ناشناس

آیا با درد معده روزه داری ممکن است؟

سلام. 3روزه روزه میگیرم،موقع روزه گرفتن از ظهر به بعد که میشه احساس درد تیز و زخم در معده و روده هام و حتی درد در قفسه سینه تا زیر ناف دارم و بعد از افطار همچنان این درد و حس زخم بودن تا چند ساعت ادامه داره تا بهتر بشه، البته چند سالیه با استرس یا خوردن بعضی مواد غذایی و نوشیدنیها و گرسنگی و تشنگی و یبوست و...دچار ضعف،درد و سوزش شدید معده میشم طوری که گاهی اوقات تجربه ی دردهای وحشتناک هم داشته ام،البته یبوست و کولیت روده هم دارم.طبعم هم به شدت سوداست.دکتر هم زیاد رفته ام،اما تشخیص دقیقی ندادند و گفتند رفلاکس داری و برام اندوسکوپی و دارو تجویز کردند که هیچکدام را تاحالا عمل نکردم و زیر بار اینجور چیزها نمیرم،حالا به نظر شما روزه برام جایزه؟و اینکه نمیدونم این درد و سوزشها کاذبند یا واقعی،منظورم اینه که نمیدونم از تشنگی و گرسنگی و استرسند یا واقعا زخم معده هم دارم...حالا تکلیف من چیه،به روزه داریم ادامه بدم؟
چهارشنبه، 25 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

آیا با درد معده روزه داری ممکن است؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

سلام.
3روزه روزه میگیرم،موقع روزه گرفتن از ظهر به بعد که میشه احساس درد تیز و زخم در معده و روده هام و حتی درد در قفسه سینه تا زیر ناف دارم و بعد از افطار همچنان این درد و حس زخم بودن تا چند ساعت ادامه داره تا بهتر بشه، البته چند سالیه با استرس یا خوردن بعضی مواد غذایی و نوشیدنیها و گرسنگی و تشنگی و یبوست و...دچار ضعف،درد و سوزش شدید معده میشم طوری که گاهی اوقات تجربه ی دردهای وحشتناک هم داشته ام،البته یبوست و کولیت روده هم دارم.طبعم هم به شدت سوداست.دکتر هم زیاد رفته ام،اما تشخیص دقیقی ندادند و گفتند رفلاکس داری و برام اندوسکوپی و دارو تجویز کردند که هیچکدام را تاحالا عمل نکردم و زیر بار اینجور چیزها نمیرم،حالا به نظر شما روزه برام جایزه؟و اینکه نمیدونم این درد و سوزشها کاذبند یا واقعی،منظورم اینه که نمیدونم از تشنگی و گرسنگی و استرسند یا واقعا زخم معده هم دارم...حالا تکلیف من چیه،به روزه داریم ادامه بدم؟


مشاور: خانم کیخا

با سلام خدمت شما ، از حسن انتخابتان سپاسگزارم .
مواردی که اشاره داشتید بر اثر غلبه خشکی میباشد و باید نکاتی را رعایت کنید. اما در مورد روزه گرفتن باید شرایط خود را از طریق مرجع تقلید جویا شوید . اما از نظر پزشکی اگر مشکل شما بر اثر روزه تشدید میشود بهتر است اول درمان کنید و بعد از بهبودی ، روزه های قضا را بگیرید اما کاملا باید مطمئن باشید که روزه موجب تشدید شده است یا نه....
مواردی که باید رعایت شود. از مصرف غذاهای طبع گرم وخشک و سرد وخشک پرهیزکنید.
• یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین همراه با هر وعده غذایی به مدت چهل روز مصرف کنید.
• به مدت دو روز به جای ناهار صد گرم راسته گوسفند یا شتر را کباب کرده و میل نماید.
• یک قاشق غذاخوری بارهنگ در یک لیوان آب پنج دقیقه جوشانده و هر شش ساعت یک استکان از مصرف کنید.
• مقداری تره را آب پز کرده و با ماست محلی کم چرب شیرین و مقداری عسل مخلوط کرده و روزی یکبار میل کنید.
• به جای چای روزی دو استکان از دم کرده بابونه استفاده کنید. و اگر به همراه سوزش و درد حرارت شکم هم دارید از شربت اسفرزه استفاده کنید.
 سعی کنید بر عصبانیت خود مسلط باشید . غدا را کامل جویده تا هضم شود. تنفس عمیق باعث میشود اعصاب قوی داشته باشید و در بهبود مشکل شما کمک میکند.
التماس دعا



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.