ناشناس

مشاوره طب سنتی: پسرم بدخوابه، چیکار کنم که زود خوابش ببره؟

سوال ۱ پسرم ۳ سالش هست، هر شب که می خواهد بخوابد ..۲.۳۰ الی ۳.۰۰ طول می کشه که خوابش ببرد..چکار کنم که زود خوابش ببره؟؟؟؟
شنبه، 6 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره طب سنتی: پسرم بدخوابه، چیکار کنم که زود خوابش ببره؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 30 ساله )

سوال ۱ پسرم ۳ سالش هست، هر شب که می خواهد بخوابد ..۲.۳۰ الی ۳.۰۰ طول می کشه که خوابش ببرد..چکار کنم که زود خوابش ببره؟؟؟؟


مشاور: خانم کیخا

سلام خدمت شما و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.
بدن و مخصوصا مغز، بیشترین چیزی که نیاز دارد به گرمی و رطوبت مفید نیازمند است. هر مزاج دارای دو کیفیت فاعله و منفعله میباشد که کیفیت فاعله گرمی و سردی است و کیفیت منفعله تری و خشکی است. کیفیت گرمی و خشکی باعث تحریک و کیفیت سردی و تری باعث تسکین میشود. در مورد پسرتان باید عرض کنم که صفرای ایشان بالاست و گرمی و خشکی از کبد به مغز صادر میشود و ایجاد تحریک جسمی و ذهنی میکند. به همین منظور بهترین راه رطوبت بخشی به مغز میباشد و توصیه بنده این است که از غذاهای تند و گرم و خشک و تنقلات پرهیز شود و بیشتر میوه و سبزی میل شود. میوه و سبزی خونرسانی به مغز را افزایش میدهد و خون دارای رطوبت و حرارت میباشد وفعالیت مغز را به اعتدال میرساند و قبل از خواب داخل بینی دو قطره روغن گل سرخ و یا بادام شیرین چکانده و ملاج سر را نیز با این دو روغن ماساژ دهید. بهتر است در طول روز کودکتان فعالیت جسمی داشته باشد تا در هنگام خواب بتواند استراحت کند. ساعت خاموشی را در ساعت 9 شب قرار دهید تا کم کم ساعت خواب کودکتان تنظیم شود و به هیچ عنوان نگذارید در طول روز بخوابد. در طول روز از شربتهای خنک مانند خاکشیر به همراه عسل میل شود و از مصرف شیر و عسل در وقت خواب غافل نشوید. به کودکتان اجازه ندهید با لپ تاپ و رایانه بازی کند زیرا امواج منفی آن باعث خشکی مغز میشود و مغز را نا آرام میکند و همچنین از تماشای فیلمهای خشن دوری شود.
با آرزوی سلامتی .... التماس دعا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.