ناشناس

علت بی علاقگی فرزندم به تحصیل چیه؟

پسرم که 15 سال دارد به شدت از تحصیل متنفر است. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون
يکشنبه، 5 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

علت بی علاقگی فرزندم به تحصیل چیه؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 41 ساله )

پسرم که 15 سال دارد به شدت از تحصیل متنفر است. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر و قدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

در ادامه گفتنی است انگیزه و موفقیت در هر موضوعی دارای عوامل چندى به شرح زیر است:

1. یکی از عوامل مهم در داشتن انگیزه و رسیدن به موفقیت میزان تلاش و کوششی است که صورت می گیرد،اگر این تلاش و کوشش به گونه‏اى که بر اساس برنامه‏اى منظم صورت گیرد و متناسب با میزان توانایی فرد و صرف وقت باشد به نتیجه خواهد رسید . به طور خلاصه کوشش‏هاى منظم و پیگیری آن نقش مؤثرى ایفا مى‏نماید.لذا فرزندتان باید اهداف را متناسب با توانایی و وقت در دسترس خود انتخاب نمایید.

2. انگیزه و علاقه، که عاملى درونى است و با روشن شدن هدف ، بستگى و ارتباط مستقیم دارد. هرچقدر هدف انتخابی واقعی تر و قابل دسترس باشد و متناسب با نیازهای واقعی انتخاب شده باشد می تواند در ایجاد علاقه و انگیزه تاثیر مهمی داشته باشد.

3. بهره ‏گیرى از تلقین مثبت، چنان‏چه تحت تأثیر افکار منفى قرار می گیرد و در مقطعى از زندگی باور کنید که فردى ناموفق و بیهوده هست، عملاً رفتار و کردار او متأثر از چنین وضعى خواهد شد و نتیجه مطلوبى به بار نخواهد آمد. لیکن با تلقین جنبه‏ هاى مثبت و سازنده به افکار امیدبخش و متعالى دست خواهد یافت و تداوم چنین افکار و حالاتى در نتیجه کارتان چشمگیر خواهد بود. در هر صورت به نظر می رسد ابتدا باید ریشه بی انگیزگی فرزند شما مشخص و سپس بر اساس آن درمان صورت گیرد. این ریشه یابی بر عهده خود شما و مادرش است. پس ابتدا ریشه یابی نمایید و سپس بر اساس آن به مشاور مراجعه نموده و وضعیت او را بررسی نمایید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما