ناشناس

علاقه به پای زن داداشم دارم، چیکار کنم این علاقه از بین بره؟

سلام من از بچگی دوست داشتم که پاهای زن داداشم را لیس بزنم و پاهای او را بغل بگیرم من سعی میکردم که از پاهای او عکس بگیرم و عکس هم گرفتم حالا چگونه این احساس را نسبت به او از بین ببرم و دیگر به پای زن علاقه مند نباشم
جمعه، 18 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

علاقه به پای زن داداشم دارم، چیکار کنم این علاقه از بین بره؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 14 ساله )

سلام من از بچگی دوست داشتم که پاهای زن داداشم را لیس بزنم و پاهای او را بغل بگیرم من سعی میکردم که از پاهای او عکس بگیرم و عکس هم گرفتم حالا چگونه این احساس را نسبت به او از بین ببرم و دیگر به پای زن علاقه مند نباشم


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

مشکلی که با آن روبرو هستید اختلال فتیشیسم یا یادگار پرستی است. در مورد فتیشیسم باید عرض نمایم که این عمل، در بحث‌های روان‌شناختی جزء انحرافات جنسی می‌باشد، که از آن تحت عنوان «یادگار پرستی» یاد می‌شود؛ که یک عمل غیر طبیعی بوده و بایستی هر چه سریعتر مورد درمان قرار گیرد. زیرا پس از تثبیت یادگار پرستی، این نابهنجاری جنسی، گرایش به مزمن شدن دارد، که موجب پریشانی یا اختلال عمده بالینی در کارکرد اجتماعی، شغلی یا سایر زمینه‌های مهم می‌شوند.

نکته مهم اینکه، از آنجا که در این نابهنجاری، معمولاً شی یادگار (مثلا جوراب یا پا) برای برانگیختگی جنسی لازم یا به شدت مرجح است، در صورت فقدان آن احتمال دارد کژکاری نعوظی در مردان روی دهد (یعنی مرد بدون لمس و یا نگاه و بو کردن این شی یادگار، به حالت نعوظ، که برای داشتن یک ارتباط جنسی کامل و لذت بخش با همسر نیاز است، نمی‌رسد) و در صورت وجود داشتن این شی یادگار، از آنجا که این شی دیگر وسیله‌ای برای برانگیختن نیست، بلکه هدف برانگیختگی می‌شود، همسر این فرد احساس می‌کند که او نادیده گرفته شده است و یک شی به او ترجیح داده می‌شود‌، که این بنوبه خود باعث مشکلات زیادی در ارتباط با همسر حتی می‌شود. هم چنین می‌تواند باعث افسردگی، اضطراب و تنهایی فرد شود.

با توجه به مطالبی که در بالا ارائه شد، به لزوم درمان چنین انحراف و نابهنجاری، پی می‌بریم. لذا یکسری راهکارهای درمانی اختصاصی در این جا ارائه می‌شود که امیدوارم با عمل به این راهکارها بر مشکل خود غلبه نمایید:

1. در وهله اول شما بایستی، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی خود را بالا ببرید؛ زیرا یکی از عوامل مهم گرایش به چنین رفتارهایی، فقدان مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کافی می‌باشد، که باعث پایین آمدن اعتماد به نفس فرد می‌شود.

2. یکی از امیال و نیازهای انسان، میل به احترام می‌باشد که ناشی از حس عزت نفس و احترام به خود شخص می‌باشد. هر گاه که این حس در انسان ضعیف شود، به اعمالی روی می‌آورد که در شان او نیست . بنابراین به ارزشهای وجودی خویش توجه کنید و سعی نمایید تلاش نمایید ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را شناسایی کنید و به آنها جامعه عمل بپوشانید .

3. از جمله روش‌هایی که می‌توانید برای غلبه بر این مشکل استفاده نمایید، روشی است به نام «درمانگری تنفر انگیز» . در این روش هرگاه که شخص با دیدن یا لمس کردن شی یادگار (مثل جوراب) تحریک می‌شود، از یک محرک نفرت انگیز، استفاده می‌شود، تا به مرور زمان در اثر همراهی این محرک نفرت آور با شی یادگار، این نفرت به شی یادگار منتقل شود و لذت و تحریک پذیری آن از بین برود. معمولا این کار در کلینیک‌های درمانی بوسیله خوراندن یک داروی تهوع آور و یا شوک الکتریکی انجام می‌شود. بنابراین در صورتیکه شما در حال حاضر نمی‌توانید به یک کلینک روان درمانی مراجعه نمایید، سعی نمایید همزمان با تحریک شدن توسط جوراب و یا پای فردی، خاطره ای تلخ و وحشتناک را که قبلا برای شما اتفاق افتاده است یادآوری نمایید و یا با بستن یک کش به مچ دست خود و کشیدن و رها کردن آن (بگونه ای که باعث درد و زجر شما شود ) ، به مرور زمان، لذت بخشی و تحریک کاذب این اشیاء را از بین ببرید.

ضمن اینکه سعی کنید به صحنه‌های محرک اینچنینی نگاه نکنید و همچنین از فکر کردن به این موارد نیز شدیداً پرهیز کنید.

موفق و پیروز باشید.

بیشتر بخوانید:

انحرافات جنسی



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.