ناشناس

به چه علت الان هیچ پیامبری نیست که ملت رو هدایت کنه؟

سلام. من مدتیه دارم معنی قران رو میخونم. خیلی سوالها برام پیش اومده ولی الان چند تاش رو که توی ذهنمه میپرسم. اول اینکه چرا ما الان پیامبری نداریم!؟ اگر پیامبران برای هدایت بشر اومده بودند، به چه علت الان هیچ پیامبری نیست که ملت رو هدایت کنه؟ دوم اینکه تو قران از معجزات خدا و پیامبرانش یاد شده، چرا الان معجزه ای رخ نمیده؟ یا هست و ما حواسمون نیست؟ سوم اینکه تا به اینجایی که من خوندم از معنی ایات، اسمی از امام ها نیومده توی قران،چرا؟ ممنون میشم جواب بدید.
شنبه، 8 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

به چه علت الان هیچ پیامبری نیست که ملت رو هدایت کنه؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 29 ساله )

سلام. من مدتیه دارم معنی قران رو میخونم. خیلی سوالها برام پیش اومده ولی الان چند تاش رو که توی ذهنمه میپرسم. اول اینکه چرا ما الان پیامبری نداریم!؟ اگر پیامبران برای هدایت بشر اومده بودند، به چه علت الان هیچ پیامبری نیست که ملت رو هدایت کنه؟
دوم اینکه تو قران از معجزات خدا و پیامبرانش یاد شده، چرا الان معجزه ای رخ نمیده؟ یا هست و ما حواسمون نیست؟ سوم اینکه تا به اینجایی که من خوندم از معنی ایات، اسمی از امام ها نیومده توی قران،چرا؟ ممنون میشم جواب بدید.


مشاور: خانم نورالدینی

سلام
جواب سوال اول: پیامبران خدا از ابتدای خلقت انسان ها جهت هدایت آن ها به راه های حقیقی زندگی مبعوث شدند و کتاب هایی را از طرف خداوند برای انسان ها آوردند که مشتمل بر آموزش های خداوند برای انسان ها بود و این سیر تکاملی شریعت ها و آموزش های خداوند به مرحله ای رسید که یکی از پیامبران کامل ترین کتاب آسمانی را برای انسان ها عرضه کرد. این کتاب که قرآن نامیده می شود مشتمل بر همه آموزش ها ی الهی و علوم بی پایانی است. این کتاب دارای الفاظی معیّن و محدود و معانی نامحدود است. در این کتاب یک اسلوب اختصاصی به کار رفته و آن به صورتی تنظیم شده است که مستمراً معانی جدیدی از آن کشف خواهد شد. انسان ها از زمان بعثت آخرین پیامبر به بعد، استعداد دریافت چنین کتاب و فهم و درک معانی آن را خواهند داشت. از جهت دیگر موضوع هدایت که مربوط است به حجت های پروردگار عالم و پیامبران خدا. عرض می کنیم جریان نبوّت با بعثت یکی از پیامبران خدا یعنی حضرت محمد (ص) و ارسال قرآن مجید ختم شده، اما رهبری آسمانی در مورد انسان ها همیشه و به طور مستمر ادامه دارد. الّا این که حجت پروردگار و مربّی و معلم آسمانی انسان ها در زمین، گاهی عنوان «نبی» دارد و گاهی «رسول» و گاهی «امام». و زمین هیچ وقت خالی از حجت پروردگار عالم و نماینده او نخواهد بود، حال این نماینده یا در مقام نبوّت قرار خواهد داشت و یا رسالت و یا امامت! زمین هیچ وقت از امام و حجت خدا خالی نمی شود و الان هم امام دوازدهم علیه السلام برای هدایت مردم حضور دارند.

جواب دوم: "معجزه" کاری غیر طبیعی است که یک پیامبر برای اثبات ادعای خود می کند و به این ترتیب حقانیت دعوت الهی خود را نشان می دهد، یعنی وقتی کسی آمد و ادعای پیامبری کرد مردم باید به شکلی مطمئن شوند که او دروغ نمی گوید و از این رو خداوند کاری غیر معمول را به دست او انجام می دهد تا مردم ادعای پیامبری او را باور کنند. بنابراین چون دیگری پیامبری نخواهد آمد پس آوردن معجزه ی جدید معنایی ندارد. قرآن معجزه ی جاودانه ی خداست که تا همیشه اعجازش پابرجاست.

جواب سوم: اسم امامان علیهم السلام اگرچه به صراحت در قرآن نیامده ولی بسیاری از آیات قرآن در شان ایشان است. امام صادق علیه السلام این سوال شما را اینطور جواب می دهند: وقتی برای پیامبر آیه نماز نازل شد، خدا در آن سه رکعت و چهار رکعت را نام نبرد تا آن که رسول خدا (ص) آن را شرح داد . آیه زکات نازل شد، خدا نام نبرد که باید از چهل درهم یک درهم داد تا رسول خدا (ص) آن را شرح داد و آیه حج نازل شد و نفرمود به مردم که هفت دور طواف کنید تا آن که رسول خدا (ص) آن را برای مردم توضیح داد . «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم » درباره علی و حسن و حسین - علیهم السلام - نازل شد و رسول خدا (ص) درباره علی فرمود: «هر که من مولا و آقای اویم، علی (ع) مولا و آقای او است; و فرمود من به شما وصیت می کنم درباره کتاب خدا و خاندانم; زیرا من از خدای - عزوجل - خواسته ام میانشان جدایی نیفکند تا آن ها را کنار حوض به من رساند . خدا این خواست مرا برآورد . . . .»



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.