ناشناس

برای رفع بوی بد جوانه گندم چه باید کرد؟

سلام خسته نباشید میخواستم جوانه گندم درست کنم و به همین خاطر گندم ها رو بمدت 20 ساعت گذاشتم خیس خورد و توی یک آبکش ریختم؛ حدودا 4 کیلو تو آبکش (تا لبه آبکش گندم خیس خورده بالا اومده بود) بعد در دمای اتاق گذاشتم تو یک تشت خشک تا آبش بره و بمونه برای جوانه زدن! و هر دو ساعت یا سه ساعت آبش رو عوض میکردم تا آب بین گندم ها خارج بشه تا نگنده! اما بعد دو روز با اینکه جوانه زده بود ولی بوی بدی میداد. نمیدونم چکار کنم. قبلا یک لایه تو آبکش گذاشته بودم و یک پارچه نم روش! ولی خشک شده بود چون حجم گندم ها کم بود و نم آب توش نمونده بود.لطفا راهنمایی بفرمایید
پنجشنبه، 18 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای رفع بوی بد جوانه گندم چه باید کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 29 ساله )

سلام
خسته نباشید
میخواستم جوانه گندم درست کنم و به همین خاطر گندم ها رو بمدت 20 ساعت گذاشتم خیس خورد و توی یک آبکش ریختم؛ حدودا 4 کیلو تو آبکش (تا لبه آبکش گندم خیس خورده بالا اومده بود) بعد در دمای اتاق گذاشتم تو یک تشت خشک تا آبش بره و بمونه برای جوانه زدن!
و هر دو ساعت یا سه ساعت آبش رو عوض میکردم تا آب بین گندم ها خارج بشه تا نگنده! اما بعد دو روز با اینکه جوانه زده بود ولی بوی بدی میداد.
نمیدونم چکار کنم. قبلا یک لایه تو آبکش گذاشته بودم و یک پارچه نم روش! ولی خشک شده بود چون حجم گندم ها کم بود و نم آب توش نمونده بود.لطفا راهنمایی بفرمایید


مشاور: خانم کیخا


سلام خدمت شما و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.
جوانه کمی بو دارد و وقتی خراب میشود که اطراف گندم لزج هم شده باشد. بهتر است گندم را یک شبانه روز در آب خیسانده ، سپس داخل کیسه یا پارچه ای گندمها را بریزید و سپس درون یخچال بگذارید و هر وقت آب آن خشک شد به آن آب بزنید تا نم دار شود. بهترین جوانه در زمستان و زیر باران و برف حاصل میشود که شیرین شود. برای جوانه شیرین و بهتر از یخچال استفاده شود.
التماس دعا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.