ناشناس

اگر کسی را عاشقانه دوست داشته باشم چگونه ابراز کنم؟ مستقیم بهش بگم دوستش دارم، صحیح است؟

چگونه بفهمیم ک مردسرد ومغرورمخفیانه عاشقمان است چه رفتارهایی رانشان میدهد؟یاشایدنخاهدبفهمیم دوسمان دارد واگرکسی راعاشقانه دوست داشته باشم چگونه مستقیم بهش نفهمونیم ک عاشقش هستیم ولی اوبفهمدبارفتارمان ایاکسی رادوست داریم مستقیم بهش بگیم دوسش داریم صحیح است؟
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

اگر کسی را عاشقانه دوست داشته باشم چگونه ابراز کنم؟ مستقیم بهش بگم دوستش دارم، صحیح است؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 16 ساله )

چگونه بفهمیم ک مردسرد ومغرورمخفیانه عاشقمان است چه رفتارهایی رانشان میدهد؟یاشایدنخاهدبفهمیم دوسمان دارد واگرکسی راعاشقانه دوست داشته باشم چگونه مستقیم بهش نفهمونیم ک عاشقش هستیم ولی اوبفهمدبارفتارمان ایاکسی رادوست داریم مستقیم بهش بگیم دوسش داریم صحیح است؟


مشاور: خانم ضیایی

با سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی. فرارسیدن ماه مبارک رمضان را خدمتتان تبریک عرض می کنم. از اینکه با سایت راسخون ارتباط برقرار کردید سپاسگزارم. ان شاالله که صحبت هایم برایتان مفید واقع شود.
برداشتی که از سوال شما بزرگوار داشتم این بود که احساس می کنید یک آقایی مغرور، عاشق شماست ولی مطمئن نیستید و دنبال نشانه هایی هستید که یقین پیدا کنید و از طرفی دیگر شما هم نسبت به آن آقا، تمایل دارید و می خواهید رفتارهایی نشان دهید که آن آقا متوجه ی احساس شما شود : در ابتدا لازم هست سوالاتی از شما دوست گرامی داشته باشم.
- با توجه به اینکه شما 16 سالتان هست، مشخص کنید که هدفتان از عشق و شیفتگی چیست؟ آیا طرف را برای ازدواج می خواهید یا اینکه صرفا نوعی دوستی؟
- چنانچه به ازدواج با آن فرد فکر می کنید شرایط، ملاک ها و اصول ازدواج موفق را مورد بررسی قرار دهید.
- به نظرتان به بلوغ فکری، عاطفی، هیجانی رسیده اید؟ و پختگی و درایت لازم را برای مدیریت یک زندگی دارید؟
- چه رفتارهایی در این آقا دیدید که مجذوب ایشان شدید؟
- آیا رفتارهای سرد و غرور زیاد در روابط بلندمدت، آسیب زا نیست؟
واقعیت این هست که اگر آقایی نسبت به خانمی تمایل و گرایشی داشته باشد، علیرغم غرور و رفتارهای سرد و خشکی که دارد، سعی می کند به صورت محترمانه و رسمی درخواست خود را از طریق خانواده اش مطرح کند. چون آقایان از این مسأله که مبادا خواستگار دیگری برای فرد مورد نظرشان بیاید، هراس دارند. بنابراین با صراحت و قاطعیت خواسته ی خود را پیگیری می کنند تا مبادا او را از دست دهند.
در نتیجه صرفا نمی توان با یک حدس و گمان از روی رفتارهای یک فرد که مثلا سلام و علیک گرمی داشته، یک پیام داده یا پیگیری درس و .... پیش خود فرض کرد که آن آقا عاشق ما هست و روزگار را به امید اینکه ایشان، برای خواستگاری بیاید بگذرانیم اما در حقیقت این امیدها هیچ وقت به واقعیت نمی پیوندد و باعث می شود ما دچار ناکامی شویم. زیرا در عالم خیال از آن فرد یک بت می سازیم که یک فرد ایده آل و تمام و کمال هست و در کنار او بودن، به ما احساس لذت و خوشایند دست می دهد ولی در عالم واقعیت، همچین حسی را دریافت نمی کنیم. صریح تر خدمتتان عرض کنم چون شما در سن بلوغ هستید، گرایش و تمایل به جنس مقابل در شما بیشتر هست و ممکن هست کوچکترین رفتارهای طرف مقابل را به اشتباه، دوست داشتن قلمداد کنید. در صورتی که شاید ایشان هیچ منظور خاصی نداشته باشند و همچنین باید این نکته را توجه کنید با یک نگاه و لبخند در تله ی دوستی های زودگذر و نافرجام نیفتید که بسیاری از فرصت های خوب در آینده را از شما خواهد گرفت. عشق در دوران نوجوانی بسیار زود شعله ور می شود و به همان سرعت نیز خاموش می شود. تجربه نیز نشان داده است عشق و علاقه ناشی از احساسات و هیجانات باعث شده که بسیاری از عیوب، نقایص و ضعف ها طرف از دید انسان، مخفی و پوشیده مانده، و وقتی متوجه شود که دیگر دیر شده باشد.
بیان کردین " آیاکسی رادوست داریم مستقیم بهش بگیم دوسش داریم صحیح است؟" هر چه خویشتنداری و حیا در دختر بیشتر باشد، احترام و تواضع مرد در برابر او وسعت بیشتری خواهد داشت. رسم خواستگاری از سوی مرد و دادن هدیه و مهریه به زن برای جلب نظر و رضایت او حکایت از حفظ شأن و شخصیت زن دارد. و هر چه حیا زن کاهش یافته و زن به راحتی زیبایی ها و اسرار وجود خود را عرضه کرده و در اختیار مرد قرار دهد، موقعیتش در برابر مرد به شدت تضعیف می شود. به همین علت مرد همواره خودداری و نجابت و غرور زن را می پسندد و از افرادی که خیلی راحت ابراز احساسات می کنند و خودشان را در اختیارشان قرار می دهد بیزار است گرچه به ظاهر برای ارضای نیازهای خود، واکنش مثبت نشان می دهند اما هرگز روح و روان او، این بی عفتی زن را نمی پذیرد و برای ازدواج و یک زندگی مشترک همچین گزینه ای را قرار نمی دهد.
بنابراین، زن هر چه خود را از دسترس مرد دورتر نگه دارد، به همان اندازه بهتر می تواند موقعیت خود را در برابر او حفظ کند و بر ارزش خود بیفزاید. تا آنجا که در طول تاریخ این مرد بوده است که همواره به دنبال زن رفته و تلاش کرده تا جواب مثبت از او بگیرد. و در نهایت لازم است شما بزرگوار با افکار غیر واقعی مبارزه کنید زیرا اعتقاد به اسطوره های عشقی باعث می شود که هیجانات ناخوشایند تشدید شود. مثلا اگر این فرد را از دست بدهم دیگر فرد نا مناسبی را پیدا نخواهم کرد یا تا آخر عمر نمی توانم فراموشش کنم و..... واقعیت این است که احساسات و هیجانات عاشقانه برا ی خوشبختی کافی نیستند و داشتن مهارت های زندگی و نیز شخصیت سالم برای ازدواج پایدار نیاز اساسی اند.
به امید لحظات شاد برای شما



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.