ناشناس

علت مشکل شوهر با خانواده زن چیست؟

سلام. خداقوت. سه سال و 7 ماهه که از ازدواجمون میگذره. همسرم اوایل خیلی با خانوادم خوب بود. اما کم کم تفاوت فرهنگی کار دستمون داد. شوهرم بخاطر کارهای خانوادم ازشون دل خور شد و رابطش رو به مرور کمتر کرد. تا جایی که الان میگه اصلا نمیخواد حتی ببیندشون. رفت و آمد نمیکنه تلفنم نمیزنه. هر وقت بحثشون میشه توی خونمون دعوامون میشه. حق با همسرمه خیلی اذیت شد ولی وقتی به خانوادم میگم اصلا زیر بار اشتباهاتشون نمیرن و این شوهرم رو از اون ها متنفر کرده. شوهرم خودش واسه اشتباهاتش سریع عذرخواهی میکنه و تحمل این کارهاشون رو نداره. ما خیلی هم دیگه رو دوست داریم شوهرم میگه تو میخوای بری برو ولی من پامو اونجا نمیذارم. البته گفته بیشتر از یکساعت نمون خونشون راضی نیستم. فقط سر بزن بیا. اونها هم از یه طرف قبول نمیکنن اشتباه کردن از طرف دیگه هی میخوان من بیشتر بمونم. شوهرم هم فکر میکنه با کمتر موندن من اونها به خودشون میان ولی تا حالا که اینطور نشده. دیگه خسته شدم. شوهرم هیچ خوبی رو هم دیگه ازشون قبول نمیکنه. هیچی نباید ازشون بگیرم. چه غذا چه پوشاک چه چیز دیگه ای... هر وسیله ای هم از جهازم که شوهرم رو یاد خانوادم و تیکه انداختناشون بندازه داره رد میکنه یکی دیگه بخره. بگید چی کار کنم تو رو خدا وظیفه من چیه؟ اون که میگه من هیچ تغییری توی رفتارهام نمیدم توی این سه سال هم بخاطر تو و زندگیمون بهشون بی احترامی نکردم و کوتاه اومدم ولی دیگه بسه. یا خودت بهشون بفهمون یا من میفهمونم😳
جمعه، 17 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

علت مشکل شوهر با خانواده زن چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 21 ساله )

سلام. خداقوت.
سه سال و 7 ماهه که از ازدواجمون میگذره. همسرم اوایل خیلی با خانوادم خوب بود. اما کم کم تفاوت فرهنگی کار دستمون داد. شوهرم بخاطر کارهای خانوادم ازشون دل خور شد و رابطش رو به مرور کمتر کرد. تا جایی که الان میگه اصلا نمیخواد حتی ببیندشون. رفت و آمد نمیکنه تلفنم نمیزنه. هر وقت بحثشون میشه توی خونمون دعوامون میشه. حق با همسرمه خیلی اذیت شد ولی وقتی به خانوادم میگم اصلا زیر بار اشتباهاتشون نمیرن و این شوهرم رو از اون ها متنفر کرده. شوهرم خودش واسه اشتباهاتش سریع عذرخواهی میکنه و تحمل این کارهاشون رو نداره. ما خیلی هم دیگه رو دوست داریم شوهرم میگه تو میخوای بری برو ولی من پامو اونجا نمیذارم. البته گفته بیشتر از یکساعت نمون خونشون راضی نیستم. فقط سر بزن بیا. اونها هم از یه طرف قبول نمیکنن اشتباه کردن از طرف دیگه هی میخوان من بیشتر بمونم. شوهرم هم فکر میکنه با کمتر موندن من اونها به خودشون میان ولی تا حالا که اینطور نشده. دیگه خسته شدم. شوهرم هیچ خوبی رو هم دیگه ازشون قبول نمیکنه. هیچی نباید ازشون بگیرم. چه غذا چه پوشاک چه چیز دیگه ای... هر وسیله ای هم از جهازم که شوهرم رو یاد خانوادم و تیکه انداختناشون بندازه داره رد میکنه یکی دیگه بخره. بگید چی کار کنم تو رو خدا وظیفه من چیه؟ اون که میگه من هیچ تغییری توی رفتارهام نمیدم توی این سه سال هم بخاطر تو و زندگیمون بهشون بی احترامی نکردم و کوتاه اومدم ولی دیگه بسه. یا خودت بهشون بفهمون یا من میفهمونم😳


