ناشناس

مشاوره ازدواج: عوارض خودارضایی چیست؟

سلام دختری هستم که بچگی از نداستن عمل و بزرگ شدم چندین باری دست به خود ارضایی زدم شاید در سه هفته یکبار یا بیشتر حالا ۱ سالیست که عقد کرده ام و بینهایت همسرم را دوست دارم و برایم جذاب است با دیدنش تحریک میشوم و حس خوبی دارم و سکس هم داریم ولی از هر ۴ بار شاید یکبار به ارگاسم اصلی برسم با اینکه بینهایت تحریک شده ام. میخواستم بدونم از عوارض خود ارضاییه؟ و با ترک خود ارضایی چقدر طول میکشه این عارضه از بین بره
پنجشنبه، 23 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره ازدواج: عوارض خودارضایی چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 24 ساله )

سلام
دختری هستم که بچگی از نداستن عمل و بزرگ شدم چندین باری دست به خود ارضایی زدم شاید در سه هفته یکبار یا بیشتر
حالا ۱ سالیست که عقد کرده ام و بینهایت همسرم را دوست دارم و برایم جذاب است با دیدنش تحریک میشوم و حس خوبی دارم و سکس هم داریم ولی از هر ۴ بار شاید یکبار به ارگاسم اصلی برسم با اینکه بینهایت تحریک شده ام.
میخواستم بدونم از عوارض خود ارضاییه؟
و با ترک خود ارضایی چقدر طول میکشه این عارضه از بین بره


مشاور: مشاور راسخون


با سلام
ابتدا در صورتی که هنوز دچار این مشکل و رفتار آسیب زا هستید حتما لازم است راههای ترک خودارضایی را پیگیری نمائید. توجه داشته باشید که اضطراب و حتی وسواس می تواند در رابطه با خودارضایی تاثیر منفی داشته باشد یعنی در مواردی ممکن است زیربنای خودارضایی علاوه بر نیاز جنسی، اضطراب نیز باشد. پس اولا ضرورت دارد راههای پیشگیری و درمان اضطراب را فرا بگیرید و ثانیا از تلقین منفی و ناتوان دانستن خود دوری کنید. برای وسواس فکری ضرورت دارد، اقدامات درمانی لازم از جمله مراجعه به متخصص را پیگیری نمائید. همچنین میتوانید با استفاده از تکنیکهایی مثل "توجه گردانی مثبت" این افکار را مدیریت و کنترل نمایید. همچنین می بایست از دیدن تصاویر و فیلمهای مستهجن  و تحریک آمیز (هر تحریکی غیر از همسرتان) خودداری کنید. دیدن چنین صحنه هایی بر میزان اضطراب و خودارضایی شما نقش قابل توجهی دارد.
برای ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید و فعالیتهای مفید و دغدغه آور را جایگزین کنید. زیرا تنهایی و بیکاری هم در وسواس و هم در خودارضایی و هم در دیدن تصاویر و فیلمهای غیر اخلاقی تاثیر دارد.
توجه به این موارد به دلیل آثار زیان بخش این عمل در روح و روان فرد و نیز آثار به شدت مخرب آن در روابط زناشویی بسیار مهم و لازم است. اما در مورد نرسیدن به ارگاسم در رابطه در موارد مشابه مورد شما، توصیه ما اینست که:
1. مرد باید اصول و مهارتهای مهم روابط زناشویی را در کارگاه یا جلسات مشاوره فرا گیرد تا دچار زودانزالی نشود و پیش از رسیدن خانم به لذت کامل، به انزال زودرس مبتلا نگردد.
2. آقا برای شروع رابطه تمرکز خود را در پیش نوازی و دست ورزی بگذارد. چرا که خانم بخاطر عادتی که داشته به تحریک و نوازش کلیتوریس عادت کرده و ممکن است با صرف رابطه واژینال، به تنهایی به لذت کافی نرسد.
3. آقا از ماساژ "نقطه جی" برای تحریک بیشتر خانم استفاده کند و قبل از دخول، خانم را به حد قابل توجهی از تحریک برساند و بعد رابطه عمیق را انجام دهد. با رعایت این نکات ساده، خانم تحریک بیشتر و بهتری را تجربه خواهد کرد و نیز آقا هم، کمتر در معرض فشار و انزال زودرس خواهد بود و هر دو نفر رابطه خوبی را تجربه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:
خودارضایی دختران، علائم و آثار



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.