ناشناس

با همسر زود رنج و لجباز چه کنم؟

سلام. همسر من خیلی زود رنج و لجبازه. اگر سر یک موضوعی ناراحت بشه همه ش من رو مقصر میدونه و مثل دخترها قهر میکنه و مکان رو ترک میکنه بدون هیچ حرفی. اما اگر من همون کار رو انجام بدم بهم زنگ میزنه و فحش میده. ما ۸ ماهه عقد کردیم و این رفتارهاش طی ۵ ماه اخیر بوده. ایشون ۸ سال بزرگتر از من هستند و فکر میکنه که چون اختلاف سنی مون کمی زیاده افسار من باید به دست ایشون باشه. مثل حق انتخاب لباس که این موضوع به شدت من رو آزار میده. نمیدونم چیکار کنم که یک کم از حالت قهری بودن در بیاد و یک بار هم اون بیاد عذر خواهی کنه بابت کار اشتباهش. در ضمن زود هم داد میزنه و این داد زدنش حق حرف زدن رو ازم میگیره چون من هم زود بغض و گریه میکنم. تو رو خدا کمکم کنید خسته شدم.
چهارشنبه، 9 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با همسر زود رنج و لجباز چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

سلام. همسر من خیلی زود رنج و لجبازه. اگر سر یک موضوعی ناراحت بشه همه ش من رو مقصر میدونه و مثل دخترها قهر میکنه و مکان رو ترک میکنه بدون هیچ حرفی.
اما اگر من همون کار رو انجام بدم بهم زنگ میزنه و فحش میده. ما ۸ ماهه عقد کردیم و این رفتارهاش طی ۵ ماه اخیر بوده. ایشون ۸ سال بزرگتر از من هستند و فکر میکنه که چون اختلاف سنی مون کمی زیاده افسار من باید به دست ایشون باشه. مثل حق انتخاب لباس که این موضوع به شدت من رو آزار میده. نمیدونم چیکار کنم که یک کم از حالت قهری بودن در بیاد و یک بار هم اون بیاد عذر خواهی کنه بابت کار اشتباهش.
در ضمن زود هم داد میزنه و این داد زدنش حق حرف زدن رو ازم میگیره چون من هم زود بغض و گریه میکنم. تو رو خدا کمکم کنید خسته شدم.


مشاور: خانم قربانی


سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
توضیحاتی که ارائه دادید نشان میدهد که هر دوی شما مهارت های ارتباطی دو نحوه برخورد در هنگام‌ ایجاد مشکل را نیاموخته اید. همسرتان بلد نیست مخالفت و اعتراض خود را با ارامش نشان دهد و‌ شما نیز نمیتوانید اعتراض دیگری را ببینید و از خود دفاع کنید.
دوست جوان، ازدواج موفق و همراهی خوب با شریک زندگی، یک‌ هنر است . هر هنری زمانی شکوفا و نمایان میشود که فرد اصول ان را اموخته و تمام انها را انقدر تکرار کرده باشد که تبدیل به عادت شود و به طور ناخوداگاه طبق اموزش هایش، ان رفتارها از او صادر گردد. زندگی مشترک‌ بهترین و عالی ترین نمونه دیگر خواهی ست. دیگر خواهی زمانی سبب ارامش و کمال فرد میشود که شما بتوانید دنیای او را و حساسیت هایش را بشناسید و خود را بر ان مسلط سازید. همه اینها فقط در گرو اموزش است. همانطور که رانندگی کردن بدون دریافت اموزش رانندگی قبل از ان، خطر ساز است، شروع زندگی مشترک نیز بدون رشد توانمندی های اجتماعی و اموزش مهارتهای زندگی مشکلات زیادی میتواند ایجاد کند. شاید زن و شوهر چند ماه اول اشنایی را با خوشی و احساس عشق بتوانند خوب سپری کنند اما انچه تداوم زندگی را رقم ‌میزند، بلد بودن مهارتهاست. توصیه میکنم هم شما و هم‌ همسرتان در اسرع وقت برای این امر اقدام کنید و برای تسریع در کار نیز میتوانید با مشاور خانواده در ارتباط باشید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما