ناشناس

شوهرم دست بزن داره" من چیکار کنم؟

شوهرم دست بزن داره و یازده ساله که ازدواج کردیم فقط گریه میکردم و غصه میخوردم و چون مشکل بچه دار شدن داشتیم فکر میکردم اگه بچه دار بشیم بهتر میشه تا چند شب پیش که دعوامون شد داشتم به دختر یک ساله ام شیر میدادم که بهم حمله کرد و الان دیگه به خودم فکر نمیکنم همه ش توی فکر دخترم هستم که بعدا با این رفتارهای ما چه طوری بار بیاد" لطفا کمکم کنید چکار کنم؟
دوشنبه، 2 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

شوهرم دست بزن داره" من چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 34 ساله )

شوهرم دست بزن داره و یازده ساله که ازدواج کردیم فقط گریه میکردم و غصه میخوردم و چون مشکل بچه دار شدن داشتیم فکر میکردم اگه بچه دار بشیم بهتر میشه تا چند شب پیش که دعوامون شد داشتم به دختر یک ساله ام شیر میدادم که بهم حمله کرد و الان دیگه به خودم فکر نمیکنم همه ش توی فکر دخترم هستم که بعدا با این رفتارهای ما چه طوری بار بیاد" لطفا کمکم کنید چکار کنم؟


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

خوشحالیم که در خدمت شما هستیم. ای کاش از ابتدا و قبل از اینکه کار به اینجا برسد برای مشاوره اقدام می کردید. متاسفانه تعارضات زیادی را در رابطه با همسرتان تحمل نموده اید که شاید اگر زودتر از این با ما یا با هر مشاوری مرتبط می شدید نیازی به تحمل اختلافات نبود.

خواهر محترم! همانطور که می دانید برای رسیدن به یک نقطه صحیح در تصمیم گیری مخصوصا در مورد اختلافات خانوادگی نیاز است تا جزییات و علل و رفتارها و واکنش ها و برخورد اطرافیان و... دانسته شود. وضعیت خانواده شما واقعیت تلخى است که درمان آن دشوار نیست و رسیدن به هدف مطلوب حاصل شدنى است. بنابراین نباید ناامید بود و از هر تلاشى در این زمینه دریغ کرد. لطفاً به این نکته اساسی توجّه نمایید که شاید پس از مطالعه پاسخ ما چنین احساس نمایید که اندکی نوک پیکان به سمت شما نشانه رفته و چنین گمان کنید که ما نیز شما و شرایطتان را درک نکرده ایم؛ در حالیکه واقعیّت این است که وقتی رابطه ای آسیب میبیند، گرچه ممکن است افرادی مثل شما« آدم بدِ داستان نباشند»، اما انتظار می رود که با احساس مسئولیّت بیشتری با ماجرا برخورد کنید؛ زیرا این شما هستید که با درک موضوع و اقدام به مشاوره اوّلین گام را در جهت بهبود شرایط برداشته اید.

خواهر گرامی! مقصودمان از تقصیر کوتاهی شما در شناخت این فرد پیش از ازدواج است. همسر شما قوه کنترل خود را ندارد و نمی تواند موقع عصبانیت خودش را کنترل کند. از طرفی شما نیز در مقابل او ایستادگی نکرده و از خود ترس نشان داده اید او نیز یاد گرفته است که از این طریق می تواند به اهداف خود برسد که البته توصیه می کنیم از این به بعد گرچه سخت است ولی اصلا اجازه ندهید او شما را کتک بزند، بلکه حتی او را تهدید به شکایت کنید. جدایی شما از این فرد در حال حاضر برای خودتان بسیار خسارت بار است. مطمئنا شما نیز بارها این جمله را از زبان اشخاص مختلف شنیده اید که همسر انسان کیف و کفش و لباس نیست که اگر امروز آن را خرید و فردا پشیمان شد یا از آن خوشش نیامد عوض کند یا دوباره بخرد. بنابراین سعی کنید دیدتان را نسبت به زندگی مشترک تغییر دهید و با تکرار و تلقین اینکه از ازدواج پشیمانید زندگی را هر روز به کام خود تلخ تر نکنید. تغییر این شرایط فقط به اراده و خواست شما بستگی دارد و تا خودتان نخواهید هیچ چیز عوض نخواهد شد. در ادامه چند راهکار در برخورد با او در ادامة زندگی تقدیم می نماییم:

 1- هنگام عصبانیت ایشان کاملا آرام برخورد نمایید (اگر چه ممکن است سخت باشد ولی ارزش امتحان کردن را دارد).یادتان باشد که انسانها بنده محبت هستند، سخترین انسانها در مقابل محبت رام می شوند!

 2- هفته ای 2 ساعت (مثلا شبهای شنبه) را برای مسائل زناشویی خود اختصاص دهید(جلسه ای ترتیب دهید و در مورد مسائل خود با هم گفتگو کنید. زمان و مکان مناسبی را برای این گفتگو در نظر بگیرید. صورتجلسه را یادداشت نمایید. نباید همیشه انتظار داشت که در یک جلسه به نقطه مشترکی رسید. اینجا فقط هدف گفتگوی آرام است).

 3- چنانچه مسئله مورد بحث منجر به مشاجره شد، ختم جلسه را اعلام و موقعیت را ترک کنید.

 4- روابط جنسی برای مرد عامل بیدار شدن عشق و شکوفایی آن است. مردان در روابط جنسی با همسرشان عشق خود را زنده می نمایند.

5- در کنار موارد بالا دقت داشته باشید که خیلی هم او را «نازک‌نارنجی» و «لوس» بار نیاورید. چون گاهی اوقات ما با نازکشیدن‌های بی‌موقع، طرف مقابل را لوس می‌کنیم و توقعات او را بالامی‌بریم و باعث می‌شویم با کوچکترین مشکلی قهر کند و ناراحت شود. یعنی در واقع نقطعه ضعف دست او می‌دهیم. به ناراحتی‌ها و دغدغه‌های او توجه بکنید؛ اما اینگونه نباشید که تا او قهر کرد و عصبانی شد، شما شروع کنید به التماس‌کردن که چه اتفاقی افتاده و چه شده و ... . از او دلجویی بکنید؛ اما اجازه دهید تا خود او نیز کمی تنها باشد و فکر کند و بفهمد همیشه قرار نیست شما ناز او را بکشید و شما به سمت او بروید.

6- فکر کنید، ببینید شوهرتان روی چه مواردی حساس است. آنها را در نظر بگیرید و خطوط قرمز او بدانید و هرگز پای روی خطوط قرمز او نگذارید.

7- بی‌تردید هر شخصى از نقطه پذیرشی که در عرف مردم به آن رگ خواب مى‏گویند، برخوردار است. شوهر شما نیز از این قانون مستثنى نیست. شما براى وارد شدن به فضاى ذهن او و تأثیرگذاردن بر روى رفتارش باید از این نقطه پذیرش وارد شوید و نقطه ضعف او را پیدا کنید.

خواهر محترم! چنانچه مسایل بالا در تغییر رفتاری ایشان موثر نبود، ضرورت مراجعه به یک مشاور برای ایشان ضروری است. امیدوارم با توجه به موارد بالا، بتوانید زندگیتان را تغییر دهید. البته برای این کار عجله نکنید و انتظار نداشته باشید بتوانید در زمان کوتاهی زندگی خود را متحول کنید.اگر کتک زدن همسرتان تکرار شد حتما او را تهدید به مراجعه به مراجع قضایی کنید.

 ما هم دعا می‌کنیم در این راه موفق باشید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.