ناشناس

نظرتان درباره اعتقاد به خرافه ی عطسه کردن چیست؟

با سلام متاسفانه پدر و مادر من به خرافه ای که عطسه میکنن و در حکم صبر تلقیش میکنن اعتقاد شدید دارن و همراه شدن هر عطسه ای در هر کاری را خوش یمن نمیدونن. دو بار خواستگاری انجام دادن که موفقیت آمیز نبوده و در هر دو بار که خواستگاری میخواست صورت بگیره یکی از اعضای خانواده عطسه کردن و پدر و مادرم موفقیت آمیز نبودن خواستگاری را بحساب عطسه و به اصطلاح صبر آمدن گذاشتن. با وجود اینکه به این خرافه اعتقادی ندارم ولی بد جور ذهن من آلوده کرده و اذیت کننده شده. میترسم در گزینه بعدی هم این قضیه پیش بیاد و خانواده ام قلبا راضی به خواستگاری نباشن. لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
دوشنبه، 12 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نظرتان درباره اعتقاد به خرافه ی عطسه کردن چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دکترا ، 31 ساله )

با سلام
متاسفانه پدر و مادر من به خرافه ای که عطسه میکنن و در حکم صبر تلقیش میکنن اعتقاد شدید دارن و همراه شدن هر عطسه ای در هر کاری را خوش یمن نمیدونن. دو بار خواستگاری انجام دادن که موفقیت آمیز نبوده و در هر دو بار که خواستگاری میخواست صورت بگیره یکی از اعضای خانواده عطسه کردن و پدر و مادرم موفقیت آمیز نبودن خواستگاری را بحساب عطسه و به اصطلاح صبر آمدن گذاشتن. با وجود اینکه به این خرافه اعتقادی ندارم ولی بد جور ذهن من آلوده کرده و اذیت کننده شده. میترسم در گزینه بعدی هم این قضیه پیش بیاد و خانواده ام قلبا راضی به خواستگاری نباشن. لطفا راهنمایی بفرمایید.
با تشکر


مشاور: مجید محمدی

در این باره(صبر کردن بعد از عطسه) دستورى در اسلام نداریم و اساساً روح اسلام با این گونه مطالب سازش ندارد، تا آن جا که دستور مى دهد هنگامى که تصمیم بر کارى گرفتید، اگر کسى فال بد زد اعتنا نکنید و بر خدا توکّل نموده به دنبال هدف روان شوید و فال بد زدن را نشانه شرک قرار داده است! آرى درباره عطسه وارد شده است که هر گاه یکى از شما عطسه کرد، در حقّ او دعا کنید و بگویید «یرحمکم اللّه; رحمت خدا شامل حال شما گردد.» طرف نیز متقابلا دعا کند و بگوید«یغفر اللّه لکم; خداوند شما را بیامرزد». امّا صبر کردن و قدرى مکث نمودن و یا فرق گذاردن بین یک عطسه و دو عطسه، همگى افسانه است که باید مسلمان آگاه و دانا از این افسانه ها بپرهیزد.(ایت الله مکارم شیرازی) شما باید با رعایت احترام پدر و مادر را اشتباه بودن این عقیده اگاه کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.