ناشناس

مشاوره خانواده: همسرم رابطه ی خیلی صمیمی با پسردایی و پسرخاله دارن، خواستم نظر شما رو در این باره بدونم"

همسرم رابطه ی خیلی صمیمی با پسردایی و پسرخاله دارن من اول با خودم گفتم با محبت و به طریقی با سیاست حل کنم این موضوع رو اما نشد یه روز که کنار هم نشسته بودیم دیدم که برای پسر داییشون قلب میزارن و فدات بشم و قربونت برم مینویسن من خب رو ایشون حساسم هیچی نگفتم اما حالم بد شد چون توقع نداشتم تصمیم گرفتم بهشون رو راست بگم بهشون گفتم عزیزم ما ازدواج کردیم تعهد داریم من خودم با دختر خاله هام از کوچکتر از خودم تا ده سال بزرگتر رفتارم رو دیدی الان دیگه دوران بچگی نیست که هم بازی بودیم با هم بعد ایشون خیلی عصبی شدن و من باز گفتم شما ببخشید من منظوری نداشتم اما به عنوان همسر ازت توقع دارم توقع بی جا هم نیست و... ایشون گفتن تو رفتارات رو تنظیم کردی و اما من از قبل رفتارم شکل گرفته خلاصه این رفتار رو چندین بار تکرار کردن با اینکه چادری هستن اما جلو پسردایی و پسر خاله لباس کوتاه میپوشن و مثلا بلیز شلوار تنگ من بار دیگه بهشون گفتم بعد چند مدت گفتن میدونی چیه من همینم تغییر نمیکنم گفتم پسرداییات انقدر ارزش دارن که به خاطر موضوع کوچیک جلوی من وایستی گفتن اره اونا قبل از. تو بودن و شاید باورتون نشه اما برای اینکه خیلی دوستشون دارم هیچی نگفتم بحث خنده رو باز کردم و موضوع رو کشوندم جای دیگه و تموم شده تا الان گاهی اوقات انقدر ازشون میگن که واقعا حالم گرفته میشه همش اسمشون میاد هر روز با وجود اینکه هیچ اهمیتی ندارن حالا خواستم از شما نظر بپرسم عذر خواهی میکنم بابت مزاحمت شرمنده
سه‌شنبه، 29 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: همسرم رابطه ی خیلی صمیمی با پسردایی و پسرخاله دارن، خواستم نظر شما رو در این باره بدونم"

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

همسرم رابطه ی خیلی صمیمی با پسردایی و پسرخاله دارن
من اول با خودم گفتم با محبت و به طریقی با سیاست حل کنم این موضوع رو اما نشد
یه روز که کنار هم نشسته بودیم دیدم که برای پسر داییشون قلب میزارن و فدات بشم و قربونت برم مینویسن
من خب رو ایشون حساسم هیچی نگفتم اما حالم بد شد چون توقع نداشتم
تصمیم گرفتم بهشون رو راست بگم
بهشون گفتم عزیزم ما ازدواج کردیم تعهد داریم من خودم با دختر خاله هام از کوچکتر از خودم تا ده سال بزرگتر رفتارم رو دیدی الان دیگه دوران بچگی نیست که هم بازی بودیم با هم
بعد ایشون خیلی عصبی شدن و من باز گفتم شما ببخشید من منظوری نداشتم اما به عنوان همسر ازت توقع دارم توقع بی جا هم نیست و...
ایشون گفتن تو رفتارات رو تنظیم کردی و اما من از قبل رفتارم شکل گرفته خلاصه این رفتار رو چندین بار تکرار کردن با اینکه چادری هستن اما جلو پسردایی و پسر خاله لباس کوتاه میپوشن و مثلا بلیز شلوار تنگ من بار دیگه بهشون گفتم بعد چند مدت
گفتن میدونی چیه من همینم تغییر نمیکنم گفتم پسرداییات انقدر ارزش دارن که به خاطر موضوع کوچیک جلوی من وایستی
گفتن اره اونا قبل از. تو بودن
و شاید باورتون نشه اما برای اینکه خیلی دوستشون دارم هیچی نگفتم بحث خنده رو باز کردم و موضوع رو کشوندم جای دیگه
و تموم شده تا الان
گاهی اوقات انقدر ازشون میگن که واقعا حالم گرفته میشه
همش اسمشون میاد هر روز
با وجود اینکه هیچ اهمیتی ندارن
حالا خواستم از شما نظر بپرسم
عذر خواهی میکنم بابت مزاحمت شرمنده


