ناشناس

درمان عطسه و آب ریزش بینی چیست؟

با سلام . در کل ایام سال هر موقع از خواب بیدار می شوم دچار عطسه های فراوان و آب ریزش بینی می شوم . همچنین هر از گاهی دچار خارش گلو همراه با خلط پشت گلو و خارش بینی نیز می شوم . لطفا راهنمایی کنید . با تشکر
يکشنبه، 25 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

درمان عطسه و آب ریزش بینی چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 21 ساله )

با سلام .
در کل ایام سال هر موقع از خواب بیدار می شوم دچار عطسه های فراوان و آب ریزش بینی می شوم . همچنین هر از گاهی دچار خارش گلو همراه با خلط پشت گلو و خارش بینی نیز می شوم . لطفا راهنمایی کنید .
با تشکر


مشاور: خانم کیخا

سلام خدمت شما و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.
با توجه به نکاتی که اشاره داشتید ، عوامل مربوط به این مشکل را بررسی خواهیم کرد ، عواملی نظیر اینکه عدم درمان سرماخوردگی هایی که از قبل در شما وجود دارد، گاهی سرما خوردی بدون هیچ دارویی بهبود پیدا میکند اما عفونت باقی مانده و یا بیش از حد از داروهای گرم و خشک مانند آویشن استفاده کرده اید و در کنار داروهای خشک از رطوبت دهنده هایی مانند ختمی استفاده نشده است و اخلاط سوخته از خود باقی میگذارد و یا اینکه شما دچار عفونت سینوسی هستید و درمان حاصل نشده است . خارش گلو نشان دهنده عفونت سینوسها آمیخته با خلط صفرا میباشد و چون سردی و سرماخوردگی باعث عفونت شده است ، لذا بهتر است از داروی گرم استفاده کنید و به این نکته توجه داشته باشید که از دارویی استفاده کنید که دارای خشکی نباشد .
توصیه ما به شما مصرف صبح ناشتا و آخر شب سیب درختی میباشد زیرا باعث تخلیه نزله و تخلیه عفونت میشود . مصرف روزانه شیر و عسل که ملین و برای تعدیل خون مناسب است. مصرف سه وعده داروی به دانه و اسطوخدوس و ختمی و انجیر مناسب است . و یا مصرف ترکیب آب لیموی طبیعی و آب ولرم و کمی عسل در مواقعی که خارش گلو دارید میتواند به شما کمک کند. و بهتر است شدت خشکی را از بین برده و برای پاک سازی بدن به موارد بالا توجه کنید و اینکه حتما پرهیز از داروهای گرم و خشک مانند زنجبیل و دارچین و آویشن و ..... و همچنین پرهیز از ترشی و شوری و ادویه تند و سرخ کردنی و شیرینی داشته باشید.
توصیه آخر اینکه بهتر است تا یک ماه کل سر و ما بین کتف و پشت گوش را توسط روغن بادام شیرین ماساژ دهید تا اخلاط مضر دفع شود و بعد از یک ماه پشت گوشها را زالو بندازید و همچنین پیاده روی در فضایی سبز برای شما مفید است .
التماس دعا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.