ناشناس

ترس از مرگ والدین دارم؛ راهنماییم کنین از این ترس رها شم.

سلام من موقع خواب استرس و ترس دارم و همیشه کنار پدر و مادر میخوابم چون میترسم اون ها رو از دست بدم به خاطر همین درس خوندم برام مشکل شده زندگی هم برام مشکل شده خیلی اعصابم خورد میشه وقتی به مرگ پدر و فکر میکنم
سه‌شنبه، 23 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ترس از مرگ والدین دارم؛ راهنماییم کنین از این ترس رها شم.

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

سلام من موقع خواب استرس و ترس دارم و همیشه کنار پدر و مادر میخوابم چون میترسم اون ها رو از دست بدم به خاطر همین درس خوندم برام مشکل شده زندگی هم برام مشکل شده خیلی اعصابم خورد میشه وقتی به مرگ پدر و فکر میکنم


مشاور: خانم موحدنساج

سلام به شما پرسشگر محترم و سپاس بابت اعتمادتان به راسخون، امیدوارم این پاسخگویی زمینه ای باشد برای رفع مشکل شما.
در بیشتر مواقع، ترس ها به خاطر فکر افراطی به یک موضوع و نگاه غیر واقع بینانه به آن، در انسان شکل می گیرد. درست است که هر شخص در طول زندگی از چیزهایی می ترسد، ولی این حس تا جایی بدون اشکال است، که باعث ایجاد اشکالاتی در روند عادی زندگی ما نشود. مرگ امری طبیعی است که دیر یا زود به سراغ همه انسانها می آید، و هیچ کس در جهان تا کنون نتوانسته جلوی آن را بگیرد. پس بودن و خوابیدن شما در کنار والدینتان نمی تواند از مرگ آنها جلوگیری کند. ذهن انسان در برخی مواقع برای فرار از دلیل اصلی ترس خود به دلایل غیر واقعی روی می آورد. اکثر کسانی که از مرگ عزیزانشان می ترسند، در واقع از تنهایی می ترسند، نه مرگ والدین، و این فکر همواره اسباب آزار آنها را فراهم می کند. این مشکل کاملا قابل حل است، و لازمه رفع آن، مشاوره حضوری و مستمر به مشاوری مجرب است. گاهی با طی کردن تنها چند جلسه محدود می توان آرامشی را کسب کرد که باعث تضمین آینده شما خواهد بود. پاسخ گویی به این گونه مشکلات به خاطر عدم دسترسی و بررسی همه جانبه امکان پذیر نیست. پس لطفا در اولین زمان به مشاوری با تخصص اختلالات اضطرابی و فوبی مراجعه کنید.
در این مجال کوتاه چند نکته قابل ذکر است:
- اتاق خواب والدین حریم خصوصی آنهاست، پس این حریم را محفوظ نگاه دارید.
- در اتاقی مجزا بخوابید ولی از یکی از والدینتان بخواهید تا زمانی که کاملا مطمئن نشده که به کاملا به خواب رفته اید شما را ترک نکند.
- هر شب قبل از خواب نیم ساعت با گوش دادن به موسیقی ملایم و فکر به محیطی آرام بخش مانند ساحل با چشمان بسته بدن خود را ریلکس کنید.
- وقتی افکار مزاحم به سراغتان آمد چند نفس عمیق بکشید و فکر خود را به موضوعی دیگر معطوف کنید.
- هر شب حداقل یک ساعت کتاب بخوانید و سعی کنید تا زمان به خواب رفتن به مطالب خوانده شده فکر کنید.
- افکار و احساسات منفی خود را بنویسید، آنها را پاره کرده و دور بیاندازید.
- بدترین داستان ممکن از مرگ والدینتان که ممکن است اتفاق بیفتد را بنویسید، سپس آن را هر روز ۵ بار بخوانید، تا کم کم به فکر آن واکنش منفی و اضطرابی نشان ندهید.
- روابط دوستانه خود را افزایش دهید، احساس تنهایی عمیق شما به حس ترس مرگ والدین تبدیل شده، پس این حس را از بین ببرید.
- ارتباطتان با خدا را افزایش دهید ، آرام بخش ترین نیروی جهان در نزد اوست، پس خودتان را به این نیروی بیکران متصل کنید.
موفق باشید.
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما