ناشناس

عاشق شدم" نمی دونم کار درست چیه؟

سلام. من یه پسر ۱۷ ساله هستم که درگیر یک رابطه یا به قول خودمون عاشق شدم الان نمیدونم که کار درست چیه که چیکار باید بکنم؟ نگرانم که به درسم لطمه وارد نکنه این موضوع. با هیچ کسی در این باره نمیتونم صحبت بکنم. لطفا کمکم کنید.
سه‌شنبه، 6 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

عاشق شدم" نمی دونم کار درست چیه؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

سلام. من یه پسر ۱۷ ساله هستم که درگیر یک رابطه یا به قول خودمون عاشق شدم
الان نمیدونم که کار درست چیه که چیکار باید بکنم؟ نگرانم که به درسم لطمه وارد نکنه این موضوع. با هیچ کسی در این باره نمیتونم صحبت بکنم. لطفا کمکم کنید.


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود برشما همراه گرامی سایت راسخون
از علاقه ای سخن گفتید که برایتان در حد یک راز و خاص می باشد. گویا از آسیب های این ارتباط هم آگاه هستید و برای همین دغدغه ای در ذهن تان ایجاد شده که با وجود این ارتباط احساسی عمیق، چگونه می توانید دیگر بخش های زندگی تان را همانند قبل مدیریت کنید.
همراه نوجوان شما در سن نوجوانی یعنی عشق های داغ و احساسی هستید. دورانی که دوستی ها و عاطفه در ان بر تمامی امور زندگی تان حاکم است در این میان توجه و گرایشی به جنس مخالف در وجود شما شکل میگیرید وقتی اینها با هم در می آمیزد، میشود انچه شما در حال حاضر تجربه میکنید.  چند توصیه ارائه میشود امیدوارم با عمل به ان بتوانید مسیر خود را بیابید.
- در مورد روابط و دوستی دختر و پسر مطالعه کرده و عواقب و محدودیت های ان را بررسی کنید.
- علاقه و حس حال کنونی خود را بپذیرید و بدون هیچ سرزنشی عاقبت ان را در نظر بگیرید. در ادامه با خود اندیشه کنید که اگر فقط یک مورد از موارد منفی که دیگران تجربه کرده اند شما نیز تجربه کنید چه خواهد شد؟ شما که اکنون دغدغه لطمه خوردن به درس خود را دارید، با این دوستی اگر زندگی و ازدواج تان به خطر بیفتد چه خواهید کرد؟ اگر توانستید خود را قانع کنید که این ارتباطات سرانجام خوبی ندارد، انگاه با احترام به شور نوجوانی، منبع توجه خود را از جنس مخالف به برنامه های جذاب و مورد علاقه تان سوق دهید تا جای خالی این رابطه شما را آزار ندهد.
- ابتدای مسیر در ترک رابطه سخت است ، صبور باشید و فرصت دهید تا زمان کار خودش را انجام دهد.
- زمانی که نسبت به این فرد یا امثال او کشش دوباره ایجاد شد، با خود بگویید که قرار است در زمان معین و مناسب به این احساس بها دهید و نیاز خود را از مسیر صحیح یعنی ازدواج فراهم نمایید. اکنون وقت تلاش و به ثمر رساندن لیاقت ها و توانایی هاست برای بدست اوردن یک زندگی ارام و خوب در اینده نه زمان صرف انرژی در مسیر علاقه های ناپایدار.
- حتما تفریحات سالم داشته باشید و با دوستان همجنس و سالم خود در ارتباط باشید.
- رابطه خود را با والدین تان افزایش داده و صمیمیت خود را ارتقا دهید.
- فعالیتهای مذهبی میتواند جانشین خوبی در این موارد باشد و قدرت ایمان و استقامت شما را بالا ببرد.
- توسل کنید تا خداوند در اینده نزدیک امکان ازدواج برای تان رقم بزند و در این فرصتهای لغزش خود را نبازید.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.