ناشناس

مادر خواستگارم شیزوفرنیه" آیا این بیماری ژنتیکیه؟

سلام خسته نباشید. من با یکی از همکاران آشنا شدم که بهم ابراز علاقه کرده و تمام ملاک های من رو داره. خیلی دوستم داره عاشقمه همه چی تمومه. فقط اینکه مادر و برادرش بیماری شیزوفرنی دارن. و خودش از دو سالگی پیش مادر بزرگش بزرگ شده. و اینو بگم که اگه بهم نمیگفت من اصلا متوجه نمی‌شدم همچین مسئله ای در خانواده دارن و چیزی که خودش میگه از عیبهایی که داره اینکه خجالتی هستش. آیا ممکن برای ازدواج ما مشکلی پیش بیاد؟ ممکنه برای خواستگارم این بیماری ایجاد شه؟ برای بچه دار شدن مشکلی هستش؟ برای بچمون امکان این بیماری هست؟ ممنون از پیگیریتون🙏🙏
شنبه، 10 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مادر خواستگارم شیزوفرنیه" آیا این بیماری ژنتیکیه؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 27 ساله )

سلام خسته نباشید. من با یکی از همکاران آشنا شدم که بهم ابراز علاقه کرده و تمام ملاک های من رو داره. خیلی دوستم داره عاشقمه همه چی تمومه. فقط اینکه مادر و برادرش بیماری شیزوفرنی دارن. و خودش از دو سالگی پیش مادر بزرگش بزرگ شده. و اینو بگم که اگه بهم نمیگفت من اصلا متوجه نمی‌شدم همچین مسئله ای در خانواده دارن و چیزی که خودش میگه از عیبهایی که داره اینکه خجالتی هستش. آیا ممکن برای ازدواج ما مشکلی پیش بیاد؟ ممکنه برای خواستگارم این بیماری ایجاد شه؟ برای بچه دار شدن مشکلی هستش؟ برای بچمون امکان این بیماری هست؟
ممنون از پیگیریتون🙏🙏


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت عرض میکنم خدمت میکنم
تصمیم به ازدواج دارید ولی به دلیل مطلع شدن از سابقه بیماری خانواده خواستگارتان، نگران این هستید که مبادا، او نیز دچار این مشکل باشد و آینده شما با این ازدواج به خطر بیفتد.
اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی، یک اختلال روانی حاد و مزمن است که با ناهنجاری‌های ساختار و عملکرد مغز، اختلال در گفتار و رفتار، هذیان و توهم در ارتباط است. علل ابتلا را عوامل ارثی و محیطی ذکر کرده اند، اما این به تنهایی دلیل نمی شود که شما به خواستگارتان مشکوک شوید. توصیه بنده به شما این است که به همراهی آقا به مشاور خانواده و ازدواج مراجعه کرده و برای بررسی تناسبات ازوداج این مسئله را بررسی کنید. روانشناس برای بررسی سلامت شخصیت، طی مصاحبه و یا انجام تست، در صورت وجود اختلال به ان پی خواهد برد و در صورت حاد بودن پیش آگهی مثبت یا منفی این ازدواج را گوشزد خواهد کرد. البته شما میتوانید از خود این آقا هم درخواست کنید که به تنهایی برای بررسی سلامت روانش مراجعه کرده و به شما اطلاع دهد اما در هر حال و حتی در صورت سلامت طرفین، بهترین اقدام قبل از هر ازدواجی مراجعه به مشاور خانواده برای بررسی تناسب شخصیتی است تا با چشمان باز به سمت مهمترین انتخاب زندگی تان قدم بردارید. اما در مورد موفقیت در ازدواج با افراد اسکیزوفرنی، باید عنوان کرد این نتیجه به عملکرد همسر این فرد بستگی دارد. اینکه حتما با بیمار و شرایط بیماری آشنا بوده و توان حمایت از وی را داشته باشد. تحقیقات نشان داده، ازدواج صحیح و مناسب می تواند در بهبود علائم این بیماری نقش عمده‌ای داشته باشد. اگر بیمار تحت درمان کامل قرار گیرد و همسر او نیز به تمام نکات مراقبتی واقف باشد، تحت نظر یک پزشک ماهر می توان یک ازدواج موفق برای این بیماران انتظار داشت.
توصیه میکنم تا زمان مشخص نشدن بیماری این آقا، از پیش داوری پرهیز نموده و از طرفی هم از ایجاد دلبستگی ممانعت نمایید و تصمیم خود را برای اینده به بعد از بررسی بالینی موکول کنید.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.