی هستش رو با ذکر دلیل و موکول کردن به زمان بعد از ازدواج، امتناع کنید. در مقابل شما هم می­تونید خواسته ای معقول خودتون رو بیان کنید تا ایشون به انتظارات شما پاسخ بدن. این چالش بین شما و نامزدتون فرصت بسیار خوبی برای شناخت هستش و بستر مناسبی برای فتح باب ارتباط مثبت و آگاهی از نیازهای روحی و عاطفی هردو. حتما از این مباحث استقبال کنید و ضمن شرکت در دوره های آموزش خانواده و یا حداقل مطالعه مهارت های ارتباطی زوجین، به شیرین تر و پایدار ترشدن روابط و زندگیتون در آینده نزدیک کمک کنید.
براتون آرزوی خوشبختی دارم.

بیشتر بخوانید:
دوره نامزدی ودوره عقد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.