ناشناس

جوشانده می تونه جایگزین عرق گیاهی بشه؟

با سلام. در مواقعی که اطبای طب سنتی استفاده از عرقیات گیاهی را تجویز کردن، آیا میشه از جوشانده اون گیاه استفاده کرد؟ چون عرقیات توی بازار معمولا اصل نیستن .
سه‌شنبه، 20 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

جوشانده می تونه جایگزین عرق گیاهی بشه؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

با سلام.
در مواقعی که اطبای طب سنتی استفاده از عرقیات گیاهی را تجویز کردن، آیا میشه از جوشانده اون گیاه استفاده کرد؟ چون عرقیات توی بازار معمولا اصل نیستن .


مشاور: خانم کیخا

سلام خدمت شما و از حسن انتخاب شما سپاسگزارم.
البته تفاوت جوشانده و عرق کمی پیچیده و علمی و غیر کاربردیست اما در کل اثربخشی برخی گیاهان منوط به استفاده از گوشت و بافت تشکیل دهنده اونهاست. بنابراین با جوشاندن مقداری از اجزاء و بافت گیاه هم وارد آب میشه مورد دیگه اینکه حرارت مستقیم گیاه با پختن گیاه که در عرق گیری مد نظر هستف متفاوته. برخی از گیاهان یا ریشه ها یا گلها برای خارج شدن مواد اثرگذاری که دارند میبایست مستقیما با آب و حرارت روبرو بشن و برخی دیگه اینطور نیستند. بنابراین بستگی به نوع گیاه و کاربردش ممکنه برخی جوشانده، برخی دمکرده و برخی عرق گیری شوند که البته در اثرگذاری کلی تقریبا مشترک هستند اما در اثرگذاری خاص باید مطابق ویژگی خاص گیاه، یکی از 3 روش استفاده بشه.
و در نهایت داروخانه های سنتی که عرقیات با کیفیت داشته باشند بسیار است و لازم به ذکر است که سرعت نفوذ مواد مفید عرقیات به بدن بالاتر است و در صورت نبودن عرقیات با کیفیت میتوان از دم نوش استفاده کرد.
التماس دعا
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.