ناشناس

نگرانم از سن ازدواجم گذشته باشه؛ چیکار کنم؟

من39سالمه ولی هیچ خواستگاری ندارم. آیا امیدی به ازدواج و خوشبختی هست؟ یا دختری که به چهل ساله برسد دیگر جز سنین بزرگ حساب می شه؟
سه‌شنبه، 23 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نگرانم از سن ازدواجم گذشته باشه؛ چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 39 ساله )

من39سالمه ولی هیچ خواستگاری ندارم. آیا امیدی به ازدواج و خوشبختی هست؟ یا دختری که به چهل ساله برسد دیگر جز سنین بزرگ حساب می شه؟


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون
دوست جوان، به نظر میرسد که اندکی مایوس شده اید و از انجا که خوشبختی را در ازدواج تعریف کرده اید، اکنون با بالا رفتن سن خود، نگران اینده تان هستید. ازدواج یکی از مراحل تکامل ادمی است و لازم برای رشد انسان. اما تحقق این امر مانند بسیاری از مسائل دیگر در حیطه اختیار ادمی نیست و لذا نمیتوان خود را به خاطر تاخیر در ان سرزنش کرد یا افسوس خورد. در مورد سن ازدواج هم باید عرض کنم که این فاکتور یک هنجار است که توسط فرهنگ ان منطقه مشخص میشود. غالبا در شهرهای بزرگ سن ازدواج بالاتر از شهرهای کوچک و روستاها بوده و این عدد روز به روز بالا و بالاتر میرود. البته بالا رفتن سن صرفا به معنی عدم امکان ازدواج نیست و بسیار پیش آمده که ازدواج های موفقی هم در این سنین گزارش شده است. توصیه میکنم شما نیز به اینده امیدوار باشید و بجای اینکه خوشبختی را مساوی با ازدواج بدانید و همانند یک دختر منتظرِ کنار پنجره نشسته، چشم به در بدوزید،و زانوی غم بغل بگیرید، برخیزید و برای خوشبختی خود قدم بردارید. خوشبختی در ازدواج خلاصه نشده و ازدواج فقط یک زمینه است که میتوانید با مدیریت صحیح در تمامی ابعاد و در واقع با تلاش خودتان به ان برسید. اگر شما لیاقت خوشبختی در ازدواج را دارید پس حتما میتوانید هم اکنون نیز به ان دست یابید. شما به عنوان یک انسان و یک بنده در درگاه الهی، موظف به تلاش هستید. پس بیکار ننشینید و خود را اسیر افکار غلط نسازید و خوشبختی و کامیابی خود را به وجود دیگران و اتفاقات بیرونی گره نزنید. دست از انتظار بردارید و برای مدتی فکر کنید که قرار است برای همیشه تنها بمانید و بر این اساس برنامه ای جامع و پویا برای خود طراحی نمایید. فعالیت های اجتماعی و داوطلبانه داشته باشید. کارهای هنری مورد علاقه خود را دنبال کنید و یا به ادامه تحصیل بپردازید تا قابلیتها و اعتماد به نفس تان ارتقاء یابد. به زودی خواهید دید که توانسته اید نشاط و شادابی بیش از انچه در ازدواج در جستجوی ان بودید را، لمس کنید و در واقع با پیدا کردن مسیر تلاش و تکاپو و هدفمندی به موفقیت و در نهایت به خوشبختی برسید. در ادامه با رشد توانمندی ها و عدم اتکا به دیگران، حتما فرصت هایی را برای ازدواج تجربه خواهید کرد که شاید برایتان قابل تصور هم نبوده باشد.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.