ناشناس

چطور مهریه م رو به اجرا بزارم؟

سلام میخوام مهریه مو بزارم اجرا که طرفم مجبور به طلاق بشه. میگه بزار ولی هیچی دستت رو نمیگیره. ایا از سهم الارثش میتونم مهرم رو مطالبه کنم؟ مراحلش چه جوریه؟
دوشنبه، 16 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور مهریه م رو به اجرا بزارم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 27 ساله )

سلام میخوام مهریه مو بزارم اجرا که طرفم مجبور به طلاق بشه. میگه بزار ولی هیچی دستت رو نمیگیره. ایا از سهم الارثش میتونم مهرم رو مطالبه کنم؟ مراحلش چه جوریه؟


مشاور: امیرحسین مرادی

سلام علیکم" با ارزوی قبولی طاعات و عبادات شما هموطنان درماه مبارک رمضان ماه برکت
ببینید مطالبه مهریه حق طبیعی و مکتسب زوجه میباشد. در اینجا شما باید ببینید که ایا همسرتان با تحت فشار قرار گرفتن توسط شما راضی به طلاق توافقی میشود ! اگر بر این موضوع باور دارید که ۲ فرض پیش می اید:
۱.مهریه تان را در دادگاه مطالبه کنید و مال همسرتان اعم از منقول و غیر منقول را به دادگاه معرفی کرده و مراجع صالح پس از بررسی قرار توقیف اموال شوهرتان را صادر میکند پس از این اتفاق با همسر خود صحبت کنید و با توافق سرمهریه تان طلاق توافقی را از شوهر خود درخواست کنید . حتی اگر همسر شما هیچ مال منقول و غیر منقولی هم در اختیار و به نام نداشته باشد در نهایت همسر شما تقاضای اعسار به دادگاه میزند و بیان میکند که توانایی مالی ندارد. در این صورت از پرداخت مهریه شما نمیتواند سر باز زند بلکه دادگاه با توجه به درامد همسرتان مهریه تان را قسط بندی میکند و همسرتان مکلف به پرداخت است .
۲.اگر همسرتان مالی در اختیار ندارد اما همان طور که گفتید پدرشان فوت شده و مالی به ارث برای همسرتان گذاشته شما باید فورا دادخواست تامین خواسته بدهید تا دادگاه در صورت لزوم چه قبل از انحصار ورثه چه بعد از ان قرار توقیف مال به ارث رسیده را بدهد. توجه داشته باشید که اگر دیر اقدام کنید امکان دارد همسرتان با یک مبایعه نامه غیر رسمی اموال پدر را به نام فرد دیگری بزند و به نام خودش نکند شما باید قبل از انجام چنین حرکتی از سمت همسرتان دادخواست تامین خواسته به دادگاه صالح بدهید . در نهایت یا با توافق با همسرتان و برای مثال همسرشما میگوید با حلال کردن کل مهریه تان طلاق توافقی را میپذیرد که شما به هدف خود رسیده اید یا همسرتان مهریه را پرداخت نمیکند که با شکایت مجدد در دادگاه و صدور حکم جلب وی ایشان تحت فشار قرار میگیرد و راحت تر میتوانید طلاق خود را از همسرتان درخواست کنید.
باشد که مشاوره بنده باعث روشنایی مسیر شما شده باشد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما