ناشناس

چگونه درخواست ازدواج بدم از طریق اینترنت؟

برای درخواست ازدواج از طریق اینترنت راهنمایی فرمائید؟؟؟
چهارشنبه، 26 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه درخواست ازدواج بدم از طریق اینترنت؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 31 ساله )

برای درخواست ازدواج از طریق اینترنت راهنمایی فرمائید؟؟؟


مشاور: مشاور راسخون

سلام همراه گرامی

ازدواج اینترنتی را نه تنها پیشنهاد نمی دهیم بلکه شدیدا نهی می کنیم به این دلایل:

منتقدان ازدواج‌های اینترنتی معتقدند که بی‌اعتمادی یکی از عمده‌ترین آسیب‌هایی است که زندگی زوجینی را که به‌ واسطه آشنایی در فضای مجازی با یکدیگر ازدواج می‌کنند، تهدید می‌کند چرا که همواره این دغدغه با آنهاست که آیا همسرشان با افراد دیگری هم چت می‌کند؟ از طرفی آشنایی در فضای چت‌روم‌ها بعدها در روابط زوج‌ها تأثیرات عمیقی می‌گذارد چراکه آنها در مرحله نخست برای برقراری ارتباط با یکدیگر ناگزیرند در برخی از موارد خود را بسیار ایده‌آل معرفی کنند اما این مساله زمان زیادی طول نمی کشد. روانشناسان معتقدند این نوع ارتباط زمانی می‌تواند به یک آشنایی سالم تبدیل شود که با بلوغ هیجانی هر دو فرد، نظارت موسسات ذی‌صلاح در این امر و مشاوره متخصصان فضای مجازی همراه شود، همچنین حمایت خانواده‌ها از فرزندانشان را، راهکار مناسبی برای کنترل آسیب‌های ناشی از همسریابی اینترنتی می دانند. آمارها حاکی از آن است که بیشتر دختران از شیوه همسریابی اینترنتی برای انتخاب همسر مناسب استفاده می‌کنند و این در حالی‌است که پسران بیشتر با نگرش سرگرمی‌ وارد «چت‌روم» می‌شوند. بیشتر تعاملات جوانان در فضای مجازی انتزاعی و دور از واقعیت است و همین موضوع زمینه‌ای برای افزایش مشکلات و آسیب‌های همسریابی اینترنتی در جامعه ما است.

مشکل دیگر ازدواج اینترنتی این است که پسران در چنین ازدواجی حاضر به قبول مسئولیت نیستند و در نهایت جامعه زنان هستند که از این شیوه ازدواج آسیب می‌بینند. از آنجا که شناخت افراد در فضای مجازی نسبت به یکدیگر چهره به چهره نیست، بسیاری از کاربران درصدد فریب یکدیگر برآمده و به ارایه اطلاعات غیرواقعی می‌پردازند که این روند نه تنها به ازدواج منجر نشده بلکه تبدیل به موضوعی سرگرم‌کننده می‌شود که بی‌توجهی به آن آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد. شناسایی‌هایی که از طریق ارتباط‌های اینترنتی میان افراد صورت می‌گیرد، بیشتر مورد سوء استفاده انسان‌های شیاد است و خانواده‌ها به ویژه جوانان باید به این مسئله بیشتر توجه داشته باشند.

آمارها نشان می‌دهد، بیش از دو سوم پاسخ‌ دهندگان به این سوال که تمایل به چت‌کردن با چه افرادی را دارند، براین باورند که بیشتر دوست دارند با افراد متنوع و ناشناس چت کنند و کمتر از یک سوم تمایل خود را به افراد آشنا بیان کرده‌اند. درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق می‌شود؛ بر اساس تحقیقات متخصصان علوم رفتاری و آسیب‌شناسی اجتماعی، 85 درصد ازدواج‌های خودگزین و اینترنتی در 3 سال نخست زندگی منجر به طلاق می‌شود. ازدواج به عنوان یک امر مقدس و اصلی‌ترین مرحله ورود به زندگی عاطفی با رویکرد پیوند زناشویی از ابتدای تشکیل جامعه بشری، مراحل و شکل‌های مختلفی را گذرانیده تا به شکل امروزی تثبیت شده است، مهمترین اقدام یا فرایند قبل از ازدواج موضوع آشنایی بین زن و مرد است و در شکل این آشنایی پس از ازدواج توصیه‌های والدین و بزرگترها به وجود می‌آمد و 94 درصد از این گونه ازدواج‌ها منجر به یک زندگی پایدار و بادوام می‌شود، زیرا والدین اگرچه بی‌سواد و متعلق به نسل گذشته باشند اما در این مسئله مهم معیارهایی را در نظر می‌گیرند که به ذهن جوانان کمتر خطور می‌کند ولی متاسفانه در عصر کنونی آداب سنتی و اجتماعی جای خود را به آشنایی‌های خیابانی، ارتباطات تلفنی و اینترنتی داده است. در فضای مجازی سایبر یک مرد 50 ساله خود را پسری 20 ساله قلمداد کرده و نام و مکان خود را وارونه عنوان می‌کند و یا دختری خود را پسر معرفی می کند و حوادث بعدی ورود به اتاق گپ یا همان چت‌روم‌های بی‌ در و دروازه و بدون کنترل منجر به جنایاتی می‌شود که پاره‌ای از آنها در صفحات حوادث روزنامه‌ها منتشر شده و می‌شود. بسیاری از نوجوانان و جوانان در همین ارتباطات مجازی دلباخته یکدیگر شده و با هزاران وعده دروغین به محل قرار می‌روند اما متاسفانه سر از ناکجا آباد در می‌آورند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.