ناشناس

چطور می توان اعتماد به نفس را در پسر ۱۳ ساله بالا برد و مشکل کمرویی او را برطرف کرد؟

با سلام. چطور می توان اعتماد به نفس را در پسر ۱۳ ساله بالا برد و مشکل کمرویی او را برطرف کرد؟
سه‌شنبه، 26 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور می توان اعتماد به نفس را در پسر ۱۳ ساله بالا برد و مشکل کمرویی او را برطرف کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 37 ساله )

با سلام. چطور می توان اعتماد به نفس را در پسر ۱۳ ساله بالا برد و مشکل کمرویی او را برطرف کرد؟


مشاور: خانم ضیایی

سلام و احترام خدمت شما پرسشگر گرامی. بیان کردید "پسر 13 ساله ای دارید که مشکل کمرویی و اعتماد به نفس دارد": خجالتی بودن بخشی از آن جنبه ی وراثت دارد، و بخشی از آن به عوامل محیطی از قبیل برخورد والدین، کمبود اعتماد به نفس، نداشتن مهارت های اجتماعی، ..برمی گردد.
- والدینی که بیش از حد کنترل کننده و مراقب هستند و از فرزندشان بیش از حد مراقبت و محافظت می کنند، این امر باعث می شود استقلال کودک کاهش یابد. و یا پدر و مادرانی که زیاد امر و نهی، تهدید و سرزنش قرار می دهند، سبب می شود فرزندشان نتواند ابراز وجود مناسبی در جامعه داشته باشد.
- به فرزند خود بیاموزید بیشتر روی نقاط قوت خود تمرکز کند و هرگز او را با همسالان، دوستان، و دیگر بچه‌های فامیل مقایسه نکنید. باید درک کند که افراد مختلف نقاط قوت متفاوتی دارند. اجازه دهید فرزندتان به دنبال علایق خود برود. او را تشویق کنید تا در فعالیت‌های مختلف، بیشتر شرکت کند.
- برای اینکه فرزندتان به خودآگاهی و شناخت بهتر از خود برسد، لازم است در زمینه ی استعدادها و توانمندی های کودک خود، آگاهی لازم را داشته باشید و بستری برای شکوفایی آن ها فراهم کنید و اگر پسر شما علیرغم تلاش هایی که دارد در برخی زمینه ها و دروس نقاط ضعفی دارد، آن را بپذیرید و او را سرزنش نکنید.
- پسرها به خاطر موقعیت خانوادگی خاصی که در آینده دارند و باید مسئول و مدیر یک زندگی شوند، نیاز زیادی به اعتماد به نفس بالا دارند. حمایت بیش از حد و دلسوزی زیاد، فرزند شما را وابسته بار می آورد. او باید یاد بگیرد چگونه از موانع و شکست ها عبور کند. شما می‌توانید با سپردن کارهای مهم به فرزندتان و گفتن این جمله که «من می‌ دانم تو به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می‌دهی» اعتماد به ‌نفس ایشان را بالا ببرید و حس مفید بودن را به او القا کنید.
و در نهایت، با توجه به اینکه پسرتان در اوایل نوجوانی به سر می برد و کمبود اعتماد به نفس و کمرویی از حضور مفید و سازنده ی او در اجتماع جلوگیری می کند، لازمه به روانشناس مراجعه کنید.
موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.