ناشناس

سخت گیری شوهر در ارتباط با زن و خانواده زنش به چه میزان باید باشد؟

سلام. خدا قوت... سوال من اینه که آیا مرد حق داره چون از خانواده زنش کدورت داره و اتفاقات بدی افتاده که مقصرشون خانواده زن بوده و اونها هم اشتباهاتشونو قبول نمیکنند، از زنش بخواد رفت و آمدشو با اونها خیلی کمتر کنه یا اگر تلفنی قراره زده بشه در حضور او باشه تا از جزئیات همه چیز خبر داشته باشه؟ وقتی هم میرم بیشتر از3 ساعت بمونم زنگ زدناش شروع میشه که چه خبره این همه میمونی؟ خب قانون من اینه و بنظرم درست هم هست که وقتی کسی اشتباهی میکنه تا آخر عمر که نباید بخاطر اون اشتباه باهاش بد بود. من وقتی خانواده ام کار اشتباهی میکنند طرف همسرمو میگیرم و بهش حق میدم اینو جلوی چشم خودش هم بارها گفتم ولی اون میگه بر عکس حس عاشقانه ای که به من داره از اون ها متنفره. هر بار میخوام برم بهشون سر بزنم باید بعدش اضطراب داشته باشم که حتما یه دعوایی میشه. بعد ازدو هفته رفتم 4ساعت موندم پیششون زنگ زد توی تلفن کلی عصبانی بود که باید چقدر از دست این خانواده حرص بخورم و... در حالی که بنظرم این رفتارها طبیعی نیست واقعا. وقتی بدی کردند منم باهاشون برخورد میکنم ولی وقتی خوبن که نباید تندی کنم والدینم هستند. اما اون توقع داره همیشه باهاشون سنگین رفتار کنم. ازم جزئیات اتفاقات افتاده در همون 4 ساعت یا حرف های تلفن رو میپرسه. بگید چه کاری درسته؟! البته اینا رو گفتم برای اینکه در آینده شاید پیش مشاور بریم آیا گفتن این حرفها اونجا جلوی شوهرم درسته یا نه؟ لطفا توضیح بدین. ببخشید طولانی شد
يکشنبه، 23 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سخت گیری شوهر در ارتباط با زن و خانواده زنش به چه میزان باید باشد؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 21 ساله )

سلام. خدا قوت...
سوال من اینه که آیا مرد حق داره چون از خانواده زنش کدورت داره و اتفاقات بدی افتاده که مقصرشون خانواده زن بوده و اونها هم اشتباهاتشونو قبول نمیکنند، از زنش بخواد رفت و آمدشو با اونها خیلی کمتر کنه یا اگر تلفنی قراره زده بشه در حضور او باشه تا از جزئیات همه چیز خبر داشته باشه؟ وقتی هم میرم بیشتر از3 ساعت بمونم زنگ زدناش شروع میشه که چه خبره این همه میمونی؟ خب قانون من اینه و بنظرم درست هم هست که وقتی کسی اشتباهی میکنه تا آخر عمر که نباید بخاطر اون اشتباه باهاش بد بود. من وقتی خانواده ام کار اشتباهی میکنند طرف همسرمو میگیرم و بهش حق میدم اینو جلوی چشم خودش هم بارها گفتم ولی اون میگه بر عکس حس عاشقانه ای که به من داره از اون ها متنفره. هر بار میخوام برم بهشون سر بزنم باید بعدش اضطراب داشته باشم که حتما یه دعوایی میشه. بعد ازدو هفته رفتم 4ساعت موندم پیششون زنگ زد توی تلفن کلی عصبانی بود که باید چقدر از دست این خانواده حرص بخورم و... در حالی که بنظرم این رفتارها طبیعی نیست واقعا. وقتی بدی کردند منم باهاشون برخورد میکنم ولی وقتی خوبن که نباید تندی کنم والدینم هستند. اما اون توقع داره همیشه باهاشون سنگین رفتار کنم. ازم جزئیات اتفاقات افتاده در همون 4 ساعت یا حرف های تلفن رو میپرسه. بگید چه کاری درسته؟! البته اینا رو گفتم برای اینکه در آینده شاید پیش مشاور بریم آیا گفتن این حرفها اونجا جلوی شوهرم درسته یا نه؟ لطفا توضیح بدین. ببخشید طولانی شد


مشاور: خانم قربانی

من هم عرض سلام و خداقوت دارم خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون

سوالی را در مورد رفتار همسرتان در زمینه اختلاف موجود در خانواده، داشتید و اینکه ایا میتوانید این توضیحات را نزد مشاور در کنار همسرتان بیان کنید یا نه؟ دوست عزیز، هر دو طرف اختلاف برای شما عزیز هستند و محترم، حضور هر دو هم برای شما لازم و مهم است. اما گویا این اختلاف سبب شده در تنگنا قرار بگیرید. در پاسخ به سوال اول، همانطور که عرض کردم، هر دو ارتباط برای شما ضرورت دارد و هیچ کدام حق ندارند شما را از دیگری محروم کنند. اما حالا که بر حسب یک اشتباه، چنین شرایطی برایتان پیش امده، لازم است با درایت بیشتری این دو رابطه را مدیریت نمایید. فعلا اولویت اول شما همسرتان است و لازم است با همدلی با ایشان و درک قدرت و موقعیت از دست رفته وی، از حساسیت های او بکاهید. برای این منظور، بر پر رنگ کردن اقتدار همسرتان بکوشید و به نشان دهید که همیشه به وجود او می بالید. انتخاب ها و اقدامات او را تایید و تحسین نمایید و برتر بودنش را نشان دهید. اینگونه میتوانید کمی از رنج همسرتان بابت این اختلاف بکاهید.

البته در برخورد با خانواده تان، در عین صمیمیت و قاطعیت به همسرتان یاداور شوید که او را بسیار دوست میدارید اما با توجه به رعایت حقوق خانواده و رفع نیازهای روانی خود، باید به دیدار ایشان بروید و ضمن قدردانی از همسرتان برای این همراهی، به ایشان اعلام کنید که جهت حفظ ارامش خود و خدشه دار نشدن گرمی رابطه تان و حفظ حریم ها، از گزارش دهی در هر دو جمع خودداری نموده و به سوالات ایشان نیز در این زمینه پاسخگو نخواهید بود.

در ادامه هم لازم است به سخن خود پایبند باشید و با رفتار خود همسرتان را نیز در ادامه با خود همسو سازید. البته میتوانید به همسرتان هم گوشزد کنید که سوال و جواب های وی او، شما را ازار میدهد و احساسی که برایتان ایجاد میشود را برایش توضیح دهید. در مورد مراجعه به مشاور هم، اگر شفافیت در بیان شما باشد و قبلا مشکل و اعتراض خود را بیان کرده باشید (توضیحات پاراگراف قبلی)، دیگر نگرانی یی باقی نمی ماند. البته مشاور متخصص می تواند صحبت های شما را مدیریت نموده و در بیشتر موارد هم به صورت تک تک به گفتگو خواهید نشست.

شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.