ناشناس

مشاوره طب سنتی: علت بی حس شدن دست، بعد از بیدار شدن ازخواب چیست؟

با سلام و ممنون از شما بخاطر پاسخ داردن به سوالات شوهرم از لحاظ چکاپ کامل پزشکی ، کاملا سالم است. ولی بیشر مواقع می گوید انگار خون در بدنم جریان ندارد و حالت ضعف و بی حالی دارد ولی بااین وجود به کارهایش می رسد و روزهای سختی را می گذراند. صبحها خیلی سخت از خواب بیدار میشود و موقع بیدار شدن حالت سفتی در بدن بخصوص در دستها و پاها حس میکند و می گوید حتی نمی توانم دستم را مشت کنم و حالت بی حسی دارد . طبع بدنش گرم است و بیشتر صفرا بر مصرف میکندتا حالش خوب شود . لطفا راهنماییمان کنید.
پنجشنبه، 4 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره طب سنتی: علت بی حس شدن دست، بعد از بیدار شدن ازخواب چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 34 ساله )

با سلام و ممنون از شما بخاطر پاسخ داردن به سوالات
شوهرم از لحاظ چکاپ کامل پزشکی ، کاملا سالم است. ولی بیشر مواقع می گوید انگار خون در بدنم جریان ندارد و حالت ضعف و بی حالی دارد ولی بااین وجود به کارهایش می رسد و روزهای سختی را می گذراند. صبحها خیلی سخت از خواب بیدار میشود و موقع بیدار شدن حالت سفتی در بدن بخصوص در دستها و پاها حس میکند و می گوید حتی نمی توانم دستم را مشت کنم و حالت بی حسی دارد . طبع بدنش گرم است و بیشتر صفرا بر مصرف میکندتا حالش خوب شود .
لطفا راهنماییمان کنید.


مشاور: خانم کیخا

با سلام خدمت شما و از حسن انتخابتان سپاسگزارم
بهتر بود که داروی مصرفی ایشان را ذکر میکردید ، امکان دارد که ایشان مشکل غلبه سودا و غلظت خون داشته باشند و اگر دارویی که مصرف میکنند هم خشک باشد مشکل ایشان را تشدید کند. به عنوان مثال اگر از زنجبیل استفاده کنند به دلیل خشکی بیش از حد زنجبیل ، مشکلشان تشدید شود، گرچه زنجبیل گرمای بالایی دارد و حرارت بدن را به صورت آنی بالا میبرد اما وجود کیفیت خشکی این دارو میتواند سودا را تشدید کند و خون ته نشین و غلیظ شود و یا صفرا بر هایی که مصرف میشود اگر بیش از حد سرد باشند نیز سستی و بی حسی و ضعف در بدن به وجود می آورند . و این نکته را باید در نظر داشته باشید که همیشه درمان به تغذیه نیست ، اعمال یداوی مانند ماساژ با روغن های گرم و تر مانند بادام شیرین بسیار کمک میکند که خون در جریان باشد. ماساژ اولین راه درمانی همسرتان هست که باعث لطافت در رگها میشود. و بهتر است توسط متخصص ماساژ صورت گیرد. مصرف دم نوش ختمی و عناب و بابونه میتواند گرما بخش بدن ایشان باشد و عفونت را نیز درمان کند زیرا عفونتها یی که کهنه شده باشد و درمان نشود نیز باعث خشکی بدن و کمبود انرژی بدن میشود. در درمان غذایی هم باید گفت که پرهیز اولویت دارد که ایشان از غذاها و ادویه های خیلی سرد و خیلی خشک مصرف نکنند و محور غذایشان غذاهای سبک و گرم و تر باشد. یکی دیگر از راهکارها زمان خواب و بیداری ایشان است ، خواب ایشان در ساعت 9یا10 شب و زمان بیداری ایشان قبل از طلوع آفتاب باشد ، زیرا باعث میشود بدن به حالت اعتدال برسد و از غلبه سردی بکاهد و بهتر است ورزش صبحگاهی نیز داشته باشند. برای تحرک بهتر جسم مصرف روزانه 2 لیوان شیر و عسل توصیه میشود ، زیرا باعث لطافت و نرمی بدن و باعث گرمی بدن نیز میشود و تحرک جسمی و ذهنی را تعدیل میبخشد. همراه غدا به هیچ عنوان سردی و آب سرد میل نکنند که سردی باعث میشود از حرارت معتدل خون کاسته شود و خون ته نشین شود. گاهی اوقات سینوزیت و رماتیسم که هر دو از غلبه سردی ست نیز این مشکل را ایجاد میکند و بهتر است برای رفع این مشکل محل پیشانی و مفاصل را با روغن بادام شیرین و اسطوخدوس و بابونه ماساژ دهید. و نهایتا تاکید بنده به ماساژ کل بدن با روغن هایی که عرض کردم ، میباشد.
با آرزوی سلامتی .... التماس دعا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.