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

به خاطر داشته باشید هر زندگی زناشویی با مسأله‌ ای مواجه است و کم پیش می آید زوجین هیچ مشکلی نداشته باشند و همه چیز بر وفق مرادشان باشد؛ لذاست که می گویند: «اگر صخره و سنگ در مسیر رودخانه زندگی نباشد صدای آب هرگز زیبا نخواهد شد». خواهر محرم! قطعا همسرتان طالب یک زندگی خوب و با آرامش و از طرفی طالب احترام از خانواده شماست. وقتی این احترام را دریافت نمی کند و به جای آن توهین دریافت می کند طبیعی است که ارتباط خود را کاهش می دهد. منتها نقش شما در این بین بسیار مهم است ولی اگر موفق به برقراری این ارتباط نشدید خودتان ارتباطتان را با خانواده تان قطع نکنید و اجازه دهید همسرتان در این خصوص راحت باشد. به همین روش یک ساعته ادامه دهید ولی هر آنچه همسرتان گفت گوش به فرمان او باشید و در این مورد از والدین اطاعت نکنید. البته بی احترامی ممنوع است ولی به مصلحت زندگی تان است که در این مورد از پدر و مادر پیروی نکنید و همسرتان را ترجیح دهید. برای حل مشکل ارتباطی والدین و همسرتان (و بواسطه آن، حل مسأله ارتباط شما با هریک از ایشان) توجه دائم به چند نکته ضروری است:

بیشترین مسؤولیت را در تألیف قلوب و تنظیم حسن روابط برعهده دارید.

• حلقه اتصال و پیوند عاطفی بین خانواده خود و همسر خویش هستید.

• با حسن تدبیر می توانید زدایندۀ آفتهای فکری و آسیبهای رفتاری بین والدین وهمسر خود باشید.

• هرگز ضمن قدردانی و تمجید وجود گرامی همسر و اظهار محبت و دوستی نسبت به وی، از تعظیم و تکریم شخصیت بزرگوار و ارجمند والدین غافل نشوید.

رابطه عاطفی خویش را با مادر و پدر همسرتان بیشتر نمایید و همواره تلاش کنید دوستی و محبت همسرتان را نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم نثار افزایش دهید.

• هرگز ذره ای از کاستیها و نارساییهای زندگی مشترک و ضعفها و کوتاهیهای احتمالی همسر خویش را به خانواده مادری خود انتقال ندهید.

هرگز گله های احتمالی خانواده تان را به همسرتان انتقال ندهید و در عوض، از تعریف و تمجید آنان نسبت به شخصیت خوب دامادشان سخن بگویید.

هرگز اجازه ندهید که فرصتی فراهم شود تا جمعی زبان به غیبت گشوده، شخصیت همسر یا خانوادۀ ایشان یا خانواده شما را مورد نقادی و تحقیر قرار دهند.

نسبت به صله ارحام از خویشاوندان خود و همسرتان، اهتمام داشته باشید که باعث نشاط و برکت در زندگی و عمر خواهد بود.

• در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستین فرصت ممکن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرآیندى مخرب و پیشرونده تبدیل نشود .

به هر طریق ممکن رفتارهاى مطلوب همسر و پدر و مادرتان را مورد توجه و تایید قرار دهید؛ به گونه‏ اى که آنها بفهمند برایشان ارزش قائل هستید .

• تشویق، تایید و بیان نکات مثبت، ‏به طور آشکار یا در جمع باشد و تذکر نکات منفى و انتقاد به طور محرمانه و در تنهایى صورت گیرد.

• در روابط کلامى، عاطفى، اقدام‏ها و تصمیم‏گیرى‏ ها به افکار و خواسته‏ هاى هردو طرف توجه کنید.

از هردو طرف بخواهید همیشه، در رویارویى با مسائل و مشکلات خانوادگى، خود را در وضعیت طرف مقابل قرار دهید و با قبول مسؤولیت‏ خود و شناخت انتظارات متقابل به حل و فصل اختلافات احتمالی روى آورند .

هر دو را تشویق نمایید با یادآورى برخى ایام زندگی طرف مقابل مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و نظایر آن و دادن هدیه‏ هایى هر چند کوچک (مثل یک شاخه گل) به طور نمادین یا سمبلیک عشق و علاقه خود را به دیگری اعلام کنند. در پایان امیدواریم که شما خواهر محترم با انجام پیشنهادهای ذکر شده بتوانید زندگی خوش و خرمی را در کنار همسر و خانواده خود تجربه کنید. در صورت نیاز باز هم با ما مکاتبه نمایید. موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما