ناشناس

هنوز توی دوران عقدیم. همسرم و برادرم با هم اختلاف دارن، چیکار کنم؟

سلام شوهرم با برادرم مشکل داره خیلی با هم بد هستن. برادرم متاسفانه اوایل ازدواجمون یه حرکت بدی انجام داد ولی پیش من اظهار پشیمونی کرد اما از شوهرم عذر خواهی نکرد و بعد از اون همش سعی کرد به شوهرم احترام...
شنبه، 8 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

هنوز توی دوران عقدیم. همسرم و برادرم با هم اختلاف دارن، چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

سلام شوهرم با برادرم مشکل داره خیلی با هم بد هستن. برادرم متاسفانه اوایل ازدواجمون یه حرکت بدی انجام داد ولی پیش من اظهار پشیمونی کرد اما از شوهرم عذر خواهی نکرد و بعد از اون همش سعی کرد به شوهرم احترام...


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

خواهر گرامی؛ احساستان را در مورد مطالبی که برایمان بیان نمودید، درک نموده و به شما حق می دهیم که دوست نداشته باشید دوران عقدتان اینگونه با اختلاف و ناراحتی سپری شود؛ اما از طرفی بدانید وظیفه شما تا جای مشخصی است و نباید بیش از این برای این موضوع تلاش کنید یا رابطه خود را با همسرتان به هم بزنید. از اخلاقیات مذموم که در اسلام شدیداً از آن نهى شده، قهر کردن با نزدیکان، دوستان، برادران و خواهران دینى بر سر امور دنیا است. بی‏تردید قطع پیوند دوستى و دورى جستن از یکدیگر از عمده‏ترین زمینه‏هاى زایل شدن اخوت ایمانى است. پس اصل قهر برادر و همسرتان رفتاری غیر اخلاقی است و باید بالاخره این مسئله ولو با کمک بزرگترها حل و فصل شود.

اما اکنون چه باید کرد:

1. برای اینکه بتوانید بر این مشکل غلبه کنید لازم است تا با درایت و بدون اینکه دچار احساسات شوید، موضوع مورد نظر را بررسی کنید و برای آن راه حلی پیدا کنید. برای این کار: مشکل خود را به صورت روشن و واضح بر روی کاغذی بنویسید. -تمام راه حل هایی که به نظرتان می آید را بنویسید. در این مرحله حتی راه حل هایی که غیر منطقی و غیر قابل اجرا است را یادداشت می کنید. از بین راه حل هایی که در مرحله قبل یادداشت کردید، راه حل هایی را که قابلیت اجرا دارند را انتخاب می کنید و با تمام وجود سعی می کنید آن راه حل را به کار گیرید. - در این مرحله کارایی راه حل هایی که به کار برده اید را بررسی می کنید و چنانچه راه حلی کارایی کمی داشت، آن را حذف می کنید.

2. به یاد داشته باشید انسان ها دارای ویژگی های شخصیتی خاصی هستند و به هیچ عنوان نباید توقع داشته باشید که برادر یا همسر شما مانند شما و یا طبق انتظارات شما رفتار کند. باید تفاوت بین انسان ها را باور کنید. بدیهی است زمانی که نوع نگرش افراد به مسائل زندگی با هم تفاوت کرد، رفتار آنان نیز تفاوت می کند و ممکن است از اطرافیان ما رفتاری سر زند که مورد پسند ما نیست، در چنین موقعیتی باید شرایط طرف مقابل را درک کنیم و در برابر رفتارها صبر پیشه کنیم.

3-برای اینکه ارتباط همسرتان با برادرتان صمیمانه تر شود، با هردو در زمینه مشکلات صحبت کنید.

4- اولویت علاقه و ارتباط را با همسرتان بگذارید ولی سعی کنید احترام برادرتان را نیز حفظ کنید.

5- از برادرتان بخواهید اگر واقعا اشتباه کرده است با یک عذرخواهی همه چیز را تمام کند.

6- بدنبال یک میانجی امین و مورد اعتماد باشید که برادرتان او را قبول دارد لذا در صورتى که افراد بزرگ و فهمیده‏اى از نزدیکان، بستگان یا دوستان وجود دارد که توصیه‏هایش براى ایشان مفید مى افتد مشکلات را با او در میان نهاده و بخواهید که با حفظ امانت و شیوه اى حکیمانه در موارد مقتضى اندرزها و رهنمودهاى لازم را به او و همسرتان بدهد.

7- تا می توانید ذهن خود را روی این موضوع حساس نکنید و صبر کنید تا گذر زمان همه چیز را تغییر دهد.

موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مشاوره مرتبط