ناشناس

نمی دونم چطور عادت نیمه شب بیدار شدن کورکم رو ترک بدم؟

با سلام و خسته نباشید. دخترم ۲۳ ماهشه و الان یک ماهی میشه که روند از شیر گرفتنش رو شروع کردم و یک هفته ست که کاملا از شیر گرفتمش. اوایل دخترم رفلاکس شدید داشت و کلا خیلی بی قرار بود و توی خوابیدن مشکل داشت. تنها راهی که تونستم خوابش رو تا حدی منظم کنم این بود که تو بغلم شیر بخوره و بخوابه. این مدت شیر رو به تدریج کم کردم و سعی کردم با قصه و نوازش بخوابونمش که تقریبا یک ساعتی طول می کشه بخوابه اما مشکل اصلی بیدار شدن های نیمه شبه که به شدت بی قراری می کنه انقدر که شاید دو سه ساعت بیدار بمونه نمی دونم چطور این عادت نیمه شب بیدار شدنش رو ترک بدم؟ شب قبل خواب سعی می کنم کاملا سیر باشه حتی در طول روز خیلی بازی می کنیم که خسته باشه اما از هر راهی میرم بازم بیدار میشه. من می خوام دوباره به کارم که این مدت رهاش کرده بودم برگردم اما با این وضعیت بی خوابی شبونه نمی دونم چی کار کنم؟ لطفا راهنماییم کنین.
دوشنبه، 2 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نمی دونم چطور عادت نیمه شب بیدار شدن کورکم رو ترک بدم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 32 ساله )

با سلام و خسته نباشید. دخترم ۲۳ ماهشه و الان یک ماهی میشه که روند از شیر گرفتنش رو شروع کردم و یک هفته ست که کاملا از شیر گرفتمش. اوایل دخترم رفلاکس شدید داشت و کلا خیلی بی قرار بود و توی خوابیدن مشکل داشت. تنها راهی که تونستم خوابش رو تا حدی منظم کنم این بود که تو بغلم شیر بخوره و بخوابه.
این مدت شیر رو به تدریج کم کردم و سعی کردم با قصه و نوازش بخوابونمش که تقریبا یک ساعتی طول می کشه بخوابه اما مشکل اصلی بیدار شدن های نیمه شبه که به شدت بی قراری می کنه انقدر که شاید دو سه ساعت بیدار بمونه نمی دونم چطور این عادت نیمه شب بیدار شدنش رو ترک بدم؟ شب قبل خواب سعی می کنم کاملا سیر باشه حتی در طول روز خیلی بازی می کنیم که خسته باشه اما از هر راهی میرم بازم بیدار میشه. من می خوام دوباره به کارم که این مدت رهاش کرده بودم برگردم اما با این وضعیت بی خوابی شبونه نمی دونم چی کار کنم؟ لطفا راهنماییم کنین.


مشاور: خانم ضیایی

سلام و عرض ادب خدمت شما مادر گرامی. بیان کردین "دختر 23 ماهه ای دارید که یک هفته ای هست از شیر گرفتید. نیمه شب ها بیدار میشود و بسیار بی قراری می کند": با توجه به اینکه شما دوست عزیز، یک هفته هست کودک را از شیر گرفته اید، انتظار نداشته باشید در طی چند روز، به راحتی کودک بتواند خودش را با این شرایط وفق دهد. بیشتر کودکان نوپا به این تغییر بزرگ زندگی شان واکنشی جدی نشان می دهند. در این دوران، معمولا پرخاشگر و بهانه گیر میشوند و شب ها بی تابی می کنند و نیازمند صبر و حوصله بیشتری از سوی والدین هستند تا این مرحله را به درستی و با آرامش بگذرانند. از شیر گرفتن، یکی از رویدادهای مهم زندگی کودک هست و سینه ی مادر، برای او تنها یک وسیله ی تغذیه نیست بلکه در نظر او منبع امنیت و آرامش و لذت است. حالا که کودک را از این ابزار باارزش و دوست داشتنی اش جداکردید، طبیعی هست که برای مدتی آشفته و بدقلق شود. شما مادر گرامی، باید شرایط و موقعیت هایی را برای کودک خود ایجاد کنید که جای آن حس های خوب را برایش بگیرد. بهترین چیزی که می تواند به او حس امنیت دهد، تعاملات مثبت شما با کودک هست. برای اینکه پذیرش این شرایط برای او آسان تر باشد لازم هست شما بزرگوار، وقت با کیفیت بیشتری را با او سپری کنید. و محبت خود را به صورت کلامی و فیزیکی به او ابراز کنید. لازم هست قبل از خواب کارهایی مانند حمام کردن، قصه خواندن و تکنیک‌ های آرامبخشی انجام دهید و یا بدن کودک را ماساژ دهید و او را برای خوابی آرام آماده کنید. باید به فضای اتاق خواب دقت شود؛ دمای مناسب، نور کم، دسترسی به والدین، راحتی تخت خواب و ... اهمیت دارند. تا حد ممکن صداها را در زمان خواب کودک کاهش دهید، قبل از ساعت خواب تمام لوازم الکترونیکی و صوتی و تصویری را خاموش کنید. اگر شب‌ها شما از کودک مراقبت می‌کنید، احتمال دارد که بوی شما یا بوی شیرتان باعث شود که او باز هم شیر بخواهد. در این زمینه بهتر است از همسرتان بخواهید که در آرام کردن کودک کمکتان کند. شاید وقتی به آغوش پدر برود کمتر بی تابی کند و بتواند خودش را زودتر با این شرایط سازگار کند. و در نهایت، با توجه به تفاوت های فردی که بین کودکان هست راهکار خاصی برای تمام کودکان صدق نمی کند، بلکه شما باید کودک خود را بشناسید و آنچه او را آرام می کند کشف کنید تا بتوانید این مرحله ی رشدی از کودک را با موفقیت و کمترین تنشی سپری کنید.
موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.