ناشناس

چطور می تونم به دوستم کمک کنم؟

با سلام بنده دانشجوی شهر دور هستم . یکی از دوستانم که با او خیلی روابط صمیمی دارم با یک دختر خانم باکره بدون اطلاع خانواده خودش و خانواده دختر ازدواج موقت نموده . دختر و پسر دلیل این کار رو کم توجهی والدین در گذشته به انها و سختی های مشابه ای که در زندگی داشته اند می دانند . روابط بین این دو وارد مراحل خیلی پیچیده ای شده و در صورت توضیح دادن خیلی طولانی خواهد شد . وظیفه من به عنوان دوستی که حتی چندین بار به منزل دوستم دعوت شدم و نون و نمک پدرش را خوردم چی هست؟ با دوستم خیلی صحبت کردم که این کار رو نکنه ولی فایده ای نداشت و صیغه کرد، مجددا باهاش صحبت کردم که به پدرش اطلاع بده ولی خودداری کرد . با توجه به کار هایی که این دو نفر دارن انجام میدن می خوام بدونم آیا من باید خانواده دوستم رو از این موضوع با خبر کنم؟
پنجشنبه، 29 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور می تونم به دوستم کمک کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 22 ساله )

با سلام
بنده دانشجوی شهر دور هستم . یکی از دوستانم که با او خیلی روابط صمیمی دارم با یک دختر خانم باکره بدون اطلاع خانواده خودش و خانواده دختر ازدواج موقت نموده . دختر و پسر دلیل این کار رو کم توجهی والدین در گذشته به انها و سختی های مشابه ای که در زندگی داشته اند می دانند . روابط بین این دو وارد مراحل خیلی پیچیده ای شده و در صورت توضیح دادن خیلی طولانی خواهد شد .
وظیفه من به عنوان دوستی که حتی چندین بار به منزل دوستم دعوت شدم و نون و نمک پدرش را خوردم چی هست؟ با دوستم خیلی صحبت کردم که این کار رو نکنه ولی فایده ای نداشت و صیغه کرد، مجددا باهاش صحبت کردم که به پدرش اطلاع بده ولی خودداری کرد . با توجه به کار هایی که این دو نفر دارن انجام میدن می خوام بدونم آیا من باید خانواده دوستم رو از این موضوع با خبر کنم؟


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم. دلسوزی شما نسبت به دوستتان قابل ستایش و تحسین است. در پاسخ به نکاتی توجه کنید.

1. دوست شما اگر ازدواج موقت انجام داده است این ازدواج نیاز به اذن پدر دختر دارد که بعید می دانیم این اذن را گرفته باشد. پس رابطه ایشان گناه است.

2. چون این گناه مخفی و پنهانی است آشکار کردن و بر ملا ساختن آن خود گناه و معصیت است ولی در مواردی که فرد خسارت زیادی می بیند استثناء است.

3. چون این گناه انجام شده و تکرار گناه خود گناه دیگری است شما می توانید از ادمه یافتن این رابطه گناه آلود جلوگیری کنید.

4. در مرحله اول سعی کنید ایشان را به مشاور ارجاع دهید و به او بگویید که بابت صحت و عدم صحت رابطه خود به مشاور مراجعه نماید.

5. در نهایت اگر باز هم او قانع به مشاوره نشد او را تهدید به اطلاع خانواده کنید و بگویید که چقدر دلسوز او هستید و در نهایت به خانواده ایشان اطلاع دهید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما