ناشناس

همسرم رو تهدید به رفتن کردم" پیشنهاد بدید چیکار کنم؟

سلام. من ۵ سال از ازدواجم میگذره همسرم مصرف مشروب داره و قلیان هم هر روز می کشه این موضوع خیلی منو اذیت میکنه به حرف گوش نمیده. زیاد از حد مصرف میکنه من کوتاه اومدم ولی تهدید به رفتن کردم. لطفا منو راهنمایی کنید پیشنهاد بدید چیکار کنم؟
چهارشنبه، 12 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

همسرم رو تهدید به رفتن کردم" پیشنهاد بدید چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 28 ساله )

سلام. من ۵ سال از ازدواجم میگذره همسرم مصرف مشروب داره و قلیان هم هر روز می کشه این موضوع خیلی منو اذیت میکنه به حرف گوش نمیده. زیاد از حد مصرف میکنه من کوتاه اومدم ولی تهدید به رفتن کردم. لطفا منو راهنمایی کنید پیشنهاد بدید چیکار کنم؟


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم و خوشحالیم که در خدمت شما هستیم. ای کاش از ابتدا و قبل از اینکه کار به تهدید برسد برای مشاوره اقدام می کردید. خواهر گرامی! همین که تا کنون صبر را پیشه خود ساخته اید امری بسیار خوب و مورد تحسین است منتها باید یک بار برای همیشه ریشه شراب و شراب خواری و قلیان را در زندگی تان از جا بر کنید و خود و همسرتان را به سعادت نزدیک کنید.

نکته دیگر اینکه حتى با بکارگیرى بهترین شیوه‏ها هم نمى‏توان انتظار داشت که ظرف چند روز یا چند هفته به نتیجه رسید. بلکه چه بسا حداقل یکسال زمان لازم باشد تا تدریجاً با اجراى دقیق برنامه‏هاى ارائه شده بتوان مشکل را حل نموده و یا به حداقل ممکن رساند. پس باید صبور باشید و محکم پای حل مشکلات اخلاقی همسرتان بایستید. اما در کنار توجه به توضیحات بالا، دقت در موارد زیر و عمل به آنها در مواجهه با این مسأله کمک بزرگی به شما می کند:

1- درباره این مسأْله بهتر است از خود حساسیت افراطی نشان ندهید. با مسائلی که پیش می آید برخورد معقول و منطقی داشته باشید و با اهرم احساسات به استقبال مسائل نروید.

2- شما باید با مهارت ها و توانایی هایی که دارید قلب شوهرتان را به خود معطوف کنید تا در جای دیگری سیر نکند. علاوه بر این باید سعی کنید با دوستانی بیشتر ارتباط برقرار کند و معاشرت داشته باشد که اهل اینگونه مسائل نباشند.

3- تا آنجا که می توانید از تکیه بر امور حدسی و ظنی خودداری کنید.

4- طرز برخورد شما با همسرتان رفتار همدلانه باشد، به گونه ای با وی برخورد نمایید که وی را عین خود دانسته و خود را با ایشان همراه و هم مقصد ببینید، تا وی نیز به این نقطه برسد که شما او را درک کرده‏اید و یا در صدد درک فهم و شعور او هستید.

5- به همسرتان به چشم یک دوست و شریک واقعی زندگی بنگرید. همچنان که سعی دارید دوستتان به سبب نوع رفتار و گفتارتان نرنجد و همیشه از شما راضی باشد، سعی کنید در برخورد با همسر نیز رفتارتان این‏گونه باشد.

6- او را از خود راضی نگه دارید.

7- به اموری که مربوط به همسرتان می باشد به چشم احترام بنگرید. همانگونه که به امور وابسته به خودتان می نگرید، همان نگرش را هم نسبت به امور وابسته به همسرتان داشته باشید.

8- اشکالی ندارد مدتی در مورد شراب خوردن و قلیان او حساسیت نشان ندهید ولی روی خوش هم نشان ندهید تا همسرتان کم کم خودش متوجه اشتباهش شود و اگر متوجه نشد باز هم می توانید از طرق صحیح وارد شوید.

9- سعی کنید در فضایی صمیمانه گذشته و تغییر کردن همسرتان را با اهرم احساسات به او یادآور شوید. در ادامه در خصوص عرق و مشروب خواری همسرتان چون حرام قطعی است، نیز راهکارهایی را تقدیم می نماییم:

1. در زمان هایی با ایشان وارد بحث و گفتگو درباره شراب خواری بشوید که سر حال باشد و به حرف های شما دل می‌ دهد.

2. اول خوبی ‌هایی که دارد بگویید و بعد بگویید چقدر خوب بود که شراب خواری را ترک می ‌کردی و اگر این عمل بد در تو نبود مرد بسیار خوب و ارزشمندی بودی همانی می ‌شدی که من آرزویش را داشتم.

3. از آنجایی که یکی از دلایل مصرف این مواد، جنبه تفریحی و سرگرمی آن است سعی کنید برای اوقات فراغت او و خودتان، تفریحات سالم داشته باشید، مثل رفتن به پارک، سینما و گردش در ایام تعطیل و دید و بازدید از اقوام و مانند آن تا به این طریق جانشین مناسبی برای مقابله با این تفریح ناسالم برای او به وجود آورید.

4. اگر در بین اقوام و خانواده او مثل پدر، برادر بزرگتر، عمو، دایی و مانند آن و یا در بین دوستان نزدیکش کسی که بتوان به او اعتماد کرد و از او خواست که با همسرتان صحبت کند، وجود داشت، می توانید از او بخواهید تا با ایجاد رفاقت و دوستی، با همسرتان و آگاه کردن او به مضرات این کار، به طور غیر مستقیم او را از این عمل حرام باز دارد. به شرطی که این کار تأثیر مثبت داشته باشد و برای روابط شما و همسرتان هم مشکلی ایجاد نکند. ضمنا توصیه می کنیم کم کم دوستان ناباب را از همسرتان جدا کنید.

5. نوشیدنی های مجاز دیگر را به او پیشنهاد بدهید و بگویید این همه نوشیدنی حلال چرا سراغ حرام می‌روی؟

6. عده‌ای می ‌گویند که نوشیدن شراب باعث فعال شدن کلیه و یا شادابی پوست و امثالهم می‌گردد و حال آن‌که واقعیت چیز دیگری است یعنی نه تنها چنین نیست بلکه سبب تحلیل رفتن ارگانیزم بدن شده و بعضاً موجب هلاکت می‌گردد. اگر همسرتان چنین تفکراتی دارد آن را تغییر دهید. در پایان  توصیه می کنیم با توجه به حساسیت اصل موضوع (زندگی مشترک) و موضوعات دیگر لازم است به همراه همسرتان از خدمات مشاوره حضوری استفاده نمایید تا نتیجه بهتر و دقیقتری بگیرید. علت‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد، باید بررسی کرد، با همسرتان نیز گفتگو کرد، تا به نتیجه مطلوب رسید چون موضوع خیلی مهم و سرنوشت ساز است لذا تصمیم گیری سریع و بدون بررسی همه جانبه، کار عاقلانه و درستی نیست؛ اما از نظر ما زندگی شما در هر صورت قابل اصلاح است و فقط نیاز به صبر و تحمل دارد.

موفق باشید.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.