ناشناس

به شدت از طرف همسرم کمبود محبت دارم؛ دارم افسرده می شم" چیکار کنم؟

سلام. من از وقتی پسرم به دنیا امده به شدت از طرف همسرم کمبود محبت دارم در صورتی که من خودم ادم شوخ و احساساتی هستم همسرم اصلا توجهی به من ندارن و به جز حرف های معمولی و واجب دیگه هیچ حرف نمیزن و تمام وقتشون رو صرف پسرم و خانواده شون میکنن و من اجازه بیرون رفتن رو ندارم. الان فکر کنم افسرده شدم چون همش فکر میکنم اگه از همسرم طلاق بگیرم دیگه ازاد میشم همش به مرگ خودم یا همسرم یا پسرم فکر میکنم. در ضمن خونه ما داخل حیات پدر شوهرم هست و همسرم وقت های بیکاری همش پیش اونهاست.
دوشنبه، 26 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

به شدت از طرف همسرم کمبود محبت دارم؛ دارم افسرده می شم" چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 25 ساله )

سلام. من از وقتی پسرم به دنیا امده به شدت از طرف همسرم کمبود محبت دارم در صورتی که من خودم ادم شوخ و احساساتی هستم همسرم اصلا توجهی به من ندارن و به جز حرف های معمولی و واجب دیگه هیچ حرف نمیزن و تمام وقتشون رو صرف پسرم و خانواده شون میکنن و من اجازه بیرون رفتن رو ندارم. الان فکر کنم افسرده شدم چون همش فکر میکنم اگه از همسرم طلاق بگیرم دیگه ازاد میشم همش به مرگ خودم یا همسرم یا پسرم فکر میکنم. در ضمن خونه ما داخل حیات پدر شوهرم هست و همسرم وقت های بیکاری همش پیش اونهاست.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

خواهر گرامی! مشکل شما و همسرتان این است که او را خوب نشناخته اید و مخصوصاً ایشان شما را به خوبی نشناخته و روحیات شما را درک نمی کند. برای همین است که در چنین مسائلی با مشکلاتی روبرو می شوید و حرف همدیگر را به خوبی درک نمی کنید. متأسفانه برخی از همسران وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوند که با بسیاری از مهارت‌‌های زندگی، مهارت‌‌های همسرداری، شیوه ارضای مطلوب نیازهای خود همسران، شیوه ارتباط مؤثر با همسرشان و همچنین شیوه حل اختلافات و تعارض آشنا نیستند و اطلاعات چندانی و شناخت درستی در این زمینه ندارند؛ از این روی از همین ناحیه دچار مشکل می‌شوند و سبب بروز ناملایماتی در زندگی و احساسات ناخوشایند دیگر در خود و شریک زندگی‌شان می‌شوند. البته همان طور که می‌گویند: «جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است» بعد از شروع زندگی مشترک هم خیلی دیر نیست، خوشبختانه این گونه مسائل با مهارت‌افزایی و شرکت در جلسات مشاوره‌ای تا حدود زیادی قابل رفع است مشروط به این که همسران حاضر به همکاری گردند و با شرکت در جلسات مشاوره‌ای و به کار بردن راهکارها و توصیه‌های کارشناسان، مشاوران و دیگر متخصصین مربوطه زمینه را برای اصلاح خویش فراهم آورند. به هر حال، اگر در زندگی مشترک با همسرتان دچار مشکل گردیده‌اید و احساسات ناخوشایندی پیدا کرده اید یا او را فردی بی توجه می دانید، بهترین راه برای حل مشکل، ترتیب جلسات گفتگو در یک محیط آرام و صمیمانه و بیان احساس است. جلسه بیان ‌احساس بدین صورت است که زن و شوهر در روز مشخص و در یک ساعت مشخص و از قبل تعیین شده، در یک فضای خلوت و آرام با همدیگر در مورد اتفاقات هفته گذشته تا آن روز صحبت می‌کنند. در این جلسه فقط احساس خود را در مورد اتفاقات، برخوردها، حرف‌ها و رفتارهای همدیگر بیان می‌کنند، هیچ نوع قضاوت و محاکمه و توجیه و ... در این جلسه نباید اتفاق بیفتد. فقط هر کدام از زوجین می‌گویند که از فلان اتفاق، فلان کار یا فلان برخورد شما احساس خوب یا احساس بدی داشتم. این جلسه با گذشت زمان موجب می‌شود تا زوجین از سلایق و علاقه‌ها و احساسات همدیگر آشنا شوند و طبیعتاً کارهایی که موجب ناراحتی همسرشان می‌شود پرهیز و کارهایی که موجب خوشحالی همسرشان می‌شود را بیشتر انجام بدهند؛ بنابراین هیچ گونه انتقاد، سرزنش، ناراحتی، دعوا و پرخاشگری در این جلسه ممنوع است و اگر به هر دلیلی در آن موعد مشخص نتوانستید جلسه را برگزار کنید با توافق همدیگر وقت دیگری را برای آن مشخص نمایید.

