ناشناس

مشاوره ازدواج: برای ازدواج مشکل دارم، چون با ابهام جنسی به دنیا اومدم" نمی دونم چطوری با خواستگارام در میون بزارم؟

با سلام خسته نباشید دختری 26 ساله هستم که با مشکل ابهام جنسی به دنیا اومدم و 9 سالگی عمل کردم . به دلیل اینکه قبلا همچین مشکلی داشتم و نمیتونم و نمیدونم چجوری اونو با خاستگارام در میون بذارم همشونو بدون دلیل رد میکنم با اینکه موقعیتشون خوبه و من واقعا دلم میخواد ازدواج کنم و زندگی عادی و معمولی مثل بقیه داشته باشم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
چهارشنبه، 29 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره ازدواج: برای ازدواج مشکل دارم، چون با ابهام جنسی به دنیا اومدم" نمی دونم چطوری با خواستگارام در میون بزارم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 27 ساله )

با سلام خسته نباشید
دختری 26 ساله هستم که با مشکل ابهام جنسی به دنیا اومدم و 9 سالگی عمل کردم . به دلیل اینکه قبلا همچین مشکلی داشتم و نمیتونم و نمیدونم چجوری اونو با خاستگارام در میون بذارم همشونو بدون دلیل رد میکنم با اینکه موقعیتشون خوبه و من واقعا دلم میخواد ازدواج کنم و زندگی عادی و معمولی مثل بقیه داشته باشم. ممنون میشم راهنماییم کنید.


مشاور: خانم فهمیده


سلام از این که ما را امین خود دانستید از شما سپاسگزاریم. خانم محترم با توجه به توضیحات شما باید بگویم که هر انسانی حق ازدواج دارد. شما نیز می‌توانید با فردی که مناسبتان است ازدواج کرده و زندگی خوب و خوشی را داشته باشید. اما بدانید که ترس شما کاملا منطقی است ولی عملکرد شما غیر منطقی و غیر معقول به نظر می‌رسد. شما استرس این مسئله را دارید که اگر این مسئله را با خواستگارهای خودتان مطرح کنید آنان شما را طرد کنند و به این ترتیب از این طرد شدن دوری می‌کنید. یا به طور خلاصه شما از نوع واکنش خواستگارهایتان به این مسئله بیم دارید. اما باید به شما بگویم که فرار و گریز از واقعیت تنها باعث می‌شود که استرستان بالا رفته و هیچ گاه به شما کمکی نخواهد کرد. بنابراین برای رفع مشکلاتان به فکر راه حل باشید،‌گام اول مواجهه با مسئله است. در واقع بدانید که قطعا بسیاری از اشخاصی که به خواستگاری شما می‌ایند احتمالا با این مسئله کنار نمی‌ایند و به این ترتیب شما را رها می‌کنند. اما همیشه باید بدانیم که ما تنها قرار است که با یک نفر ازدواج کنیم و تنها همان یک نفر است که باید ما را درک کند، پس اگر اغلب خواستگارها نیز از کنارمان بروند باز هم ایرادی ندارد،‌چرا که ممکن است در میان آن اقلیت شخص مناسب را بیابیم. گام دوم شروع صحبت با خواستگاران است. در این گام محتاط باشید. و چند جلد کتاب مناسب در رابطه با ازدواج و راهکارهای پیش از ازدواج مطالعه کنید تا به درستی خواستگارهایتان را تمیز داده و بشناسید. گام سوم مطرح کردن مئسله ابهام جنسی با خواستگار است. در این رابطه چندین نکته مهم و قابل توجه است. یک،‌این مسئله را در همان جلسات ابتدایی مطرح کنید (نه جلسه اول بلکه جلسات سوم و یا چهارم) به این خاطر که ما می‌خواهیم پیش از آن که فردی وارد رابطه احساسی شده با عقل و منطق در این رابطه تصمیم بگیرد ولی در عین حال دو جلسه گذشته باشد تا شخصیت شما را نیز به درستی بشناسد و به این ترتیب تصمیمی قاطعانه و از روی منطق و عقل بگیرد. دو به خواستگار به صورت تنها و دقیق صحبت کنید و مسئله را در ابتدا با خانواده اش مطرح نکنید،‌چرا که ممکن است این مطرح شدن حتی تا اخر عمر هم رخ ندهد (در برخی از موارد ما توصیه می‌کنیم که مثلا خانواده داماد مطلبی را در مورد عروس ندانند ولی این بدان معنا نیست که شخص داماد از آن بی اطلاع باشد)
سوم مسئله را کاملا شرح دهید و حتی از نظر مسئله ی پزشکی و روانشناختی با خواستگارتان گفتگو کنید. چهارم مسئله را بزرگ نکنید ولی به سوالات طرف مقابل بدون ابهام و دقیق و رو راست پاسخ دهید (خودتان را به جای طرف مقابل قرار دهید احتمالا شما هم به جای ایشان بودید برایتان سوالات متعددی مطرح می‌شد و به دنبال پاسخشان می‌بودید پس به خواستگار فرصت دهید تا بی پرده سوال بپرسد)
حتی اگر احساس کردید او نمی‌تواند چیزی بپرسد خودتان به او پیشنهاد دهید تا سوال کند. یقینا گامی که گفتم سخت ترین مرحله است ولی با مطرح کردن این مسئله به راحتی می توانید در مورد ازدواج با فرد مورد نظر تصمیم گیری کنید.
یک نکته را فراومش نکنید: اگر خواستگاری سنتی است از خواستگار خواهش کنید تا فورا به خانواده اش اطلاع ندهد و به این ترتیب خودش به تنهایی به این مسئله بیاندیشد.
و همواره پیش از ازدواج به مشاوری مجرب رجوع کنید تا انشالله بهترین انتخاب را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
ابهام دستگاه تناسلی در نوزادان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.