ناشناس

نگران اینم که خواستگار ندارم" چیکار کنم؟

سلام. من ۳۳ سالمه و خیلی نگرانم و همش استرس افزایش سنم رو دارم. از نظر تحصیلات و قیافه هم خوبم مشکلی ندارم ولی خواستگاری ندارم.
سه‌شنبه، 13 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نگران اینم که خواستگار ندارم" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دکترا ، 33 ساله )

سلام. من ۳۳ سالمه و خیلی نگرانم و همش استرس افزایش سنم رو دارم. از نظر تحصیلات و قیافه هم خوبم مشکلی ندارم ولی خواستگاری ندارم.


مشاور: خانم قربانی

سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون
به نظر میرسد که نگرانی اصلی تان تاخیر در امر ازدواج است. فکر میکنید با افزایش سن موقعیت ازدواج کاهش می یابد برای همین در سالروز تولدتان بیشتر از اینکه شاد باشید، ناراحت میشوید.
دوست عزیز، خوشحالم که می بینم به داشته ها و ویژگی های مثبت خود معترفید، همین اقرار کافی ست برای ایجاد نشاط. درست است که علیرغم این برتری ها، امکان ازدواج برای تان فراهم نشده اما این دلیل نمیشود که خود را ببازید و شکست خورده ببنید. برخلاف نگاه والدین که ازدواج فرزندان را منتهای آمال خود میبینند، ازدواج "یکی" از مراحل زندگی هر فردی است و خوشبختی فقط در گرو ازدواج نیست. هر فردی، در هر جایگاهی، و در هر شرایطی میتواند خوشبختی را لمس کند به شرطی که داشته های خود را ببیند و در نداشته هایش تمرکز نکند. برای انها تلاش کند اما زندگی را به انها گره نزند. گره زدن خوشبختی به ازدواج، فرد را به یک دخترِ منظرِ کنارِ پنجره نشسته میسازد، دختری که در پی هر زنگ در یا تلفن و یا هر گفتگویی، میخواهد بشنود که مردی سوار بر اسب سفید از او خواستگاری میکند. این تفکر سبب میشود که فرد ناکامی های بسیاری را تجربه کند و خود بخود افسرده شود. فرد افسرده هم به درد هیچ مرد نمیخورد. مردها به دنبال کسی هستند که با او خستگی های روزمره را فراموش کنند و در کنارش از ته دل بخندند. توصیه میکنم ارزشمندی خود را به ازدواج گره نزده و در هر حالت خود را توانمند و باارزش بدانید. حتی اگر میتوانید، لحظه ای تصور کنید که اگر قرار باشد تا پایان عمر مجرد بمانید لازم است چه کارهایی انجام دهید؟ و سپس بر اساس ان برنامه ریزی نموده و عمل کنید. برای شاداب نگه داشتن خود بدون اتکا به هر فردی تلاش کنید و سعی کنید شادی های خود را از دیگران طلب نکنید. در فعالیت های اجتماعی حضور پررنگ داشته باشید و سعی کنید که موفق دیده شوید. به زودی خواهید دید هیچ ردی از این نگرانی ها نیست و بعید نیست که نشاط و قدرت روحی تان سبب جذب دیگران به سوی شما برای ازدواج باشد. پس با امید به اینده ، تلاش هدفمندانه را شروع کرده و شرایط فعلی را امتحانی از سوی خداوند و بستری برای اعتلای روحی خود ببینید.
دعاگوی تان هستم و ارزو میکنم خوشبخت و خوش عاقبت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.