ناشناس

برنامه ریزی تحصیلی چگونه است؟

سلام من می خواهم برنامه ای داشته باشم که برای تمام سالم باشد؛ من در خواندن تمرکز ندارم . زود خسته میشم. هدف دارم ولی برای انگیزه آور نیست. مثبت بین نیستم . خیلی دوست دارم به کاری که دارم برسم ولی انگیزه خواندن را از دست میدهم. اگر میشود از طرف خودتان برای یک جدول برنامه ریزی طرح کنید
شنبه، 24 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برنامه ریزی تحصیلی چگونه است؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 13 ساله )

سلام
من می خواهم برنامه ای داشته باشم که برای تمام سالم باشد؛ من در خواندن تمرکز ندارم . زود خسته میشم. هدف دارم ولی برای انگیزه آور نیست. مثبت بین نیستم . خیلی دوست دارم به کاری که دارم برسم ولی انگیزه خواندن را از دست میدهم.
اگر میشود از طرف خودتان برای یک جدول برنامه ریزی طرح کنید


مشاور: خانم عقیقی

سلام.

طرح ریزی یک برنامه باید از طرف خودتان و با کمک یک مشاور انجام شود. برای افزایش تمرکز در درس خواندن چیزی که اهمیت زیادی دارد این است که شما یک محیط ارامی برای خود تهیه کنید که این محیط سر صدا نداشته باشد و شما بتوانید به راحتی در آن درس بخوانید زیا وجود سر و صدا در محیط موجب میشود تمرکز شما بر هم بریزد و در نتیجه شما انرژی زیادی صرف می کنید تا دوباره متمرکز شوید. زمانی را که به درس خواندن اختصاص داده اید را صرف درس خواندن کنید در این موقع پیامک، تماس و یا هر چیزی را کنار بگذارید فقط درس بخوانید. اگر در این موقع فکری به ذهنتان رسید که مثلا در مورد یک مشکل، مسئله و یا چالش ذهنی بود را روی یک برگه یادداشت کنید و به خودتان قول بدهید که بعد از تمام شدن زمان مورد نظر برای مطالعه به این مشکلات رسیدگی می کنم. به تغذیه خود در زمان درس خواندن دقت کنید زیرا موقع درس خواندن انرژی ذهن کم میشود و موجب کاهش تمرکز، خستگی، بی توجهی و خواب آلودگی میشود همچنین به استراحت خود دقت کنید حتما بعد از یک ساعت مطالعه یک ربع استراحت کنید. با توجه به این نکات برنامه ریزی روزانه برای خود طرح کنید.به این صورت که:

-بعد از برگشتن از مدرسه و ناهار و استراحت لیست دروس مربوط را که باید برای فردا بخوانید را یادداشت کنید. مثلا 10 صفه علوم، 5 تمرین ریاضی و 12 صفحه درس دینی.

-حالا برای هر کدام بر اساس تجربیات قبلی یک زمانی را قرار بده مثلا علوم 1 ساعت ریاضی 45 دقیقه و دینی هم 1 ساعت.

-حالا بر اساس علاقه ای که داری یکی از دروس را انتخاب کن و اول بخوان. و همین طور دروس بعدی.

-فقط سعی کن در 1 ساعت مربوط به دینی فقط دینی بخوانی هر نوع فکر و درگیری ذهنی را یادداشت کن و در زمان استراحت یا بعد از خواندن هر 3 درس آنها را بررسی کن.

-این برنامه را یک هفته انجام بده البته با رعایت نکات ارائه شده در بالا. من منتظر بازخورد شما هستم تا اگر جایی هنوز مشکلی باقی مانده آن را با هم حل کنیم.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.