ناشناس

مشاوره تحصیلی: در فرزندان انگیزه درسی را چگونه ایجاد کنیم؟

پسرم کلاس نهم هست،هیچ علاقه و انگیزه ای به مدرسه و درس خواندن ندارد.امسال هم قراراست انتخاب رشته کند و به کلاس دهم برود؟چگونه میتوانم کمکش کنم؟
دوشنبه، 28 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره تحصیلی: در فرزندان انگیزه درسی را چگونه ایجاد کنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 47 ساله )

پسرم کلاس نهم هست،هیچ علاقه و انگیزه ای به مدرسه و درس خواندن ندارد.امسال هم قراراست انتخاب رشته کند و به کلاس دهم برود؟چگونه میتوانم کمکش کنم؟


مشاور: خانم قربانی

سلام واحترام خدمت شما مادر بزرگوار و مهربان. خوشحالم که مخاطب شما هستم و تشکرمیکنم ازشما بابت اعتماد شما به سایت راسخون وانتخاب این سایت برای دریافت مشاوره و راهنمایی.
مادر عزیز، دغدغه مندی شما برای اینده فرزند تون کاملا بجا و منطقی و ستودنی ست. لازم بود برای اطلاع ما و انجام راهنمایی دقیق، توضیح بیشتری از شرایط فرزندتون و نوع بی انگیزیگی ایشان جزییات بیشتری را درمورد زمان شروع، اتفاقات زمان شروع، نشانه ها و حالات و رفتارهای کنونی فرزندتون ارائه میدادید. علی ای حالٍ، با توجه به سال تحصیلی فرزند تونبه نظر میرسه که این تغییر علاقه مندی و بی انگیزگی میتونه ناشی از دوره نوجوانی و تحولات هورمونی مرتبط با اون باشه. دوره نوجوانی یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فردی می‌باشد و پلی است بین کودکی و بزرگسالی. در این دوران، فرزند شما با بلوغ و بحران هویت روبرو خواهد شد و تغییرات زیادی در رفتار و روحیات او مشاهده خواهید کرد و یکی از این تغییرات افت تحصیلی هست.
لازمه مقداری دراین باره این دوره وتحولات اون مطالعه کنید و در رفتار با فرزندتون به این نکات توجه کنید:
1- تغییر انتظارات از او نسبت به دوره قبلی و کودکی اش
2- اختصاص دادن وقت با کیفیت و با توجه ویژه همراه با امنیت واعتماد به او
3- محبت غیر مشروط داشتن به او و تفکیک رفتار از شخصیتش یعنی رساندن پیام احترام و ارزشمندی به فرزندتون
4- توصیف مثبت از رفتارها و تغییرات ، به جای ارزیابی منفی و دیدن نیمه خالی لیوان و برجسته کردن ابعاد منفی و ناخوشایند
5- گفتگوی ماهرانه با فرزند ونشان دادن درک احساسات و همدلی با وی
6- پرهیز از مقایسه، نصیحت، سرزنش، تهدید، تحقیر ، تمسخر و تطمیع در برخورد با رفتارهای او و رسیدن به اهداف تربیتی و مقاصر خودتون به عنوان والد و فرد دلسوز در زندگیش.
امیدوارم رعایت این نکات به حل مسئله شما کمک کنه، در ادامه اگر احساس کردید که مسئله فرزند شما ریشه جداگانه ای غیر از تحولات دوران نوجوانی داره و جدی ترشده ، مراجعه به مشاوره مجدد به شما توصیه میشه.
موفق و سربلند باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.