ناشناس

از افسردگی و اضطراب رنج می برم، ازتون راهکار می خوام.

من دانشجویی در خارج از کشور هستم و الان موقع امتحاناتم هست و من دو تا از درسهامو نتونستم پاس بشم و به طور کل امیدمو از دست دادم و حس میکنم توانایی درس خوندن و فهمیدن ندارم حتی نمیتونم بخوابم یا غذا بخورم فقط کارم شده گریه. حتی موقع خوابیدن هم همش از خواب بیدار میشم و تمام بدنم یا یخ میزنه تا لرز میگیرم یا داغ میشه خیلی شرایط روحیم بده.
سه‌شنبه، 16 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

از افسردگی و اضطراب رنج می برم، ازتون راهکار می خوام.

ناشناس ( تحصیلات : خارج ، 20 ساله )

من دانشجویی در خارج از کشور هستم و الان موقع امتحاناتم هست و من دو تا از درسهامو نتونستم پاس بشم و به طور کل امیدمو از دست دادم و حس میکنم توانایی درس خوندن و فهمیدن ندارم حتی نمیتونم بخوابم یا غذا بخورم فقط کارم شده گریه. حتی موقع خوابیدن هم همش از خواب بیدار میشم و تمام بدنم یا یخ میزنه تا لرز میگیرم یا داغ میشه خیلی شرایط روحیم بده.


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

خواهر گرامی! قطعا شما فردی توانمند بوده اید که موفق به تحصیل در خارج شده اید و با غم غربت کنار آمده اید. در این شرایط نباید لحظه ای ناامیدی به خود راه دهید. ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد که شما موفق به اخذ نمرات قبولی در دو امتحان نشده اید ولی اکنون زندگی با خودتان فکر کنید آیا به صرف دو درس دنیا به آخر می رسد؟آیا همه مشکلا ت بر سر شما فرود می آید؟ پس باید صبور باشید و دوباره از جا بلند شده و جبران نمایید.

نکته مهم در راستای پاسخ شما این است که اول باید دانست که آرزوهای دنیوی ما باید با میزان تلاش و توانمندی های ما هماهنگ باشد. شخصی که تلاش نمی کند، یا تلاش هایش را با چند شکست متوقف می کند پر واضح است که به نقطه موفقی هم نخواهد رسید. فاصله ای که بین آرزوهای انسان و میزان تلاش و توانمندی های او وجود دارد، عاملی برای پدیدار شدن ناامیدی و یأس در افراد است. به عبارت دیگر صرف آرزو داشتن اما برنامه ای مشخص برای رسیدن به آن نداشتن و تلاش و جدیت لازم را انجام ندادن مشکلی را حل نخواهد کرد. در ادامه به راهکارهایی در راستای افزایش امیدواری تقدیم می نماییم.

راهکارهایی را جهت غلبه شما بر بی انگیزگی و ناامیدی می آوریم:1ـ اجتناب از تنهایى؛ سعى کنید به جز مواقعى که ضرورت دارد در تنهایى قرار نگیرید.2ـ با افکار منفى خود مقابله کنید یعنى هر وقت این افکار به شما هجوم آورد به هر صورتى که شده خود را از چنبره آن نجات دهید مثلاً خود را به کارى مانند مطالعه یا هر کار دیگرى که امکان انجام آن براى شما هست، مشغول کنید و نگذارید ذهن شما جولانگاه افکار منفى باشد.3ـ به جنبه‏ هاى مثبت خود فکر کنید و سعى کنید آنها را در یک برگه‏ اى بصورت فهرست، لیست کنید.4ـ به جاى این که به کمبودها و عیب‏ها و ناکامیهاى خود فکر کنید به موفقیت‏ها و آن امکاناتى که در زندگى از آن بهرمند بوده و هستید فکر کنید. به عبارت دیگر امکانات و شرایط زندگى ما مانند یک لیوانى است که بخشى از آن پُر است و بخشى خالى و همه افراد اینچنین هستند سعى کنید به آن بخش پُر فکر کنید و از آن بهره ببرید و غصه آن نیم‏ه خالی را نخورید چه اینکه از آنچه در اختیار دارید نمى‏ توانید بهره ‏مند شوند، فرصتهاى زندگى را مقتنم بشمرید و از آنچه در آینده پیش خواهد آمد نگران نباشید.5ـ با افراد شاداب، فعال، اجتماعى، و متدین و در عین حال مثبت‏نگر معاشرت کنید و از افرادى که همیشه وقتى با آنها مواجه مى‏ شوید از زندگى شکایت مى‏کنند، دورى گزینید.6ـ ورزش را جزء ضرورى‏ترین فعالیت‏هاى خود قرار داده هر روز حداقل نیم ساعت الى یک ساعت ورزش کنید.(هر ورزشى که مورد علاقه شماست)7ـ به تغذیه خود خصوصا صبحانه اهمیت بدهید و هیچگاه بدون خوردن صبحانه خود را مشغول کار یا مطالعه و یا کلاس نکنید.8ـ هر وقت احساس دلتنگى مى ‏کنید حدود 10 دقیقه یک دوش آب ولرم بگیرید و در صورت امکان شنا کنید. 9ـ از بیکارى و بى‏ برنامه‏گى اجتناب کنید و همه اوقات خود را به صورت منطقى پر کنید.10. مشکلات را عادى بدانید و به همان اندازه آنها را بپذیرید که کامیابى‏ ها را پذیرا هستید.11ـ براى برنامه ‏ریزى اوقات شبانه‏ روزى حتما با مشاور روان‏شناختى دانشگاه خود مشورت نمائید یا از دوستان موفق خود کمک بگیرید.12. در صورت امکان در فرصت هایی که چند روز تعطیل هستید یک مسافرتی را ترتیب دهید و با جمع دوستان مسافرت کنید تا یک تنوع در وضعیت زندگی شما به وجود آید.13. از تلقین این فکر که «من شکست خوردم  موقعیت درسی را از دادم» یا «من حال مطالعه ندارم» اجتناب کنید بلکه به جای آن به خود تلقین کنید که من می توانم بر مشکلات زندگی ام غلبه کنم. 14ـ هر چه مى ‏توانید قرآن بخوانید و از مضامین بلند دعاهاى مأثوره از اهل‏بیت(ع) بهره بگیرید (فاقرأؤوا ما تیسر منه)البته قرآن را با تأنى و توجه به معنا تلاوت کنید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مشاوره مرتبط