ناشناس

احساس می کنم افسرده شده ام؛ درمان افسردگی چیست؟

سلام‌ خسته نباشید من حس میکنم افسرده شدم و خیلی حالت های افسردگی را دارم میخوام روحم آروم بشه. با یه مشاور راحت صحبت کنم. لطفا کمکم کنید.
سه‌شنبه، 27 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

احساس می کنم افسرده شده ام؛ درمان افسردگی چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

سلام‌ خسته نباشید من حس میکنم افسرده شدم و خیلی حالت های افسردگی را دارم میخوام روحم آروم بشه. با یه مشاور راحت صحبت کنم. لطفا کمکم کنید.


مشاور: مشاور راسخون

سلام دوست عزیز
بیان کردید احساس می کنید افسرده هستید. در واقع فکر می کنید افسرده اید و احساسی که حاصل این فکر است احساس افسردگی است نه افسردگی"
بله درست حدس زدید دوست عزیز. شما افسرده نیستید فقط خلقتان منفی است یعنی افسرده خو شده اید. اگر این افسرده خویی بیش از دو هفته مستمر و شبانه روزی بوده باشد و همچنین تعدادی از فاکتورهای افسردگی را داشته باشید باز هم نمی توان با قطعیت گفت شما افسرده اید. بنابراین اول باید افسردگی را تشخیص داد. و بعد بر فرض تشخیص درست باید دانست که درمان افسردگی روندی طولانی مدت است. چرا که افسردگی یک بیماری جدی است که می تواند بر اثر عدم تعادل مواد شیمیایی مغز یا سایر عوامل ایجاد شود و همانند سایر بیماری ها نیاز به درمان دارد. گام اول و مهم ترین گام این است که:
-امید خود را به خدا از دست ندهید
توصیه دیگر ما به شما این است که به خودتان حرف های امیدوارکننده بزنید. شما می توانید این حرف ها را بر روی کاغذ بیاورید و هر روز بخوانید. حتی اگر خودتان به این حرف ها اعتقادی نداشته باشید ترک آنها نتایج مثبت زیادی خواهد داشت. در تمام مراحل از خدا کمک بخواهید.
-رفتار دوستانه ای داشته باشید
محبت کردن به مردم از نظر روحی تأثیرات مثبت زیادی دارد. بدترین کاری که یک فرد افسرده می تواند انجام دهد این است که تنها بماند. افسردگی در تنهایی تشدید می شود. البته فرد افسرده تمایلی به حضور در جمع ندارد ولی او باید خود را مجبور به این کار کند.در یک کلاس هنری یا ورزشی ثبت نام کنید، دوستان تان را برای صرف ناهار به خانه دعوت نمایید و یا به عیادت سالمندان و بیماران بروید.
-خندیدن را از یاد نبرید
به تماشای فیلم های کمدی و مطالعه کتاب های سرگرم کننده بپردازید. بهترین کار این است که به همراه دوستان تان بخندید. خندیدن روی مواد شیمیایی مغز تأثیر مثبت می گذارد و باعث می شود احساس خوبی پیدا کنید.
-خود را مشغول نگه دارید
همه ما احتیاج داریم خود را به کاری مشغول کنیم. اگر برای حل مشکلات دیگران تلاش کنید کمتر به خودتان می اندیشید. یادتان باشد احساس شادی مثل بومرنگ است. وقتی شما دیگران را شاد می کنید، این شادی به سوی خودتان برمی گردد.با کمک کردن به دیگران احساس می کنید در این جهان نقش مثبتی برعهده دارید و این مسئله به تقویت عزت نفس شما منجر می شود.
-فعالیت های بدنی را از یاد نبرید
از قدیم گفته اند: «فکر سالم در بدن سالم است»، فعالیت بدنی در سلامتی نقش مهمی دارد. حتی یک پیاده روی ساده، تنفس هوای تازه و تماشای زیبایی های طبیعت بسیار مفید است.
-هرگز نتایج مثبت دعا خواندن را نادیده نگیرید.
دعا خواندن راه بسیار خوبی برای حرف زدن با خداوند است و یکی از بهترین راه های ضدافسردگی محسوب می شود.
-اشتباهات دیگران و خودتان را ببخشید
گاهی انسان بر اثر ارتکاب گناه دچار افسردگی می شود ولی یادتان نرود که خداوند مهربان و توبه پذیر است. در آن زمان شما نیز باید خودتان را ببخشید. خشم نیز احساس سرخوردگی را به همراه دارد و این احساس به افسردگی منجر می شود اگر اشتباهات دیگران را ببخشید احساس آرامش خواهید کرد.
اگر دچار افسردگی شده اید به نعمت هایی که در اختیار دارید فکر کنید. یادتان باشد افسردگی یک بیماری مهلک و همیشگی نیست و قابل علاج است. شاید احساس کنید در پایان تونل هیچ نوری دیده نمی شود ولی مطمئن باشید که این طور نیست و شما می توانید برای درمان خود گام های عملی بردارید. توصیه های فوق حتی برای کسانی هم که دچار افسردگی نشده اند مفید خواهد بود.
همراه عزیز منتظر صحبتهای بعدی شما هستیم.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.