ناشناس

احکام زن و شوهر چیست؟

سلام. یک زن تا چه اندازه باید صبور باشه تاچه حدی باید صداقت داشته باشه؟چقدر باید مطیع همسرش باشه چقدر باید پذیرای ظلم باشه؟؟چقدر باید به همسرش خوبی و لطف کنه ولی نتیجه ای حاصل نشه؟خدا کجاست؟ پس چرا بعد از هر سختی ندیدیم اسایشی؟چرا یک نفر باید اینقدر بدبخت و ذلیل باشه؟اخه چه گناهی کردم که باید این همه ازار و اذیت تحمل کنم؟
سه‌شنبه، 18 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

احکام زن و شوهر چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

سلام. یک زن تا چه اندازه باید صبور باشه تاچه حدی باید صداقت داشته باشه؟چقدر باید مطیع همسرش باشه چقدر باید پذیرای ظلم باشه؟؟چقدر باید به همسرش خوبی و لطف کنه ولی نتیجه ای حاصل نشه؟خدا کجاست؟ پس چرا بعد از هر سختی ندیدیم اسایشی؟چرا یک نفر باید اینقدر بدبخت و ذلیل باشه؟اخه چه گناهی کردم که باید این همه ازار و اذیت تحمل کنم؟


مشاور: مجید محمدی

باسلام

همسر یا همان مرد شما همان گونه که قرآن به او دستور داده است باید سنگربان عواطف و احساسات شما باشد و همان محبتی که مورد نیاز شما است را تامین کند اما الان که همسر شما بد اخلاق است بهتر است خود شما این نکته را بدانید که زندگی کردن و همراهی با چنین شوهری برای شما بالاترین عبادت و جهاد است و ان شاالله مزد این صبر و پایداری را در جهان آخرت خواهید دید همان گونه که در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که می فرماید: سه‌ گروه‌ از زنانند که‌ خداوند عذاب‌ قبر را از آنان‌ برطرف‌ کرده‌ و با فاطمه‌زهرا(س‌) در قیامت‌ محشور خواهند شد؛ یکی‌ از آن‌ سه‌ گروه‌ زنانی‌ هستند که‌ بر بداخلاقی‌ همسرشان‌ صبر می‌کنند!

در روایت دیگری از پیامبر اکرم(ص) می خوانیم که حضرت می فرماید: هـر زنى که در بـرابر بـد اخلاقى شـوهـرش صبر و شکیبایى ورزد ، خداوند همانند (ثواب) آسیه (همسر فرعون) به او عطا کند.

همان گونه که نوشته اید شوهرتان بداخلاقی می کند و البته کار او بسیار نادرست است ولی اگر شما در مقابل رفتار بد او زبانتان را کنترل کنید و سعی کنید که در مقابلش خوش اخلاق باشید خداوند اجر و پاداش بسیار زیادی برای شما در نظر خواهد گرفت همان گونه که رسول اکرم صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم به بانویی که خدمت ایشان شرفیاب شده بود فرمودند: ای حولاء زنی نیست که سخنی از شوهرش بشنود و بر آن صبر کند مگر اینکه خداوند به قدر هر کلمه ای که شنیده و بر آن صبر نموده است، برای او مزد روزه گیر و مجاهد در راه خدا را بنویسد. اما شوهرتان هم باید بداند که بالاخره این دنیا تمام شدنی است و روزی باید عذاب این بد اخلاقی ها را تحمل کند، همان گونه که از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: بـه پـیـامـبـر اکـرم (ص ) خـبر رسید که (سعدبن معاذ) از دنیا رفت. پیامبر (ص ) به همراه اصـحـاب بـرخـاسـتـه و بـه طـرف خـانـه او حـرکـت کـرد. حـضـرت امـر فرمود تا بدن سعد را غـسـل داده ، کـفـن نـمـایـنـد. سپس به طرف قبرستان حرکت کردند. پیامبر(ص ) با پاى برهنه و بـدون عـبـا در تـشییع جنازه او شرکت نمود. گاهى طرف راست و گاهى طرف چپ تابوت را به دوش مـى گـرفـت، تـا بـه کـنـار قـبـر رسـیـدنـد. حـضـرت خـود داخـل قـبر رفته ، جسد سعد را در قبر گذاشت و با دست خود سنگ قبر را چید و آن را هموار و محکم نمود... پس از دفن سعد، مادرش که در کنار قبر ایستاده بود، با صداى بلند گفت: (یا سَعْدُ! هنَیئاً لَکَ الْجَنَّةُ«اى سعد! بهشت ، بر تو گوارا باد.»

در ایـن هـنـگـام، پـیـامـبـر(ص ) که صداى او را شنید، به او فرمود: ساکت باش، در امرى که به پروردگار مربوط است با قاطعیت، سخن مگو، زیرا هم اکنون سعد به فشار قبر مبتلا است.

پس از بازگشت از قبرستان، مردم به حضرت، عرض کردند: شما نسبت به جنازه سعد، بسیار احـتـرام کـردیـد و درباره او رفتارى نمودید که با هیچ کس دیگر چنین رفتارى نکردید. حضرت فرمود: آنـچـه مـن در تـشـیـیـع جـنـازه سـعـد، انـجـام دادم بـه پـیـروى از فـرشـتـگـان و حـضـرت جبرئیل بود، که در این تشییع حضور داشتند. اصحاب عرض کردند، با این وصف، چگونه فرمودید: سعد دچار فشار است؟! حضرت در جواب فرمود:(نَعَمْ، إِنَّهُ کانَ فى خُلْقِهِ مَعَ اءَهْلِهِ سُوءٌ) «5»آرى ، زیرا سعد با اهل خانه اش، بداخلاق بود. مردی که همه خوبی ها را داشته باشد ولی در اهل خانه و با خانواده اش بد اخلاق باشد به عذاب قبر و ...گرفتار می شود حال باید فکر کرد مردی که علاوه بر بد اخلاقی با اهل خانه بدی های دیگری مانند غیبت کردن و تهمت زدن و ...را دارد چه عذابی دردناکی در انتظارش است...الله اعلم

توصیه‌های تربیتی به بانوان در مقابل شوهرشان:

1- در کلیه موارد معیشت اعم از تملک، درآمد و... از کلمه‌ی «ما» استفاده نمایید نه «من» و «تو»؛ زیرا پس از عقد، زندگی مشترک شروع شده و دیگر من و تو مطرح نیست.

2- در مقابل همسر خود هر چند که حق با شما باشد، لجبازی و اصرار نکنید و از مخالفت و مشاجره با همسر خود بپرهیزید؛ زیرا محبت را از بین می‌برد.

3- همسر خود را به خصوص در مقابل بستگانش تحقیر نکنید و از تعریف و تمجید بستگان خود در مقابل آنان پرهیز نمایید.

4- چنانچه کمک‌هایی از طرف بستگان شما به همسرتان شده، آن‌ها را به رخ او نکشید.

5- با دوستان و آشنایان همسرتان در معاشرت‌ها بیش از حد معمول گرم نگیرید.

6- همسر خود را در معاشرت با اقوامش محدود نکنید.

7- در رفت و آمد و معاشرت با بستگان شوهر خود پیش‌قدم باشید.

8- به بستگان نزدیک همسر خود (مادر شوهر، پدر شوهر، برادر و خواهر شوهر و...) بیش از خویشاوندان دیگر احترام بگذارید.

9- زحماتی که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود متحمل شده‌اید به رخ وی نکشید.

و.....



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما