....

مسح سر رو میشه از پایین به بالا کشید؟

با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم مسح سر رو میشه از پایین رفت بالا یا نه ؟؟؟ مرجع منم ایت االه سیستانی هست اخه وقتی مو ها رو سشوار کردی و مسح میکشی از خرابیش اعصابت خرد میشه و وقتی با همون اب وضو میخوایی درستش کنی چندتا مشکل پیش میاد مسح برعکس از نظر بقیه مراجع چطور ؟ سوال دومم هم اینه که اگر از موادی مثل چسب مو یا انواع نگه دارنه مو مثل ژل و ... استفاده بشه ایا مسح قبوله یانه ؟؟ حالا اگر رو به بالا بگشیم یا برعکس رو به پایین‌؟؟
شنبه، 10 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد دهقان
موارد بیشتر برای شما

....

مسح سر رو میشه از پایین به بالا کشید؟

.... ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم مسح سر رو میشه از پایین رفت بالا یا نه ؟؟؟ مرجع منم ایت االه سیستانی هست
اخه وقتی مو ها رو سشوار کردی و مسح میکشی از خرابیش اعصابت خرد میشه و وقتی با همون اب وضو میخوایی درستش کنی چندتا مشکل پیش میاد مسح برعکس از نظر بقیه مراجع چطور ؟
سوال دومم هم اینه که اگر از موادی مثل چسب مو یا انواع نگه دارنه مو مثل ژل و ... استفاده بشه ایا مسح قبوله یانه ؟؟ حالا اگر رو به بالا بگشیم یا برعکس رو به پایین‌؟؟


مشاور: محمد علی رضایی

با سلام و احترام
پرسشگر گرامی:
مطابق نظر آیت الله سیستانی : (احتیاط مستحب آن است که مسح را از بالا به پایین انجام دهید)؛ یعنی بهتر این است که از بالا به پایین دست بکشید، ولى عکس آن یعنى از پایین به بالا نیز اشکال ندارد.
همچنین چسب مو  یا  انواع نگه دارنه مو مثل ژل در صورتی که مانع رسیدن آب به موها شود، لازم است موقع وضو آن را برطرف کنید یا فرق را باز کنید و بر فرق مسح کنید.
موفق و پیروز باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.