ناشناس

مشاوره خانواده: نسبت به همسرم سرد شدم، چکار کنم؟

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاور گرامی خانمی هستم چندماهه عروسی کردم ولی اصلا از زندگیم راضی نیستم ازش خسته شدم انگار نه انگار من تو زندگیش نقش دارم همش حساب کشیدن کجا میرم کجام میام با اینکه مطلعش میکنم خیلی مغرورو خسیسه واضح بگم یه چیز میخواد واسم بگیره گریمو درمیاره که من کلا پشیمون میشم خودمم اجازه ندارم تنهایی مغازه برم خیلی احترامشو دارم جلوی خانواده خودم و خانواده خودش همش تحویلش میگیرم ولی اعتنایی نمیکنه و هر رفتاریی که خودش فکر میکنه درسته انجام میده منم حق اعتراض ندارم چون بعدش عواقبشو پدیدار میشه(بیمحلی ، توهین )من تو مراسمات هدیه میگیرم و یاداوری میکنم درحالی که به روشم نمیاره نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنونم
شنبه، 12 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: نسبت به همسرم سرد شدم، چکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مشاور گرامی
خانمی هستم چندماهه عروسی کردم ولی اصلا از زندگیم راضی نیستم ازش خسته شدم انگار نه انگار من تو زندگیش نقش دارم همش حساب کشیدن کجا میرم کجام میام با اینکه مطلعش میکنم خیلی مغرورو خسیسه واضح بگم یه چیز میخواد واسم بگیره گریمو درمیاره که من کلا پشیمون میشم خودمم اجازه ندارم تنهایی مغازه برم خیلی احترامشو دارم جلوی خانواده خودم و خانواده خودش همش تحویلش میگیرم ولی اعتنایی نمیکنه و هر رفتاریی که خودش فکر میکنه درسته انجام میده منم حق اعتراض ندارم چون بعدش عواقبشو پدیدار میشه(بیمحلی ، توهین )من تو مراسمات هدیه میگیرم و یاداوری میکنم درحالی که به روشم نمیاره
نمیدونم چیکار کنم
خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنونم


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
متاسفانه تعارضات زیادی را در رابطه با همسرتان تحمل نموده اید که شاید اگر زودتر از این با ما یا با هر مشاوری مرتبط می شدید نیازی به نارضایتی از همسرتان نبود. شاید اینکه همسرتان بدبین و حساب کش است بر می گردد به اینکه هنوز ایشان را دقیق نمی شناسید و او نیز به شما اعتماد کافی ندارد. در نگاه کلّی گفتنی است که در رابطه با روحیه بدبینی همسرتان نسبت به شما، قبل از هر چیز باید ریشه‌ها و عوامل بدبینی وی را کشف نمایید؛ زیرا همیشه به این گونه نیست که شما کاری کرده باشید و طرف مقابل نسبت به شما بدبین شود؛ ممکن است همسرتان خاطرة ناخوشایندی از افرادی که شما با آنها برخورد یا رفت و آمد دارید، داشته باشد و یا اینکه دلایل دیگری در بین باشد. در اولین گام بهتر است برای از بین بردن تصوّرات قالبی غلط همسرتان نسبت به خود، به مداخله های شناختی دست بزنید. در این زمینه نخست باید همسرتان را به تفکر دقیق در مورد خود و دیگران وادارید. در این مرتبه باید به او ثابت نمایید که در مورد شما در اشتباه است. مثلا از او بخواهید شواهدی را که دارد ارائه نماید یا اینکه مدتی به حرف ایشان گوش دهید و صبور باشید تا اعتماد ایشان شکل بگیرد.
در مورد خساست یا غرور نیز شاید یک سری از این صفات را در دوران عقد دیده اید ولی الان باید برای تغییر آنها بیشتر تلاش کنید. همسر شما همسر خوبی است ولی صفات بدی دارد که باید قدم به قدم با شناخت بیشتر سعی کنید او را با مهارت های زندگی مشترک آشنا نمایید.
- تا آن جا که امکان دارد از مخالفت و مشاجره با همسر خود بپرهیزید، زیرا محبت را از بین مى‏برد.
- چون شاغل هستید سعی کنید جوری تنظیم کنید که اوقاتی را در کنار همسرتان سپری کنید و از با هم بودن بیشتر لذت ببرید. ضمن اینکه تفریح بیرون از منزل بسیار مفید است.
- به رفتاری های قبلی و محبت آمیز خود ادامه دهید تا او نیز کم کم آنها را یاد بگیرد.
 همچنین می توانید برای ایشان نیز کتاب های روابط زناشویی تهیه و او را به مطالعة آنها دعوت نمایید. این کتاب ها عبارتند از:
  • بک، آرون تی، عشق هرگز کافی نیست: شیوه‌های نو برای حل مشکلات زناشویی و خانوادگی بر اساس شناخت‌درمانی، ترجمة: مهدی قراچه داغی، تهران: ذهن آویز، 1391.
  • جمشیدی، اسدالله، گسست نکاح: تأملی دوباره درباره علل انحلال پیمان زناشویی، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، 1388.
  • دژکام، محمدرضا، مشاوره ازدواج: آنچه زوج‌های جوان «دربارة یک ازدواج موفق و زندگی زناشویی ایده آل باید بدانند!»، دنیس، 1387.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.