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
ادارة امور زندگی مشترک، نیاز به تدبیر عاقلانه، دانش کافی، آگاهی و بصیرت، خرد‌ورزی و دور اندیشی دارد. موفقیّت در این زمینه، تلاش زیادی می‌خواهد باید در صدد ایجاد یک خانواده متعادل بود. برای برقراری و استمرار رابطه‌ای پر دوام، پر برکت، مسرّت‌بخش، با نشاط و شادی آفرین، میان زن و شوهر و پیشگیری از سردی‌ها و بدبینی و سوء ظنّ‌ها، اختلافات و درگیری‌ها، هر دو نفر (زن و شوهر) باید تلاش نمایند و در جهت جلب رضایت فرد مقابل و ایجاد آرامش و آسایش همدیگر، قدم‌های اساسی و محکمی بردارند. برادر گرامی! احساس غیرت ورزی شما را می فهمیم و می دانیم که چقدر از این موضوع ناراحت هستید ولی جای نگرانی نیست و با چند راهکار ان شاء الله این اختلاف حل می شود. این حق شماست که احساس کنید مهرورزی و عشق ورزی همسرتان فقط به شما اختصاص دارد و نباید همسرتان این احساس را خرج دیگری نماید حتی اگر فامیل باشد. البته حدس ما این است که همسرتان هنوز نمی داند که پسرخاله و پسردایی اش با او نامحرم هستند و شاید به اشتباه افتاده است. اگر همسرتان را متوجه حکم شرعی این مسئله نیز کنید، شاید قدری مشکلات رفع شود.  ولی در هر صورت ما نیز در ادامه راهکارهایی را عرض می کنیم و امیدواریم با عمل به آنها این روابط مدیریت شود و کاهش یابد.
اما راهکارها:
1.گفتگوی صمیمانه: سعی کنید در فضایی صمیمانه با همسرتان در مورد این مشکل گفتگو کرده و با مرور گذر زندگی با این همه سختی و از طرفی روبرو شدن همسرتان با تغییر اخلاقی او را متوجه مشکلات کنید. سعی کنید هرگز با او درگیر نشوید تا بتوانید به وظیفه‌تان به نحو أحسن عمل نمایید. معمولاً شناخت عواقب و آسیب‌های این رفتارها مهم‌ترین عامل بازدارنده است.
2. توجه به زمان و موقعیت: اگر قصد تذکر به همسرتان را دارید سعی کنید زمانی را برای این کار انتخاب کنید که ایشان در آن زمان سر حال و در حالت آرامش و آسودگی خیال است. موقعیت خستگی، خواب آلودگی یا فشار کاری زمان خوبی برای تذکر مسائل اخلاقی نیست.
3. توجه به نیازهای همسر و رفع آن: نیازهای همسرتان را جدی بگیرید و برای رفع آن تلاش کنید. رابطه فعالانه شما در ارتباط با همسرتان تأثیر عمیقی بر تغییر رفتار ایشان دارد. رعایت آراستگی، حسن ظاهر و برخورد صحیح در ارتباط با ایشان تأثیر گذار است. کاری کنید که او خودش از محبت کردن یا ابراز علاقه به این افراد پشیمان شود.
4. ارائه محبت بیشتر: جهت افزایش توجه همسر، محبت و احترام خود را نسبت به گذشته بالا ببرید و با وظیفه‌شناسی بیشتر ایشان را به سمت خودتان جذب کنید. در روایتی از امام علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «الِانسانُ عَبیدُ الِاحسان‏؛ انسان عبد نیکی و محبت است». حتی می‌توانید به مناسبت، هدیه‌ای تهیه کنید تا به این روند تسریع بخشید. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) می‌فرمایند: «تَهَادَوْا فَإِنَّهَا تَذْهَبُ بِالضَّغَائِن‏؛ به یکدیگر هدیه بدهید، زیرا کینه‌ها را از بین مى برد».
5. مدارا کردن: اگر با طی کردن مسیرهایی که بیان شد، مقصود شما حاصل نگردید سعی کنید از مدارا کردن استفاده کنید تا بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک تغییرات حاصل گردد. امام علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «رَأْسُ الْحِکْمَةِ مُدَارَاةُ النَّاس‏؛ بالاترین حکمت مدارا کردن با دیگران است».  مدارا کردن با همسرتان موجب می‌شود او هم کم کم به فکر شما بیفتد و خودش از این دست ارتباط ها نداشته باشد.
6. توصیه به مطالعه بیشتر: از همسرتان بخواهید کتاب های احکام شرعی و زناشویی و احکام روابط زن و مرد را مطالعه نماید.
در پایان لازم است عرض نماییم که تنظیم دقیق برخورد‌ها و شیوه ارتباط صحیح شما با همسرتان تعیین کننده سطح ترک رفتارهای همسرتان است. اگر نوع برخورد را تنظیم نمایید و از مهارت‌های لازم بهره ببرید، مطمئن باشید همسرتان به دلیل علاقه‌ای که به شما دارد و شما را بزرگتر از دیگر دیگران می داند و شیفته تان می شود.
موفق و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:

امر به معروف و نهی از منکر در خانواده



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.