ناشناس

خیلی بی اراده هستم؛ چیکار کنم؟

با سلام و خسته نباشید. من 25 سالمه. من فردی هستم که خیلی بی اراده و بی انگیزه هستم. من حدود 6 سال هست که کنکور میدهم توی این مدت نتونستم یک بار تصمیم بگیرم و درست و حسابی بخونم. شرایط زندگی ما اصلا خوب نیست و من باید از طریق کنکور قبول بشم تا بتونم کار مورد نظر خودم و مورد احترام خانواده ام را پیدا کنم. من از تکرار خیلی بدم میاد اینکه یک کاری رو هر روز بخوای انجام بدی مثل همین درس خوندن. وقتی هم درس میخونم هزار جور افکار پریشان میاد به سرم یه وقت به خودم میام که میبینم خیلی خسته شدم ولی یه ورق هم نخوندم. من خیلی تنبلم و اصلا اراده مبارزه بخاطر هدفم را ندارم همه چیز را میخواهم خیلی راحت و اسون بدست بیارم. تو رو خدا کمکم کنید.
چهارشنبه، 7 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

خیلی بی اراده هستم؛ چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 25 ساله )

با سلام و خسته نباشید. من 25 سالمه. من فردی هستم که خیلی بی اراده و بی انگیزه هستم. من حدود 6 سال هست که کنکور میدهم توی این مدت نتونستم یک بار تصمیم بگیرم و درست و حسابی بخونم. شرایط زندگی ما اصلا خوب نیست و من باید از طریق کنکور قبول بشم تا بتونم کار مورد نظر خودم و مورد احترام خانواده ام را پیدا کنم.
من از تکرار خیلی بدم میاد اینکه یک کاری رو هر روز بخوای انجام بدی مثل همین درس خوندن. وقتی هم درس میخونم هزار جور افکار پریشان میاد به سرم یه وقت به خودم میام که میبینم خیلی خسته شدم ولی یه ورق هم نخوندم. من خیلی تنبلم و اصلا اراده مبارزه بخاطر هدفم را ندارم همه چیز را میخواهم خیلی راحت و اسون بدست بیارم. تو رو خدا کمکم کنید.


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود برشما همراه گرامی سایت راسخون. من هم به شما خداقوت میگویم و امیدوارم همیشه شاد باشید.
از بی رغبتی خود به تحصیل و تلاش برای برنامه ریزی و قبولی در کنکور سخن گفتید. احساس میکنید که میل علاقه کافی به این امر ندارید و نشان ان هم شرکت برای ششمین بار در کنکور است. برخلاف شما، بنده تاییدی بر تنبل و بی اراده بودن تان ندارم زیرا که مصاحبه ای با شما نداشتم. اما به جرات میتوانم بگویم تا زمانی که انگیزه و دلیل قوی برای تلاش کردن نداشته باشید یا هدف تان برطبق میل و سلایق تان نباشد، هر قدر که زرنگ و با اراده هم باشید باز در یک جای مسیر متوقف خواهید شد. توصیه من به شما این است که ابتدا به چرایی شرکت در کنکور فکر کنید و برای بار دیگر ان را بررسی کرده و یادداشت نمایید. از خود بپرسید که آیا این هدف واقعی شماست؟ آیا استعداد و توان انجام این راه حلی را که برگزیده اید، را دارید؟ آیا این راه تنها راه رسیدن شما به مقصود است؟ تاملی کنید و راه های دیگری را که برای حل مسئله تان وجود دارد را بیابید. مثلا اگر به دنبال کسب درامد هستید، توجه کنید که تحصیل تنها راه رسیدن به شغل و درامد نیست. شاید اصلا شما استعداد هنری دارید که با اموزش های بیرون از محیط آکادمیک بتوانید آن را کسب کنید. شاید خلاقیتی داشته باشید که کار خاصی را ایجاد کند. شاید با کارهای داخل منزل به لحاظ روحی سنخیت بیشتری داشته باشید و... . به هر حال هیچ انسانی خالی از توانمندی نیست. تلاش کنید استعداد خود را بیابید و بر اساس ان راهکار مورد نظر را انتخاب کنید در این صورت است که علاقه مندی به ان، کمک میکند تا شما در مسیر هدف با اراده و پر تلاش باشید.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.