ناشناس

مشاوره ازدواج: در انتخاب همسر سردرگمم، لطفا راهنمایی کنید.

سلام وقتتون بخیر دختری ۱۹ ساله هستم.فرزند دوم و اخر خانواده هستم که محل سکونت هم اذربایجان شرقی -مراغه است که حدود ۱سال و نیم با یه اقایی که ۴سال از من بزرگتر هستن در ارتباط هستم باهم تفاهم داریم و همدیگه رو دوست داریم و خانواده ها هم درجریان هستن میخواستن برای خواستگاری اقدام کنن ،که از سربازی نداشتنشون ایراد گرفتن! نظر ایشون و خانواده اشون اینه که توو دوران عقد برن سربازی،ولی خانواده ی من قبول نمیکنن اگرهم الان برن سربازی چون شغلشون ازاده خب چون ۲ سال نیستن ، مشتریاشون میپره و درامدشون خیلی کم میشه الان چه کاری درسته؟؟اصرار کنم؟؟ به طرف مقابل چی بگم؟!
سه‌شنبه، 21 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره ازدواج: در انتخاب همسر سردرگمم، لطفا راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

سلام وقتتون بخیر
دختری ۱۹ ساله هستم.فرزند دوم و اخر خانواده هستم که محل سکونت هم اذربایجان شرقی -مراغه است که حدود ۱سال و نیم با یه اقایی که ۴سال از من بزرگتر هستن در ارتباط هستم
باهم تفاهم داریم و همدیگه رو دوست داریم و خانواده ها هم درجریان هستن
میخواستن برای خواستگاری اقدام کنن ،که از سربازی نداشتنشون ایراد گرفتن!
نظر ایشون و خانواده اشون اینه که توو دوران عقد برن سربازی،ولی خانواده ی من قبول نمیکنن
اگرهم الان برن سربازی چون شغلشون ازاده خب چون ۲ سال نیستن ، مشتریاشون میپره و درامدشون خیلی کم میشه
الان چه کاری درسته؟؟اصرار کنم؟؟ به طرف مقابل چی بگم؟!


مشاور: خانم موحدنساج

سلام به شما پرسشگر محترم و سپاس بابت اعتمادتان به راسخون، امیدوارم این پاسخ گویی بتواند برایتان مفید فایده باشد. ما انسانها علاقه زیادی به رشد داریم و شاید یکی از نشانه های رشد اجتماعی نوع روابط گروهی ما باشد. به همین دلیل اکثر اوقات به نظر می رسد افرادی که بیان زیبایی دارند موفق تر می باشند، در حالیکه بسیار دیده شده که افراد کم حرف و درون گرا به دلیل رشد فزاینده منطقی و قدرت بالای استدلال ذهنی و تفکرات عمیق در بسیاری از کارها به موفقیت های چشمگیری رسیده اند. هر شخص دارای روحیات منحصر به فردی برای خود است که او را از دیگران متمایز می کند و شایسته است که ما با پذیرش شخصیت درونی خود و کشف قابلیت های شگفت آوری که داریم زمینه رسیدن به موفقیت را برای خود فراهم کنیم. مطلبی که در بیانات شما بسیار حائظ اهمیت است علاقه شما به تغییر و تلاش مستمری که از دوران ابتدایی تا کنون ادامه داشته است. هرکسی نمی تواند تغییری در خود ایجاد کند مگر اینکه دارای شخصیتی مصمم و با پشتکار بالا باشد که شاید این مهمترین خصیصه شماست. کم حرفی و خجالتی بودن دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن داشتن ترس از مسخره کردن اطرافیان، کم آوردن، طرد شدن، مقبول نبودن و.... است. در برخی مواقع برخوردهای اشتباه با کودکان و تمسخر آنها اگر زمینه ی کم رویی در کودک وجود داشته باشد، به این روحیه دامن زده و زمینه انزوای فرد را فراهم می کند. تمامی این حالات به دلیل کم شدن اعتماد به نفس در فرد رشد می یابد. پس اگر در پی تغییری هستید دو گام بلند بردارید:
۱- با ترسهایتان بجنگید و با آنها رو به رو شوید.
۲- اعتماد به نفستان را افزایش دهید.
- اگر حتی از گفتن حرفی ترس دارید خودتان را مجبور کنید که هر چند، چند جمله کوتاه در حضور دیگران صحبت کنید، همین سخنان کوتاه به شما ثابت خواهد کرد که ترستان بی مورد است و شما توانایی شگفتی در انتقال مفاهیم ذهنی خود به دیگران دارید.
- از قبل خودتان را برای صحبت کردن با تمرین جلوی آینه آماده کنید یا اگر امکانش محیا نیست حداقل در ذهنتان مرور کنید با این کار نواقص جملات خود را رفع و آمادگی ذهنتان را بیشتر می کنید.
- تارهای صوتیتان را تقویت کنید، به طبیعت رفته فریاد بزنید، در حمام با صدای بلند بخوانید، همراه با مداحی یا موسیقی همصدا شوید، با صدا و نه زیر لب قرآن بخوانید، خودتان را به بلند صحبت کردن مجبور کنید. خواهید دید که به مرور تن صدایتان هنگام سخن گفتن بالا خواهد رفت.
- توصیه اکید می کنم که یک ورزش گروهی که مورد علاقه یتان است را به صورت مرتب انجام دهید. مثلا با دوستانتان فوتبال بازی کنید ، یا در صورت امکان به باشگاه رفته ورزشی گروهی مانند بسکتبال را دنبال کنید. چنین ورزشهایی به روند اجتماعی شدن و افزایش اعتماد به نفس شما کمک بسیاری خواهد کرد.
- به رفتار و بیان افراد با اعتماد به نفس و افرادی که سخنوران قابلی در جمع هستند توجه کنید ، ببینید نوع سخن گفتن آنها و شکل بدنیشان چکونه است، بهترین خصیصه ها را لیست کرده و سعی کنید آن رفتارها را با تمرین در خود تقویت کنید.
- از جمع ها به هیچ عنوان فاصله نگیرید، حتی اگر فکر می کنید سخنی برای گفتن ندارید، این فرصت های طلایی را از دست ندهید. گاهی اوقات ما فکر می کنیم در جمع ها دیده نمی شویم یا حضورمان بی فایده است، ولی با حضور مداوم می توانیم لحظه های زیادی را پیدا کنیم تا نظرمان را در جمع مطرح کنیم.
- مطمئن باشید با افزایش اعتماد به نفستان می توانید روی اطرافیان تاثیر گذار باشید و توجه داشته باشید که برای پی بردن به خصوصیات اخلاقی بانوان و علائق آنها و شناخت نوع عواطف متفاوتی که دارند زیاد مطالعه کنید. اول به خوبی بیاموزید و با افزایش آگاهی های خود درباره جنس مخالف خود را برای ایجاد ارتباطی سالم و ازدواجی موفق در آینده آماده کنید. از این موضوع اصلا نگران نباشید بیشتر پسران در سن شما در برابر جنس مخالف تا حدودی سر درگم هستند ، ولی با کمی اهتمام در شناخت زنان تاثیر گذارترین مردان در زندگی زناشویی خود بوده اند.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
ده اصل مهم در انتخاب همسر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.