در مورد زندگی در منزل پدر همسرتان نیز سعی کنید مرز مشخصی برای آن تعیین نمایید و با همسرتان نیز در این رابطه گفتگو کنید که یا منزل مستقلی تهیه شود و شما در آنجا مستقل شوید و یا اینکه اگر قرار است همین جا بمانید قواعد رفت و آمدهای توافقی شما و همسرتان رعایت شود. علاوه بر ترتیب جلسات گفتگو توصیه می کنیم به راهکارهای ذیل نیز در جهت جذب همسرتان اقدام نمایید: برای این کار:

1. غم و نگرانی را از چهرة خود بزدایید و با رویی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شوید. هنگام ورود شوهرتان به استقبال او بروید، به او سلام و خسته نباشید بگویید، از حالش جویا شوید، به او بگویید که از آمدن او خوشحالید و دلتان برای او تنگ شده بود.

2. شما سر صحبت را باز کنید، و با او حرف بزنید؛ با شوهرتان شوخی کنید و او را بخندانید؛ کنارش بنشینید و با او درد دل کنید؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسید، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهید؛ کنار شوهرتان بنشینید و با هم فیلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید.

3. به شوهرتان توجه کنید؛ به هر چیزی که از او یک مرد می‌سازد توجه کنید. به شوهرتان بگویید که چه مرد پر شور و حرارتی است و شما از این که همسر او هستید خیلی احساس رضایت می‌کنید. به وی اظهار دارید که چقدر با احساس است و شما از این که با مردی مثل او پیوند زناشویی بسته‌اید بی‌اندازه احساس خوشبختی می‌کنید.

4. پیش از ورود شوهر، خود را بیارایید، لباس‌های زیبا و اغوا کننده بپوشید، عطر یا ادکلن خوش بو استعمال کنید، و به او نشان دهید که همة این کارها را برای او انجام داده‌اید.

5. انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان باخبر باشد؛ این موجب اعتماد او به شما افزایش علاقه بین شما می شود.

6. در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.

7. در مقابل دیگران با او مخالفت نکنید. این کار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود.

8. برای او در مناسبت های مقتضی هدیه ای تهیه کنید.

9. در برابر دیگران به او افتخار کنید. مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود حساب می کنند. گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او بگذارید تعریف های شما را در مورد رفتارها و کردارهای خوبش بشنود.

10. درباره آینده گفت وگو کنید. آینده خیلی هم از آنچه که به نظر می رسد دور نیست. درباره جاهایی که دوست دارید وقتی چند سال از ازدواجتان گذشت بروید، با هم حرف بزنید و سعی کنید تا آن رویاها به واقعیت تبدیل شوند.

11. خوراکی های مورد علاقه او را تهیه کنید. شکلات یا هر خوراکی دیگری که او دوست دارد را بخرید و در کنار ظرف غذای او با یک جمله زیبا بسته بندی کنید.

12.  برای همسرتان کتاب های مختلف با موضوعات همسرداری تهیه و به او هدیه دهید تا آنها را مطالعه نماید و یا از سی دی های آموزشی معتبر در این زمینه استفاده کنید. همچنین مراجعه به مشاور و یا شرکت در کارگاه های روانشناختی نیز مورد توصیه است.

13. با هم بخندید. دوران بزرگسالی خود را برای لحظاتی فراموش کنید و با هم کارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید. همچنین، اگر کار اشتباهی انجام شد، سعی کنید با شوخی و خنده از آن بگذرید. این کار سبب کاهش استرس در آن شرایط خواهد شد.

14. به این نکتة مهم توجه داشته باشید که، برای مردان نشان دادن عشق خود از طریق معاشقه و آمیزش بسیار راحت‌تر از بیان لفظی آن است. بنابراین، تمایل شوهرتان را به معاشقه و آمیزش، نوعی ابراز عشق و علاقه به حساب آورید. البته، مرد نیاز دارد احساس کند دوستش دارند نه آن‌ که تحملش می‌کنند؛ و این زمانی حاصل می‌شود که زن با رغبت به این خواستة شوهرش پاسخ دهد.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.